بازدید 20566
پیمانه اقتصادی

میرسلیم: واردات خودروهای دست دوم باعث تاسف است/ رئیس بورس برای جلوگیری از زیان خودروسازان دست به کار شد/ روایت یک نماینده از خروج ۷ میلیارد دلار از ایران به مقصد ترکیه/ قبوض برق تهرانی‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس مثبت شروع شد، قیمت جهانی طلا در اولین روز معاملات هفته، طلای سیاه عقب نشینی کرد، عراق: نفت ۱۰۰ دلاری پایدار نیست، بحران بی‌سابقه انرژی در منطقه یورو، افت ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و تداوم کمبود شدید سوخت در انگلیس را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 04 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس مثبت شروع شد، قیمت جهانی طلا در اولین روز معاملات هفته، طلای سیاه عقب نشینی کرد، عراق: نفت ۱۰۰ دلاری پایدار نیست، بحران بی‌سابقه انرژی در منطقه یورو، افت ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و تداوم کمبود شدید سوخت در انگلیس را در بر دارد.

شاخص کل بورس برای سومین روز پیاپی مثبت شروع شد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۱۳ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۶۸۹ واحد رسید، حال در معاملات سومین روز هفته، (در لحظه انتشار این پیمانه) نماگر کل بورس با رشد 4220 واحدی همراه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۹۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۱ درصد معادل ۱۷ هزار و ۵۳۲ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۷۴ تومان رسیده است.

رئیس بورس برای جلوگیری از زیان خودروسازان دست به کار شد

محمدعلی دهقان دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد. رئیس سازمان بورس تاکید کرد:

با عنایت به جایگاه صنعت خودرو و ساخت قطعات بعنوان هفتمین صنعت بزرگ بازار سرمایه (از منظر ارزش بازار) و حضور سرمایه‌گذاران و فعالان بیشمار در صنعت مذکور، سیاست‌های قیمت‌گذاری اعمال شده توسط شورای رقابت در سنوات گذشته، زیان و عدم نفع سنگینی بر سهامداران حاضر در این صنعت تحمیل نموده است بطوریکه الزام ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت به شرکت‌های خودروساز جهت تنظیم بازار خودرو، در مقاطعی سبب پیش فروش خودرو با قیمت‌های قطعی و غیرمنطقی گردید و این امر در کنار تاخیر در اعطای مجوز افزایش نرخ محصولات، سبب زیان شرکت‌های خودروساز گردیده است به گونه‌ای که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در سال مالی منتهی به 30/12/1399 زیان خالص شرکت‌های مذکور به ترتیب به مبلغ 155،050 و 57،665 میلیارد ریال و زیان انباشته شرکت‌های مذکور به ترتیب بالغ بر 299،386 و 150،069 میلیارد ریال می‌باشد. (علت اصلی این امر عدم توازن بین افزایش نرخ‌های اعطایی به شرکت‌های خودروساز و افزایش قیمت نهاده‌های تولید می‌باشد. برای مثال میزان افزایش نرخ نهاده‌های تولید شرکت سایپا (سهام عام) در سال‌های 1397 الی 1399 بطور میانگین 248درصد می‌باشد لیکن مجوز افزایش نرخ اعطایی به شرکت مذکور بالغ بر 163درصد می‌باشد.)

لذا به نظر می‌رسد نحوه قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت به دلیل عدم کارایی در شرایط تورمی دارای ایرادات اساسی بوده که این امر نه تنها سبب تنظیم بازار خودرو و رضایت‌مندی مصرف‌کننده نهایی نگردیده بلکه با انتقال منافع از شرکت‌های خودروساز به جیب واسطه‌گران سبب ایجاد کمبود نقدینگی در شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز گردیده است و تداوم روند فوق منجر به کاهش تولید و در نهایت توقف فعالیت شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خواهد شد.

میرسلیم: واردات خودروهای دست دوم باعث تاسف است

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید نظارتی خود از ایران خودرو، ضمن انتقاد از واردات خودروهای تجاری دست دوم به بازار کشور، گفت: واردات خودرو با وجود توانمندی موجود در خودروسازان داخلی مایه تاسف و خجالت است؛ افزایش چند برابری تولید خودروی تجاری و باری در ایران خودرو دیزل، بازار داخلی را از واردات خودروهای دست دوم و با هزینه گران بی نیاز می‌کند. /فارس
 

کارخانه مشترک مزدا-تویوتا در آمریکا

شرکت تولیدی مزدا-تویوتا بعد از ۴۵ ماه، تولید کرولا کراس را در کارخانه مشترک مزدا-تویوتا آغاز کرد. به گزارش سایپانیوز، ۴۵ ماه پیش مزدا و تویوتا اعلام کرده بودند که ۳/ ۲ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه‌ای در لایمستون کاونتی ایالت آلاباما سرمایه‌گذاری می‌کنند و در آن ۴ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد. حالا نخستین خودرو از این خط تولید خارج شده است. شرکتی که از کار مشتری مزدا و تویوتا در آمریکا شکل گرفته به MTM‌ شهرت پیدا کرده چون مخفف Mazda Toyota Manufacturing است. کالین دالی، رئیس هیات‌مدیره کمیسیون لایمستون کاونتی می‌گوید: «روز شروع تولید کرولا کراس ۲۰۲۲ در ‌ام‌تی‌ام، روز بسیار هیجان‌انگیزی برای لایمستون کاونتی است. سرمایه‌گذاری در MTM و مشاغل خلق شده تا ابد آینده این ناحیه را متحول کرده است.» جسیکا لوثر، مدیر روابط عمومی مزدا-تویوتا می‌گوید در حال حاضر از ۴هزار شغلی که وعده داده شده، ‌۲ هزار و ۳۰۰ شغل خلق شده و هزار و ۷۰۰ نفر دیگر هم به این تعداد افزوده خواهند شد.

قیمت جهانی طلا در اولین روز معاملات هفته

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی نوسان کرد که هفته گذشته تحت تأثیر افت ارزش دلار به رشد اندکی دست یافته بود. در معاملات امروز، نگرانی از افزایش تورم و خطر آن برای رشد اقتصادی قیمت‌ها را بالا برد اما احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره آمریکا به قیمت طلا فشار وارد کرد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۰۵ به وقت تهران ۰.۱۱ درصد افت کرد و به ۱٫۷۵۷.۴۶ دلار رسید. اما قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۰.۱۰ درصد تقویت شد و به ۱٫۷۵۹.۵۰ دلار رسید. رشد تورم در آمریکا و اروپا و خطر آن برای رشد اقتصادی جهان باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است که سرمایه‌گذاران را به سوی خرید طلا برای حفظ ارزش دارایی‌های خود سوق می‌دهد. اما پس از اینکه رئیس فدرال‌رزرو رشد تورم را طاقت‌فرسا دانست و مقامات دیگر بانک مرکزی آمریکا از احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره و دو بار افزایش آن در سال آینده خبر دادند، قیمت‌های طلا پایین آمد.

طلای سیاه عقب نشینی کرد

قیمت جهانی نفت خام در آستانه اجلاس سیاست‌گذاری اوپک پلاس افت کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران، ۰.۲۱ درصد افت کرد و به ۷۹.۱۱ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۶ درصد افت کرد و به ۷۵.۶۸ دلار رسید. اجلاس اوپک پلاس که در مورد سیاست‌گذاری تولید این گروه خواهد بود برای تعیین مسیر رشد یا افت قیمت‌ها بسیار حیاتی خواهد بود. اگر آن گونه که منابع آگاه خبر داده‌اند اعضای اوپک با افزایش تولیدی بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز که قبلاً توافق شده بود، توافق کنند، قیمت‌ها روندی نزولی را در پی خواهند گرفت و در غیر این صورت به روند رو به رشد اخیر خود ادامه خواهند داد. کمبود عرضه و تقویت تقاضا به علت بازگشت اقتصادهای بزرگ جهان از بحران کرونا، باعث شد قیمت نفت خام هفته گذشته تا ۸۰ دلار برای هر بشکه بالا برود.

عراق: نفت ۱۰۰ دلاری پایدار نیست

وزیر نفت عراق در آستانه دیدار وزیران اوپک پلاس اعلام کرد صعود قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه پایدار نخواهد بود و اوپک خواهان بازارهای باثبات است. احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در مصاحبه تلویزیونی با اسکای نیوز عربی اظهار کرد که روی برنامه ای برای افزایش ظرفیت تولید نفت عراق به هشت میلیون بشکه در روز کار می کند و آن را یک ظرفیت متوازن خواند. عبدالجبار همچنین گفت: عراق قصد دارد تولید گاز خود را تا پیش از سال ۲۰۲۵ به چهار میلیارد فوت مکعب برساند.

روایت یک نماینده از خروج ۷ میلیارد دلار از ایران به مقصد ترکیه

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«پس از نقش ⁧‫ایران‬⁩ در عدم سقوط دولت اردوغان در کودتا، این بار ایرانیان با خرید ملک، ⁧‫ترکیه‬⁩ را از ورشکستگی نجات دادند. از ۹۷ تا ۹۹ معادل ۷ میلیارد دلار ارز برای خرید ملک در ترکیه از کشور خارج شده است. هزینه گستاخی های اخیر را برخی از ایرانیان پرداخت کرده‌اند.» /ایسنا

بحران بی‌سابقه انرژی در منطقه یورو

راشاتودی: قیمت‌های گاز اروپا که در حال حاضر سر به فلک کشیده است معادل رسیدن قیمت هر بشکه نفت به ۱۹۰ دلار است. سطحی که حتی در بحران مالی سال ۲۰۰۸ هم قیمت نفت به آن نرسیده بود. طبق داده‌های اینترکانتیننتال اکسچنج قیمت گاز اروپا روز جمعه رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد و معادل ۱۱۵ دلار برای هر مگاوات ساعت برق خانوار شد. این بالاترین قیمت ثبت شده در تاریخ معاملات گاز طبیعی است و طبق تخمین بلومبرگ معادل قیمت خام ۱۹۰ دلاری است. در حالی که قیمت کنونی نفت برنت کمتر از نصف این میزان است. قیمت نفت خام برنت در بحبوحه بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۱۴۷.۵۰ دلار رسید. اروپا تنها منطقه‌ای در جهان نیست که با جهش سرسام‌آور قیمت گاز روبرو شده است. طبق گزارش اس‌اندپی گلوبال پلاتز، قیمت خرید نقدی یک میلیون واحد گرمایی انگلیسی گاز مایع شده شمال آسیا، بنچ‌مارک ژاپن-کره، این هفته به ۳۴.۴۷ دلار جهش کرد که این هم معادل رسیدن قیمت هر بشکه نفت خام به ۱۹۰ دلار است. طبق آمار اس‌اندپی گلوبال پلاتز قیمت گاز اروپا در تابستان امسال ۳۴۰ درصد جهش کرده است. تحلیل‌گران اس‌اندپی گلوبال پلاتز پیش‌بینی می‌کنند در ادامه امسال اروپاییان نفت خام را جایگزین گاز کنند.

قبوض برق تهرانی‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

مسعود عزیزی - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با بیان اینکه محاسبه قبوض برق بر اساس تعرفه های مصوب صورت می گیرد، اظهار کرد: در محاسبه قبوض، میزان مصرف انرژی هر مشترک در ساعات مختلف کم بار، میان بار و اوج بار محاسبه شده و طبق نوع تعرفه مصرف اشتراک واگذار شده، بهای برق مصرفی وی در ساعات مختلف محاسبه و در قبض به صورت رقم نهایی اعلام می شود. نحوه محاسبه قبوض به صورت پلکانی بدین صورت است که به ازای هر ۱۰۰ کیلووات ساعت افزایش مصرف برق، نرخ پایه محاسبه بهای برق مصرفی تغییر می یابد. این به این معنی است که هم در افزایش و هم در کاهش مصرف انرژی، مبلغ صادر شده در قبض نیز به صورت پلکانی، افزایش و یا کاهش می یابد. به نقل از ایسنا؛ معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران اظهار کرد: به منظور قدردانی از مشترکان کم مصرف و تشویق سایر مشترکان به کاهش مصارف مازاد، مشترکانی که در ماه های گرم سال یعنی از خرداد تا پایان شهریورماه کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در سایر ماه های سال کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت ماهانه مصرف کنند، شامل تخفیف صددرصدی قبض برق خواهند شد. عزیزی با بیان اینکه مشترکانی که در ماه های خرداد تا شهریور متوسط مصرف ماهانه ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در سایر ایام سال، ۲۰۰ کیلووات ساعت ماهانه مصرف برق داشته باشند به عنوان مشترکان خوش مصرف شناخته می شوند، گفت: خوشبختانه در تهران بیش از ۵۳ درصد از مشترکان در دسته اخیر و یا در گروه مشترکانی قرار دارند که مصرف ماهانه برق توسط آنان در فصل گرما کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت است. مشترکانی که در ماه های خرداد تا شهریور، الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت ماهانه را رعایت کنند، به ازای هر میزان کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال قبل مشمول پاداش ریالی و تخفیف در بهای قبض مصرفی خواهند شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران در پاسخ به این سوال که آیا نحوه محاسبه قبوض برق در سال جاری نسبت به سال های قبل تغییر خاصی داشته است؟ گفت: امسال در نحوه محاسبه بهای برق مصرفی مشترکان پرمصرف در سراسر کشور، تغییرات جدیدی اعمال شده است، به این صورت که مشترکانی که در ماه های تیر تا شهریورماه، بیش از دو برابر الگوی مصرف (در تهران بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت در ماه) برق مصرف کرده اند، علاوه بر افزایش سالانه بهای برق مصرفی، مشمول افزایش بهای برق مصرفی در مورد مصارف مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت نیز شده اند و این مساله باعث شده قبوض این دسته از مشترکان افزایش بیشتری داشته باشد.

تداوم کمبود شدید سوخت در انگلیس

رویترز: اتحادیه خرده‌فروشان سوخت انگلستان اعلام کرد جایگاه‌های سوخت و پمپ بنزین‌های لندن و جنوب شرقی انگلیس همچنان با کمبود شدید سوخت روبرو هستند اما شرایط در شمال انگلستان و اسکاتلند بهبود یافته است. انگلیسی‌ها پس از یک هفته پر هرج‌ومرج ناشی از کمبود سوخت که باعث شد صف‌های طولانی بنزین و خریدهای وحشت‌زده به وجود بیاید، از روز دوشنبه با بکارگیری رانندگان تانکرهای ارتش در انتقال سوخت به پمپ‌های بنزین شاهد بهبود اوضاع خواهند بود. رئیس اتحادیه خرده‌فروشان سوخت انگلستان در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: بررسی‌های سازمان او نشان می‌دهد ۱۶ درصد از بیش از ۱۰۰۰ جایگاه سوخت مورد بازرسی، بدون بنزین بوده‌اند. این رقم در روز جمعه ۲۷ درصد گزارش شده بود. با این حال صف‌های سوخت همچنان وجود دارد. بایان مدرسون، رئیس اتحادیه خرده‌فروشان سوخت انگلستان گفت: وضعیت در شمال و اسکاتلند بسیار بهتر است. لندن و جنوب شرق انگلستان با ورود به هفته آینده همچنان مناطق بحرانی باقی مانده‌اند.

افت ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۵ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۸ هزار و ۱۱۸.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۷۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۴۱۴.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۱ درصد افزایش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۴ درصد افزایش

 ۴- بایننس کوین

قیمت: ۴۲۹.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۲۱ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- سولانا

قیمت: ۱۷۲.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۷.۸۴ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۹۷ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۳۲.۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۸۵ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۱۶ درصد افزایش

رشد ۱۰۰ درصدی ترخیص کالا در شهریور

وزیر اقتصاد در جمع اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از رشد ۱۰۰ درصدی ترخیص کالا در گمرکات کشور در شهریور ماه نسبت به ۵ ماهه اول سال خبر داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
خريد خانه و دريافت شهروندي تركيه دستاورد مسووليني است كه چشم بر واقعيت هاي زندگي مردم بسته اند. بايدعملكرد خودشان را سرزنش كنند
پاسخ ها
از ماست که بر ماست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
قوانین اکثر کشورها مثل ترکیه یا کانادا باعث جذب سرمایه
انسانی و مالی می شود ولی در ایران باعث فرار سرمایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
وقتی ارتباط تجاری با همه دنیا قطع و تمام کسب و کارها عملا متوقف شده و هیچ کس هم بفکر چاره
نیست نتیجه میشه همین.
میرسلیم کدوم توانمندی رو میگی؟ عوض کردن چراغ پراید و رسوندن قیمتش به ۱۵۰ میلیون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
میرسلیم ۴۱سال پیش قول داده بود تا با بودجه و امکانات سنگینی که دولت به او داده بودند

ساخت یک موتور سنگین دیزلی ملی را به سرانجام برساند

لطفا بگویند چرا نتوانستند و فعلا فقط حرف میزنند ؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
میرسلیم نگرانه شرکتهای خودشه یا نگران خودروی دست دوم
مردم از خودرو ساز داخلی ناراضی، به قول خودتان ضرر هم که دارید! پس چه اصراری است این صنایع باشه که اینقدر ضرر داره؟ ببینید مشکل کجاست. انحصار؟ ضعف مدیریت؟ نیروی انسانی ناکارمد و سفارشی؟ ... یه فراخوان بزن تابناک البته با حضور مدیران صنعت خودرو و بیان بگن چه میکنند. از مجلس که بخاری درنمیاد. شاید در فضای مجازی به نقد کشیده بشوند؟ با نیروی انسانی ارزان و سوبسید و 1000 تا چیزه دیگر باز مشکل دارند.
آقای میر سلیم متاسفم برای شما . شما هم دارین با خواست عمومی مردم مخالفت میکنید. توانمندی موجود در خودروسازان داخلی که میفرمایید چرانمینونه بعد چهل سال یه خودرو روز و باکیفیت وقیمت مناسب تحویل مملکت بده ؟ این اسمش توانمندی نیست بلکه زورگویی رانت و انحصار نام داره .
چرا خودرویی مثل هیوندا نوسان الان در سایت این شرکت تقریبا ۲۶۰۰۰ هزار دلار قیمت داره و با دلار ۲۷۰۰۰تومانی میشه هفتصد میلیون تومان باید در حدود بیش از یک و نیم میلیارد تومان فروخته بشه مدل ۴ سال قبل بیش یک میلیارد تومان..چرا حقوق مصرف کننده باید تضیع بشه وعده ای سود کلان ببین!!!!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
برادر . حقوق گمرکی را فراموش کردی !
بیش از 90 درصد قیمت دلاری خودرو
هیچ کشوری به اندازه ترکیه در چهل سال اخیر به ایران ضربه نزده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
حرفتون باید اصلاح بشه هیچ کس به اندازه خودمون به ما ضربه نزد
هیچ کشوری به اندازه ترکیه در چهل سال اخیر به ایران ضربه نزده
بهترین راه در مقابل ترکیه بر خورد اقتصادی است. چون نمیتوانند در مقابل مشکلات اقتصادی تاب بیاورند و به شدت آسیب پذیر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
عمو جان راه زمینی ما با اروپا از ترکیه میگذرد
ناشناس
| Poland |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
مراودات اقتصادیمون با ترکیه مگه چقدره؟؟؟
ناشناس
| Poland |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
مثلا تحریم گردشگریشون بکنیم ؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
برای تحریم ترکیه اول دولت پیش قدم بشه صادرات گاز به ترکیه راقطع کنه تا تنها خریدار گازمان راهم از دست بدهیم
پراید 160میلیونی با حقوق 5میلیونی مایه تاسف نیست؟برنج کیلیوی 55 هزار مایه تاسف نیست؟گوشت 160 هزار مایه تاسف نیست؟لبنیات،میوه،مسکن و هزاران مورد دیگر مایه تاسف نیست.شما ها فقط حذف کردن بلد هستید ایجاد کردن اصلا
خدایی دست دوم خارجی از نو ساخته ایران هم کم مصرف تر ایمن تر و خیلی کم مصرف تر هست ما کشته و مرده خارج نیستیم ولی واقعیت را می بینم بعد خودرویی که به این گرانی برای ما می افتد و باز کارخانه ضرر می کند خب چرا ضرر در ضرر ما راضی نیستیم کارخانه زیانده به زور سرپا باشه میگن رییس کارخانه فورد آمریکا کافر(به گفته بعضیا) اولین ماشینش را که ساخت دید یکم گران افتاد با خودش گفت غ من باید خودرویی بسازم که افراد عادی هم توانایی خرید آن را داشته باشند و ساخت حالا خودرو ساز ما چراغ ماشین را عوض می کند چند میلیون رویش می کشد سپر ماشین را عوض می کند اسم ماشین را عوض کرده چندین میلیون می‌کشد روی آن بعد هم می گوید ضرر می کنیم
شما ها مملکت رو واسیه پولدارها کردید فقط پو لدارها می تونند از امکانات برخوردار بشن.اگه خودرو ممنوع هست این همه ماشین لوکس از کجا میاد؟اگه لوازم خانگی ممنوع هست این همه برند از گجا میاد که فقط پولدارها توان خرید دارند.چرا ایفون بیاد که یه قشر پولدار توان خرید داره؟اگه توجه به داخل می کنید باید همه مثل هم باشند نه اینکه فقط چیزهای خوب نصیب پولدارها بشه
آقای نماینده لطفا درمورد18ملیارد دلاری که چندسال پیش درترکیه کشف شد وترکیه بالاکشید هم چیزی میگفتن.
خیلی دوست دارم بدونم اقای میرسلیم خودش چه خودرویی سوار می شه. حاضره پراید سوار بشه؟ یا تویوتا دست دو رو ترجیح می ده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
ما هم منتظریم عکس آقای میرسلسم و خودرو خودش و خانم و پسران و دخرترانش را منتشر کند
بنده خدا
| - |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
منتظر عکس خودروی شخصی شما هستیم جناب میرسلیم
استاد! خرید ملک در ترکیه هنوز به اندازه اختلاس محمود خاوری نشده. خیلی زود احساساتت جریحه دار میشه
چکار کرده اید که همه میخواهند از کشور بروند
ماشین دست دوم خوب خارجی و یا استوکی خیلی بهتر از ماشینهای ساخت داخل است.
"میرسلیم: واردات خودروهای دست دوم باعث تاسف است"

ولی فروختن خودرو ایرانی که حتی با خودرو وارداتی دست دوم نمی تواند رقابت کند افتخار شما است.
تا کی مردم باید خسارت های مدیریت اشتباه خودرو سازان را بدهند. 40 سال انحصار کافی نیست! چطور در هسته ای و خیلی از صنایع می توانیم ولی خودرو نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
مایه تاسف وجود مسئولان نالایقی هست که چشمانشان درد ورنج وگرفتاری مردم را نمیبیند ....مایه تاسف این است که بگی مرگ بر امریکا وخانم وبچه هات انجا مشغول عیش ونوش باشند....مایه تاسف وجود ریاکاران متظاهر است
با سلام واحترام
چند نکته در ارتباط با صحبت اقای میرسلیم:
-40سال حمایت از خودروسازان چه دست آوری به جز کاهش کیفیت وافزایش قیمت داشت.
-اگر هدف حفظ منافع مردم است، چرا مردم ایران تنها کشوری هستن که باید محکوم به خرید خودروهای داخلی باشند.
-آیا ایشان وسایر مسئولین و همچنین مسئولین ایران خودرو وسایپا سوار این ماشین ها میشوند.
-چرا واردات خودرو برای جانبازان خوب است وبرای سایر مردم ایراد دارد.
-دنیای اقتصاد سالم، دنیای رقابت است نه انحصار، ونفع این رقابت برای مردم است ، نه یک عده ای خاص.
-اگر واقعا راست می گویید لطفا یک نظر سنجی از مردم بکنید،تاکی می خواهید خلاف خواست مردم که همانا" آزاد سازی واردات خودرو " است، عمل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
یک نکته دیگر را هم اضافه بفرمائید. درحالی که این فرغون سازها بطور قطره چکانی قرعه کشی میکنند، فروش آزاد با دو برابر قیمت از طریق واسطه های خاص مستقیم از خودرو سازها انجام میشود. لطفا سری به آگهی های فروش خودرو بزنید تا راز حمایت بی چون و چرا از این صنعت ورشکسته ولی انحصاری دریایید
جناب میرسلیم، فرمایش شما صحیح، وقتی می توان ادعا کرد که کشور از واردات خودرو بی نیاز است که مشتری هر زمان که اراده کرد به خودرو ساز مراجعه کند و به نرخ روز خودرو خریداری کند.
زمانی که برای دریافت خودرو صف تشکیل می شود و کار به قرعه کشی و تأیید صلاحیت مشتری و ... می کشد به این معنی است که خودرو ساز از نیاز بازار عقب مانده است.
متاسفانه مسولین هرچی بدبختی است برای مردم میخواهند . شما در مسولین بگردید عده ای برای تظاهر با ماشین معمولی در انزار ظاهر میشوند شما بروید اقازادهای انهارا نگاه کنید بهترین ماشینهای خارجی را سوار میشوند
مایه تاسف بی تفاوتی شما به معیشت و رفاه مردم است
جناب میرسلیم، پراید که قطعات آن وارد می شود و به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به مردم مظلوم و ولایی ایران قالب می شود، باعث تاسف شما نیست. شما واقعاً از مردم خبر ندارید.
همین افزایش سیری ناپذیر خودرو توسط خودرو سازان باعث گرانی مسکن و بقیه کالاها شده و نمی دانم این را چرا شما درک نمی کنید؟ وارد کردن خودرو کار کرده که دارای کیفیت غیر قابل مقایسه با خودروهای مونتاژی است چرا باید تاسف بار باشد؟
اینها که شما میگید آرزو هستند نه هدف یا واقعیت :
افزایش چند برابری تولید ، بازار داخلی را از واردات خودروهای دست دوم و با هزینه گران بی نیاز می‌کند.
این بنده خدا با این سن هنوز تفاوت آرزو و برنامه رو نمیدونه و همیشه آرزوهاش رو بعنوان واقعیت میگه

تفاوت هدف با آرزو اینه که برای رسیدن به هدف باید برنامه باشه وگرنه میشه آرزو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
برنامه، شوخی میفرمایید ، اصلا اهل طرح و برنامه نیستند.این آقایان اکثرا سالها نقش منتقد را بازی کردن واز زمین و زمان ایراد گرفتن. حالا که فرمان دستشونه نمیدونن چکار کنن.
راننده بیابون ماشین رو برای کلاسش نمیخواد ،میخواد بی درد سر به ماشینش اعتماد کنه ساخت (مونتاژ ) کامیون چینی وقتی کلی وقت و هزینه برای راننده داره حالا برادر میرسلیم اونور ماجرا کلی کشته و مجروح سر هوو داشتیم اینها رو میدونی و نظر میدی یا نااگاهانه داری اب به اسیاب مونتاژ کاران میریزی
از دست شماها خسته شدیم مملکت رو واسیه پولدارها کردید همه چی رو ممنوع کردید فقط اونای که پول دارند می تونند استفاده کنند.
آقای میرسلیم شما اصلا از جامعه خبر ندارید از دست امثال شما خسته شدیم داریم منفجر میشیم
برج 2 اسمم واس دنا درومد دویست میلیون دادم قراره برج 12 بهم ماشین بدن/سود مشارکت صفر درصد/سود انصراف صفر درصد/ قیمت ماشین به روز حساب میشه /یکی بیاد اینو واسم توصیح بده اقای میرسلیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
همان هم برات اضافیه. برو کار کن ایرانی خودروی خوب بساز
آرزویی است محال اما کاش تویوتا مزدا در ایران هم خط تولید راه می انداختند و یا هوندا، اینها معتبرترین و کم استهلاک ترین و کم مصرف ترین و ایمن‌ترین خودروهای جهان را میسازند، اما مسئولین ما مخصوصاً دولتهای مثلاً اصلاح طلبان، پر استهلاک ترین، تا ایمنترین و گرانترین خودروها را برای پر شدن جیب خودشان به ایران آوردند و تولیدات فیک را به خلق الله غالب کردند
درود
آقای میر سلیم....وقتی در آمار جهانی شاخص فلاکت و تورم ما جزو هشت کشور آخر هستیم...
کنار سودان و ونزوئلا و سوریه و لبنان ..
خوب مردم فلاکت زده ایران مجبور هستند ماشین دست دوم بخرند
...
جناب آقای میر سلیم مگر تنها واردات خودرو مایه ی تاسف است ؟ چرا این همه کشته شدن با خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد مایه تاسف و تاثر نیست ؟ چرا ها و تاسف ات بی شماری براثر ندانم کارها واقعاً خیلی زیاد و بی شماری است کهقابل گذشت و شمارش نیست خدا همه ی ما را به راه راست هدایت بفرماید .
میرسلیم: واردات خودروهای دست دوم باعث تاسف است
تاسف تولید 40سال خودرو با همان کیفیت ضعیف است
تاسف نداشتن حق انتخاب مردم است
تاسف عدم توانایی مدرم جهت تامین خودرو نسبت به درامدشونه
تاسف اینکه بعد از 40سال هنوز خودروی وطنی نداریم و سایپا و ایران خودرو خودرو ناقص تولید میکنه و در انبار (فضای باز)نگهداری میکنه تا قطعه از چین و وهند و فرانسه برسه در زمان تحریم
تاسف شعار های شماست ....
مسولییم محترم اینقدر که خرج سیاستهای خارجیتان میکنید اگر به فکر منافع ملی بودید الان اوضاع اینگونه رقم نمی خورد
خودروسازی کشور شده است نماد فساد ، اگر می خواهید ببینید که مسئولان در مبارزه با فساد جدی هستند ، به شرکت های خودروسازی نگاه کنید ،
هر وقت این دو شرکت سامان یافتند یعنی در کشور اراده جدی برای مبارزه با فساد به وجود آمده است ،
در غیر این صورت شعار و دروغی بیش نیست !
چرا این حجم سرمایه مردم در ترکیه سرمایه گذاری میشود چرا علت آن بررسی نمیشودواقعا فکر میکنید مردم مقصر اصلی هستند؟
هیات مدیره صنایع خودرو سازی راه را بخوبی یاد گرفته اند: ابتدا در بازار به کمک دالان که همه وابستگان خودشان هستند، اختلاف قیمت شدید ایجاد می کنند. بعد از با کاهش تولید بازار را گرمتر کرده و در نهایت به وزارت صمت فشار می آورند که پول این اختلاف به جیب دالان میرود و ما ورشکسته شدیم، بعد فرمولی برای فروش ارائه می کنند و معتقد هستند که بعد از اجرائ آن دست دلالها کوتاه خواهد شد و بعد از دو بار فروش ، مجدد روز از نو روزی از نو
نکته جالب این است که این شرکتها ضرر سالیانه می دهند، ضرر انباشته دارند ولی مدیرانشان سالانه حقوق و پاداش می گیرند و تاکنون از وضعیت بوجود آمده نیز شکایتی نداشته اند.
واقعا متاسفم برای مردمی که این زباله ها را خرید می کنند ...
خب دست اول وارد کنید .
اقای میرسلیم ظاهرا فقط بلدند صورت مسئله رو پاک کنند . اقای میرسلیم شعار بسه .....مردم حالشون از شعار به هم میخوره...چهل ساله مردم رو با این شعار حمایت از صنعت داخلی خودرو از خودرو با کیفیت محروم کردید و هزاران کشته و مجروح به خاطر بی کیفیتی این خودرو ها نتیجه دفاع بی چون و جرا از این صنعتی هست که شده دستاویز رانت خوری . المان بهترین خورو رو میسازه ولی ورود خودرو ازاده به المان . همه کشور ها هم همینطوره . بس کنید این انحصار تولید خورو رو که فقط مایه ضرره .
آقای میرسلیم خرید خودروهای بی کیفیت داخلی به چندین برابرقیمت وانحصارمطلق درمثلاً صنعت خودرووهزاران کشته ومجروح جاده ای درطول سال ودودشدن هزاران لیتربنزین خودروهای داخلی پرمصرف وآلودگی هوا ومیلیاردهاتومان سوبسید دولت ها به این صنعت افلیج و... مایه تاسف نیست؟
آخه پراید را 150 میلیون کردین تاسف نمی خوری ؟
در موضوع خودرو دولت باید به هزینه هایی که بابت بی کیفیتی خودروها نصیب کشور و بیت المال می شود هم توجه کند
هزینه های مصرف بالای بنزین / هزینه های آلودگی شهرهای بزرگ و درمان بیماری های ناشی از آن / هزینه های تصادف در جاده ها به خاطر بی کیفیتی خودرو / هزینه هایی که به مردم بابت تعمیر و تعویض قطعات خودرو انجام می شود و اگر جمع زده شود چه کارها که می شود با آنها کرد
خدایا روزی میشود ما مردم ایران ازاسارت سازندگان ارابه مرگ رها شویم همه جای دنیا مردم حق انتخاب ندارند به جز مردم ایران حتما باید این لگنهای ناایمن که هیچ چای دنیا جایی ندارند را به قیمت چند برابرجهانی بخریم اش کشک خاله است همین است حالا وجدانا کدام مسول مونتاژ کارارابه های داخلی خودشان وخانواده انها سواراین لگنها میشود؟
آقای میرسلیم اتومیبل شما چیه؟!!!
قول می دهم خودروی داخلی نیست اگرهم باشد خودروسازان جهت جلب حمایت شما هدیه بهتون دادن
60سال از سن صنعت خودرو در ایران گذشته هنوز مونتاژ کارهستید؟!
یا شیشه عینک شما نیاز به تمیز کردن داره و یا نفعی می برید که چشمانتان را روی واقعیت بسته اید و با ماقیای خودرو هم صدا هستید؟!!!
پاسخ ها
خودی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
دقیقا
سلام چراشما حرف وانتقاد مردم را پخش نمیکنید تامسولان بخوانند وببیندتا الان کدام سانسور وفیلتر درایران وجهان جواب داده وباعث پیشرفت بشریت شده است انتقاد ونقد باعث پیشرفت جامعه میشود نه محدویت ومانع شدن
آقای میرسلیم لطفا حرف نزن ، الان 4 سال هست میخوام پراید مدل پایینم رو عوض کنم یه سنمد بخرم نمیتونم ماشین نیست قرعه کشی برام درنمیاد از طرفی هم هی باید خرج این ماشین کنم، اگه انحصار نبود من میتونستم یه ماشین بخرم...
ببین چکار کردی که که همه دارند از ایران فرار می کنند.
خود حضرات وزارت نیرو یک بار اعلام فرمودند محاسبه اضاف مصرف بر اساس برق صادراتی محاسبه خواهد شد که این جای شرمساریست چون حقوق اندک مان را به ریال میدهند و پول برق مستمری بگیران بیماری که چاره ایی جز رکشن کردن کولر،ندارند را به دلتر پیستانند.اقای ریسیس جمه ر، شما بیاید محاسبه کنید یک بازنشسته با مستمری اندک ماهانه وقتی یک ملیون ک پانصد هزار تومان پول برق بدهد باید مابقی سال را جلوی دو فرزند بیکار خود چه بگذارد، این است عدالتی که وعده اش را داده بودید ، به میان مردم رفتن بری شان نان نمیشود، اینقدر به ما فشار نیاورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
همان مستمری هم به دلیل حیف و میل انرژی باید حذف بشه
حالا بری ببینی میر سلیم و آغازاده ها همه ماشین خارجی دارند
اقای میرسلیم پس قیمت خودرو رو بیارید پائین
همه ما مردم قشر متوسط به پایین انتظار داریم مسئولین خصوصا" اقای میرسلیم و خانواده و وابستگانش خودروهایی رو که سوار میشن رو به مردم نشون بدن تا ببینیم انها چه ماشینهایی سوار میشن و برای مردم همونو تجویز کنند.
والاه دست ۴ تویوتا از پراید نو بهتره
اقای میرسلیم....میخوای یه کار مثبت کنی پیگیر برگ سبز و سند محضری خودرو باش....محضر خونه ها میگن حتما سند بزننین..سخنگو قوه میگه تکلیف معلوم نیس....یکی دیگه میگه سند نمیخواد بزنین...برس به درد مردم
آقاي ميرسليم كره - ژاپن - امريكا - المان - فرانسه وووو ....
زيرساخت هاي خودروسازي عظيم تر و به روز تر از ايرانخودرو و سايپا رو دارن ولي واردات خودرو رو ممنوع نكردن چون ميدونن با اين كار توان توليد خودرو با كيفيت و رقابتي رو از دست ميدن .
پیف پیف تویوتای دست دوم چیه آخه بوی گند میده ! پراید نوی 10 برابر قیمت بدون ساعت و زه بقل خووووبه
وجود نماینده ایدر مجلسبنام میرسلیم مایه تاسفه.
انگیزه خرید ملک ترکیه رو اساتیدی امثال شما به مردم هدیه دادید با مدیریت بی نظیرتان در به باد دادن سرمایه های ملی و نیروی جوان انسانی.
ایران خودرو سایپا باعث تاسف خیلی زیاد پراید 20 تومن پژوهم 30 تومن زیاده ازسرشونم بیخیال شودیگه ...
لابد پراید 150 میلیونی مایه افتخار است!
آقای میرسلیم خودروی دست دوم خارجی 20 ساله ارزش و امنیتش از خودرو داخلی صفر بالا تره
انشالله اقای میرسلیم همه ی کامنتها را بخواند !!!
در کشوری زندگی میکنیم که سران نظام سوار خودرو خارجی میشوند و میگویند برای حفظ جانمان است سوار بنز میشوند میگویند قواعد تشریفات حکم میکنند به مردم که میرسند باید خودرو و کالاهای خانگی نامرغوب بخرند. یعنی جان مردم ارزش ندارد. حالا اعتراض هم میکنند چرا مردم برای زندگی به ترکیه میروند.
کفیت خودرو داخلی چطور ؟
باعث تاسف نیست ؟
چرا فقط از یک طرف حرف می زنید؟
واردات خودرو دست دوم فاجعست.تواین بزرگیه به همه کشورمون
لطفا یکی به این آقای میرسلیم که ۴۰ سال عضو مدیران خودروسازی بوده اند بگه آیا خانواده اش را سوار این فرغون های داخلی می کنه یا فقط برای مردم سوار شدن خودروهای خارجی ممنوعه
به آقای میرسلیم ابراز شود که چگونه خودرو رانا که موتورش ۲۰۶ میباشد گیربکس پژو پارس روی آن گذاشته اند ؟ و تنها خود رویی هست که در بازار ترقی قیمت ندارد ؟‌یعنی خریدار ندارد ؟ تا زمانی که تولید کننده ملی نداشته باشیم ،آش همین آش است ،و کاسه همین کاسه ؟،،،
واردات خودروی دست دوم خارجی سد شرف دارید به لگن های تولیدی ایران
خط فقر 11میلیونی مایه تاسف نیست؟واسیع مردم مسئولینی امثال شما مایه تاسف هست
میرسلیم سالها در صنعت خودرو ادعای بلد بودن کرد و وضع را به اینجا کشید.
باید دیگر سکوت کند.
کاش میشد میرسلیمو صادر کنیم بجاش ماشین دست دوم وارد کنیم
یکجا اگه باشه که به نفع مردم کار کرد حداقل تو زمینه خودرو
آقای میرسلیم یکی از مدیران ایران‌خودرو است.
اگر این سفره جمع شود از گرسنگی می‌میرند
اولا امسال افرادی مثل اقای میرسلیم با دیدگاشون اقتصاد ایران رو از دنیا جدد کردن باعث سرافکندگی ایران شدن
هر روز بخاطر خودروهای صفر کیلومتر ایرانخودرو دم تعمیرگاهیم این سر بلندیه؟؟؟
قیمت مهر ماه ایران خودرو ۳۵ میلیون تفاوت فقط خودرو های ما با شهریور باقی هم به اندازه قیمت آن خودرو
معنی توانمندی را هم فهمیدیم..... یاد داستان لباس پادشاه افتادیم...... هر کس توانمندی صنعت خودرو ایران را نبیند یا معاند است یا .... این سلیم سوار چه خودروی میشود؟ سمند یا پراید؟
ایرانیا با ۷ میلیارد دلار اقتصاد ترکیه رو از ورشکستگی نجات دادن؟ ایرانیا با سیاستگذاری درست ترکیه در جذب سرمایه و برای حفظ ارزش پولشون و فرار از شرایطی که شما براشون ساختید در ترکیه خونه خریدن
آقای میر سلیم ولی فروش خودرو خارجی با چندین برابر قیمت واقعی مایه افتخار ست تولید خودرو داخلی فاقد تکنولوژی روز که حتی عراق هم آن را نمی پذيرد و ایجاد انحصار و رانت مایه خوشبختی ست !!!!
لطفا شرکت های خودرو سازی آقای میرسلیم را در سایت رسمیو جستجو کنید تا ببینید ایشون چرا اینقدر مخالف واردات خودرو به کشور هستند
جناب مير سليم شما سالها بودجه تحقيقاتي از منابع مختلف براي تحقيق بر روي موتور جديد ماشين انجام داديد خروجي اين تحقيقات چه شد ؟
جناب میر سلیم لباس دست دوم و تاناکورا چی
خودرو صفر که گارانتی نداره تو کشور چه حاصل ورودش
خودروی سه سال ساخت سال اول از کمپانی که میاد بیرون ۲۰% و هر سال ۱۰% ارزش از دست میده یعنی ۴۰-۵۰% ارزونتر از صفره نصف ارز بری داره
سوار شدن بر خودروهای غیر استاندارد و از رده خارج شده چی؟
اولا کشور ما جز کشورهای بدبخت دنیاست پس اصلن تاسف نخورید خودرو دست دوم وارد کنیم بعدشم یه کاری کردین کشور شده مال پولدارها آخه مرد حسابی منه کارگر 300 میلیون از کجا بیارم یه ماشین واسه خانوادم بخرم آقا این همه فساد و دوزدی واسه چی بوجود آمده ؟ فقط بخاطر توهم شما مسولین که از حال روز من کارگر خبر ندارین
واردات را آزاد کنید و ایران خودرو و دیگر خودرو ساز ایرانی هم هرچه و هر مقدار می‌خواهند محصولات بی کیفیت خود را گران کند آقای میر سلیم هم زیاد زیر پرچم خودروساز سینه نزنید منافع خود را در ایران‌خودرو جستجو نکنید چون در نهایت ضرر خواهید کرد
چطور ممکنه آقای میرسلیم که رییس هیت مدیره چند شرکت وابسته به خودرو سازی هست تمایل به واردات خودرو داشته باشه
نمی دونم چرا اینن میرسلیم کرونا نمی گیره
جناب میرسلیم دیگه چی در شان ایرانی نیست.... این ناشی از عملکرد فوق ضعیف تو است... خدا نگذره ازت....
میرسلیم: واردات خودروهای دست دوم باعث تاسف است:
منهدس میرسلیم، واردات ماشین دست دوم بجز از امارات اصلاً تاسف آور نیست، تاسف آور این است که از سال 92 تاکنون ماشینهای تولید داخل که بجز مصرف کننده ایرانی هیچ کشور آنها را قبول ندارد، بین 800 تا 1000 درصد گران شد و شما هیچ گاه این شرم ساری که دولت 11 و 12 برای ملت ایران رقم زد، محکوم نکردید. نداریم ماشین نو بخریم، دست دوم میخریم.
تاف بار یعنی اینکه ملت ایران روز به روز فقرتر میشوند و سرمایه داران، تولیدکنندگان، دلالان، قاچاقچیان، سفته بازان، واسطها هر روز پولدارتر میشوند و حزب شماحتی یک بار هم ابراز تاسف نکرد. در این روزگار سخت که شما و هم حزبیانتان از وضع ملت بی خبر هستید، ملت بقدری بدبختی و سختی معیشتی دارند که وقتی ابراز تاسف شما را در مورد ماشینهای دست دوم دیدم، خیلی متعجب شدم. هر بار که کالای و جنسی را میخرید از دفعه قبل گرانتر شده است، این تاسف بار است و باید از وضع ذلتبار معیشتی ملت شرم ساری دارد، که مجبور برای زنده ماندن بر سر همدیگر کلاه بگذارند و گوش یکدیگر را از بیخ ببرند.
روایت یک نماینده از خروج ۷ میلیارد دلار از ایران به مقصد ترکیه:
وقتی کالاها و اجناس همه روزه با قیمتی گرانتر به ملت فروخته میشوند و جیب ملت را خالی میکنند، و صادرات آزاد و واردات ممنوع به نفع سرمایه داران است که بازهم از بیت المال ریخت و پاش میشود. این سودهای نجومی به کجا میروند؟ ایکاش آمار میگرفتن که چرا خرید خانه توسط ایرانیان در امارات و ترکیه هر ماه سیر صعودی دارد؟ چه کسانی این خانه ها میخرند؟ سرمایه داران مورد حمایت، دلالان، قاچاقچیان، سقته باز، دانه درشتهایی که بیش از سه دهه هست که قصد از میان برداشتن آنهاست، نجومی بگیرها یا ... این پولها را از کشور خارج میکنند، یا پیر مرد که ترازوی جلوش گذاشته تا شاید لقمه نان را از آن کاسب شود یا پیری مردی که اولین بار که او دیدم بدلیل آنکه از خدا بی خبری از او آدامسی خریده بود ولی بجای یک اسکناس دوهزار تومان، نصف اسکناس را به او داده بود و او از شدت ناراحتی اشک در آمده بود، شاید هم پیر مرد کارتون خوابی که روی پل عابر پیاده ایستگاه اتوبوس سازمان آب اشرفی میخوابد. در آوردن آمار این خریداران خانه که ارز را براحتی از کشور خارج میکنند نباید برای آقایان کار سختی باشد. حال مقصر آقای ارغان است یا کسانی که خون ملت را میمکندن و درآمدهای نجومی شان را با اختیار و میل خود برای سرمایه گذاری به خارج میبرند. مقصر دولت مردان ایران است یا آقای ارغان؟!
آقای میرسلیم خودت پرایدسوار میشی
قوانین اکثر کشورها مثل ترکیه یا کانادا باعث جذب سرمایه
انسانی و مالی می شود ولی در ایران باعث فرار سرمایه
خوب ایران هم می‌تواند قوانین آنها را کپی کند.
شعاردرمانی و بی تفاوتی شما بیشتر باعث تاسف است
باعث تاسف است که امثال شما برای کشور تصمیم می گیرید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار