بازدید 5670
۳

هزاران امضا برای ادامه حضانت مادران پس از ۷ سالگی کودک

کد خبر: ۱۰۷۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ 03 October 2021

گروهی از زنان با همراهی عموم مردم با راه‌اندازی کارزاری از معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند شرایط ادامه یافتن حضانت مادران پس از هفت سالگی کودک را فراهم کنند.

در متن این کارازار که بیش از ۸ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است:


«اینجانبان، مادران این سرزمین که ناگزیر به جدایی از همسر خود شده‌ایم، اعلام می‌داریم که رنج پرورش هفت سال نخست کودک بسیار دشوار است و چنانچه رنج اندیشیدن به جدایی از فرزند دلبندمان پس از هفت سال نیز به آن افزوده شود، ظلمی است ناروا بر مادران این سرزمین؛ همان مادرانی که خداوند دامان آنان را برای پرورش فرزند انتخاب کرده و به پاس لطیف بودن طبع و احساس زنانگی و سعه صدر بی‌شمار برای تربیت فرزندان از هیچ فداکاری و ایثاری دریغ نمی‌کنند. از سوی دیگر، جدایی از مادر، آن هم به اجبار، تنها به علت قانونی خشک و انعطاف‌ناپذیر که حداقل انتخاب پدر یا مادر را پس از هفت سالگی به رأی و نظر فرزند نمی‌سپارد که فرزند خود با توجه به دلبستگی و احساس تعلق به پدر و مادرش، زندگی با یکی را برگزیند، ظلم به کودک است.


ما، امضاکنندگان این کارزار، درخواست داریم نه با نگاهی مردسالارانه، بلکه با نگاهی ژرف‌اندیشانه به این حقیقت بنگرید که جدایی مادر و فرزند پس از هفت سالگی به نفع هیچکس، خصوصاً فرزند صغیر هفت ساله که طبعاً به مادرش دلبستگی دارد و تا هفت سالگی در دامان پرمهر مادر پرورش یافته، نیست. لذا درخواست داریم بازنگری در این قانون را پیگیری فرمایید.»


این کارزار تا تاریخ یکم آبان در آدرس اینترنتی (karzar.net/18219) در حال جمع‌آوری امضاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پس پداران کلا حقی ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
پس یه باره بگید پدرها هیچ حقی ندارند و تمام.خب پس اگه اینطوره قبل از 7 سالگی را هم بگذارند خود بچه تصمیم بگیره
احسنت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی