بازدید 5935

بازگشت دو اعدامی به زندگی

کد خبر: ۱۰۸۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ 04 October 2021

دو زندانی متهم به قتل که در آستانه اجرای حکم قرار داشتند با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش ایران، نخستین پرونده بخشش مربوط به مرد جوانی بود که 8 تیر سال 91 به‌دنبال نزاع بین دو راننده لودر و کامیون در یکی از خیابان‌های پایتخت مرتکب قتل شده بود.

وی در دفاع از برادرش که به‌خاطر تخلیه بار با راننده لودر درگیر شده بود برای میانجیگری وارد درگیری شد اما با پیچ‌گوشتی وی را به قتل رساند.

پس از صدور حکم قصاص و با گذشت 9 سال از این جنایت پرونده به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی ارجاع شد، اما با تلاش حسین گودرزی، قاضی شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت اولیای دم بدون هیچ چشمداشتی از قصاص گذشت کردند.

بخشش بدون قید و شرط

روز 7 آبان سال 92 زمانی که پسر 16 ساله‌ای از مدرسه به خانه برگشت با جسد مادرش مواجه می شود و گزارش این جنایت را به پلیس خبر می دهد؛در بررسی‌های اولیه مشخص شد قربانی این جنایت به نام شیما با همسرش بهروز اختلاف داشته است. باتوجه به اینکه درهای ورودی خانه سالم بود و احتمال دست داشتن یک آشنا در این قتل مطرح شده بود، همسر شیما به‌عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد.

مرد جوان ابتدا منکر جنایت بود اما درنهایت به قتل اعتراف کرد و گفت: من راننده بودم و حقوقم ماهی یک میلیون تومان بود، اما همسرم می‌گفت این حقوق کم است و باید ماهی سه میلیون تومان درآمد داشته باشی. او با اینکه آرایشگر بود و درآمد خوبی داشت، اما از من پول می‌خواست.

شب حادثه دعوایمان شد و گفت پول رهن اجاره‌خانه برای او است و باید خانه را ترک کنم. خیلی ناراحت شدم و صبح تصمیم به قتل همسرم گرفتم؛ زمانی که او از خواب بیدار شد و قصد گذاشتن رختخواب در کمد داشت او را خفه کردم.با اعتراف مرد جوان به جنایت و با درخواست اولیای دم برای قصاص، قضات دادگاه کیفری حکم او را برای قصاص صادر کردند.

بدین‌ترتیب پرونده برای اجرای حکم به شعبه سوم دادیاری اجرای احکام دادسرای امور جنایی ارسال شد، اما درحالی که قرار بود وی برای دومین بار پای چوبه دار برود با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران موفق به جلب رضایت بدون قید و شرط اولیای دم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل