بازدید 17185

آخرین آمار کرونا در ایران تا یازدهم مهر/ تزریق بیش از یک میلیون دوز واکسن در شبانه روز اخیر

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۵۷ میلیون و ۶۷۷ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۲ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۷۵۸ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 03 October 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۴۰ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۳۹۵ دوز اول و ۱۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۱۹ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۵۷ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۴ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۹۰ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۴۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۱۶۶۷ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۲۸ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۲۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۱ هزار و ۱۰۹ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۹۵ هزار و ۶۲۷ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۵۷۵۸ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۲ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۱۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۳ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۷ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
با این فرمون بریم جلو ی ماه دیگه بساط کرونا جمع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
با این فرمان حتما میشه مرد حسابی نه ده ماه گرفتار واکسیناسیون هستیم هنوز نتونستیم این واکسیناسیون عملی کنیم به نظر شما این نوع
واکسیناسیون چقدر میتواندمفید باشد با این فرمون ممکن بساط خودمون جمع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
اگه خدا بخواد و این واکسن‌ها پاسخگو باشه، باید مردم باقی‌موندهٔ خودمون را راضی کنیم واکسن بزنند و بعد به کشورهایی مثل افغانستان و یمن و کشورهای آفریقایی هم کمک کنیم (مثل الآن که برخی واکسن‌های غیرکرونا را به اون‌ها می‌فروشیم یا می‌بخشیم تا بیماری‌های دیگه مثل هاری و فلج‌اطفال و… مهار بشه)
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
بله، بامزه بود! الان کشورهایی که 70 تا 80 درصد هم واکسن زده اند بازهم پیک داشته اند (مانند انگلیس و اسپانیا). کشورهاییکه 50 تا 60 درصد زده اند هم پیکهای بسیار شدید داشته اند (به نسبت جمعیت حساب کنید، حتی شدیدتر از اوج پیک در ایران با 700 نفر، مانند آمریکا که اخیرا به 2300 تا 2500 و مالزی 30 میلیونی به 400 تا 600 نفر در یک روز خاص رسید و هردو هم حدودا 60 درصد واکسیناسیون داشته اند) . ایران که هنوز به 50 درصد واکسینه یک دز هم نرسیده. البته واکسن هست و بزودی به 50 تا 60 درصد "دودز زده" هم می رسد، ولی بازهم، همانطورکه نمونه های دیگر کشورها نشان داده، پیکهای شدیدتر وجودخواهد داشت. بخصوص اینکه با کم شدن داوطلب واکسن زدن در کشور، ممکنه حتی با وجود وفور واکسن هم، واکسیناسیون از 60 درصد بالاتر نرود (مانند آمریکا).
مشکل دیگر اینه که مردم با واکسن زدن، بسیار کمتر رعایت می کنند و این یک فرهنگ عمومی می شود، یعنی همچنین برای واکسن نزده ها؛ و به این ترتیب واکسن نزده ها بشدت در خطر بالاتری قرار می گیرند، و باید تلفات - به نسبت تعدادشان - بسیار ببشتری هم بدهند.
حالا تازه این آمارها برای کرونای دلتا، اکثرا بوده و نه لاندا (که بشدت خطرناکتر است). و اصلا معلوم نیست که حتی واکسن زده ها چقدر در امنیت هستند، با توجه به کروناهای جدید و جدیدتر که ممکنست بیایند.
درضمن حتی واکسن زده ها هم اگر خیلی نزدیک به بیماران باشند (مانند نمونه هایی که در کادر درمان بوده است)، درنتیجه افراد وقتی مقدار خیلی زیادی از ویروس را بطور دفعتا از یک بیمار شدید (که بهش بدون توجه و ماسک نزدیک شده اند) دریافت کنند،می تواند برایشان بسیار خطرناک باشد (نمونه اش همین آقای مهرآوران که واکسن زده بود و درفاصله بسیار نزدیک با کروناییها برای مدت قابل توجه کار کرده بود)
درنهایت اینکه، 5 تا 10 برابر مهمتر و موثرتر از واکسن، خود رعایت فاصله ها است. واکسن زدن هم اگرچه برای اشخاص مفید است، ولی نمی تواند تلفات کل را چندان پایین بیاورد، مگر اجباری شود و حداقل به 90 -95 درصد برسد. حالا اگر همان کرونای اولیه بود، شاید 70درصد واکسیناسیون هم کافی بود؛ اما نه برای دلتا و لاندا. وگرنه اتفاقی که می افتد اینست که واکسن نزده ها چندبرابر بیشتر تلفات خواهند داد که همان پیکهای شدید قبلی را هم،کم و بیش، داشته باشیم.
کرونا برای مردم بد بود اما برای دولت مخصوصا راهنمایی و رانندگی نعمت بود
جریمه ها هزاران میلیون تومان برای این سازمان در دولت سود داشت .
عین الله صحبت از جشن پیروزی بر کرونا کرده بود آنهم در دو هفته آینده!!! امیدوارم برای این که عین الله بتواند با خیال راحت جشن بگیرد تا بر کار ناپسندی که با مخالفت در واردات واکسن انجام داد و جان هزاران هزار ایرانی را به بازی گرفت سرپوش بگذارد شروع به آمار سازی و عادی جلوه دادن شرایط نکنند و بیش از این جان عزیزان مردم را برای پست ومقام به خطر نیندازند!!
الهی که جز جیگر بزنه سعیدنمکی که با اون تصمیمات خانواده های زیادی را داغدارکرد.
هفته ای 8 میلیون واکسن تزریق میشه که خوبه فقط اگر واکسن مدرنا وارد بشه بهتره
میدونین چرا نرخ مرگ و میر ایران بیشتره چون ایران تعداد تست کمتری داره اگه تست دو برابر بشه حتما میزان مبتلایان شناسایی شده هم بیشتر میشه و مرگ هم که ثابت هست پس نرخ مرگ کاهش پیدا میکنه
برا شما کاسبان تحریم بله ولی برا مردم جز بدبختی چیزی نداشته . اگه تحریم منافع داشت همه کشورها به امریکا میگفتن تحریمشون کنه
چرا آنهایی که واکسن زدند، دارند می میرند؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر