بازدید 49245
پیمانه اقتصادی

وزیر صمت: واردات خودرو منجر به گرانی برای همه مردم خواهد شد/ ۱۴۴ میلیون دلار به نرخ ۲۳۴۰۰ تومان معامله شد/ دستبرد هکر‌ها به ۶۰۰۰ مشتری یک صرافی رمزارز/ کشف ۸۲ ماینر در ساختمان بورس تهران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس به روند صعودی ادامه داد، ارزش برگه‌های سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟، استخراج بیت کوین با انرژی آتش‌فشانی، رئیس سازمان امور مالیاتی: مالیات بر تراکنش بانکی نداریم، نرخ تورم آلمان به بالاترین سطح ۳۰ سال اخیر جهش کرد و پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 03 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس به روند صعودی ادامه داد، ارزش برگه‌های سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟، استخراج بیت کوین با انرژی آتش‌فشانی، رئیس سازمان امور مالیاتی: مالیات بر تراکنش بانکی نداریم، نرخ تورم آلمان به بالاترین سطح سی سال اخیر جهش کرد و پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال را در بر دارد.

بورس به روند صعودی ادامه داد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۶۴۹۷ واحدی معادل ۲.۵۴ درصد به یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۴۸۲  واحد رسید، حال در معاملات دومین روز هفته، نماگر کل بورس با رشد ۴۵۸۲ واحدی در لحظه انتشار این پیمانه، همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

ارزش برگه های سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۵۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۳.۰۷ درصد معادل ۴۱۶ هزار و ۸۶۲ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۶۵۵ تومان رسیده است.

سهام عدالت خود را امروز ۱۰ مهرماه چقدر می‌توانید بفروشید؟

وزیر صمت: واردات خودرو منجر به گرانی برای همه مردم خواهد شد

رضا فاطمی امین در حاشیه نشست هم اندیشی رؤسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان، در پاسخ به این که اگر طرح واردات خودرو توسط شورای نگهبان تصویب و در نهایت تبدیل به قانون شود، واکنش وزارت صمت که پیش از این نسبت به واردات موضع منفی گرفته بود، چه خواهد بود، اظهار کرد: بحث قانون یک بحث جداست و بحث منطق اقتصادی بحثی دیگر است. مسلماً هر چه در قالب قانون تصویب شود، ما مجری آن خواهیم بود؛ اما نظر کارشناسی من به عنوان مقام مسئول در حوزه صنعت و البته نظر رسمی وزارت صمت این است که واردات و صادرات جریان حیات اقتصادی هر کشوری است و همانطور که صادرات می‌کنیم، باید واردات هم انجام دهیم؛ اما این فرآیند باید هوشمندانه باشد؛ بنابراین، وقتی تراز تجاری کشور مناسب باشد، من مخالفتی با واردات خودرو نخواهم کرد و معتقدم بخشی از بازار باید با خودروی خارجی تأمین شود تا در رقابت، قیمت و کیفیت شاهد بهبود باشیم. فاطمی امین گفت: در شرایط فعلی که منابع ارزی محدود است، اگر این منابع صرف واردات خودرو شود، منجر به افزایش نرخ ارز و گرانی برای همه مردم خواهد شد.

وزیر صمت: واردات خودرو منجر به گرانی برای همه مردم خواهد شد/ ۱۴۴ میلیون دلار به نرخ ۲۳۴۰۰ تومان معامله شد/ دستبرد هکر‌ها به ۶۰۰۰ مشتری یک صرافی رمزارز/ کشف ۸۲ ماینر در ساختمان بورس تهران

وی در پاسخ به این سوال مهر که اگر تبدیل به قانون شود واکنش شما چیست، گفت: اگر واردات خودرو تبدیل به قانون شد، قطعاً ما ملزم و مکلف به اجرا خواهیم بود؛ اما نظر شخصی من و نظر رسمی وزارت صمت این است که نباید در دوران گذار تصمیمی بگیریم که یک بخشی به نظرمان بهبود یابد و بسیاری از بخش‌های دیگر دچار زیان شوند.

۱۴۴ میلیون دلار به نرخ ۲۳۴۰۰ تومان معامله شد

بانک مرکزی اعلام کرد روز گذشته سامانه نیما شاهد عرضه حدود ۱۹۹ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بود. بر این اساس، از عرضه های مذکور حدود ۱۴۴ میلیون دلار معامله شده است. براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۳۴,۱۴۳ ریال بوده است. 

دستبرد هکر‌ها به ۶۰۰۰ مشتری یک صرافی رمزارز

هکرها موفق شدند با بهره برداری از یک حفره احراز هویت چند عاملی، به حسابهای حدود شش هزار مشتری کوین بیس رخنه کرده و رمزارز به سرقت ببرند. به گزارش ایسنا، این صرافی رمزارز به بلیپینگ کامپیوتر اعلام کرد تیم امنیتی کوین بیس عملیات فیشینگ گسترده ای را در فاصله آوریل تا اوایل ماه مه سال ۲۰۲۱ مشاهده کردند که کاربرانش را هدف گرفته بود. بعضی از کاربران ممکن است قربانی ایمیلهای مخرب شده باشند و به هکرها دسترسی به نام کاربری و کلمات عبور را داده باشند. بدتر از همه حتی کسانی که احراز هویت چند عاملی را فعال کرده بودند، به دلیل وجود حفره در سیستم این صرافی، در معرض خطر رخنه قرار گرفتند.

وزیر صمت: واردات خودرو منجر به گرانی برای همه مردم خواهد شد/ ۱۴۴ میلیون دلار به نرخ ۲۳۴۰۰ تومان معامله شد/ دستبرد هکر‌ها به ۶۰۰۰ مشتری یک صرافی رمزارز/ کشف ۸۲ ماینر در ساختمان بورس تهران

کوین بیس در اطلاعیه ای به مشتریانش خبر داد، هکرها از آسیب پذیری در فرآیند بازیابی حساب از طریق پیامکی بهره برداری کرده اند. این آسیب پذیری به هکرها اجازه داد، توکن دو مرحله ای را دریافت کنند که از طریق پیامک به شماره تلفن دارنده حساب ارسال می شود. کوین بیس به کاربران توصیه کرد با یک کلید امنیتی در وب سایت کوین بیس و یک اپلیکیشن احراز هویت، از یک تایید دو مرحله ای استفاده کنند. احراز هویت پیامکی به عنوان آخرین گزینه قرار گرفته و به کاربران توصیه شده است حساب موبایل خود را برای حفاظت از خود در برابر کلاهبرداری های سیم سواپ یا کلاهبرداری پورت موبایل قفل کنند. کوین بیس در اوت به ۱۲۵ هزار کاربر اطلاع داده بود تنظیمات دو مرحله ای خود را تغییر دهند و در آن زمان گفته بود این اطلاعیه به اشتباه ارسال شده و به دلیل هک شدن نبوده است. بر اساس گزارش انگجت، کوین بیس به مشتریانش اعلام کرد، به محض اطلاع از این حفره امنیتی، پروتکل های بازیابی حساب پیامکی را ترمیم کرده است. همچنین ضرر افرادی که رمزارز خود را بر اثر این آسیب پذیری از دست داده اند، جبران می کند.

کشف ۸۲ ماینر در ساختمان بورس تهران

شرکت توزیع برق تهران اعلام کرد: در مورد کشف تعدادی دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران، به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، صنعت برق با این مورد نیز بر اساس قوانین موجود، برخورد جدی خواهد کرد. بر اساس گزارش مامورین بازرسی از محل، ۸۲ دستگاه ماینر که در لحظه بازدید این شرکت در مدار قرار نداشتند، کشف و ضبط شده. گفتنی است مصارف محل موردنظر تحت بررسی است.

وزیر صمت: واردات خودرو منجر به گرانی برای همه مردم خواهد شد/ ۱۴۴ میلیون دلار به نرخ ۲۳۴۰۰ تومان معامله شد/ دستبرد هکر‌ها به ۶۰۰۰ مشتری یک صرافی رمزارز/ کشف ۸۲ ماینر در ساختمان بورس تهران

صنعت برق تاکید می‌کند، نگهداری یا اتصال دستگاه‌های استخراج رمزارز فاقد مجوز به هر نحو و در هر محل، غیرقانونی بوده و مسئولیت آن در موارد سازمانی بر عهده بالاترین مقام سازمان و در سایر موارد بر عهده شخص دارنده انشعاب برق است و لذا به مسئولان دستگاه های اجرایی و سایر یادآور می‌شود، با دقت در رعایت  موارد فوق از سوءاستفاده افرد سودجو که شرایط آسیب به منافع عمومی و شبکه برق کشور را فراهم می‌آورند، جلوگیری کنند.

استخراج بیت کوین با انرژی آتش‌فشانی

به نقل از سی ان بی سی: السالوادور اعلام کرد که توانسته با انرژی به دست آمده از آتش‌فشان ۰.۰۰۵۹ بیت کوین استخراج کند. نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور توئیت کرده که این یک طرح آزمایشی و اولیه برای استفاده از انرژی آتش فشانی در استخراج بیت کوین است. بوکله آینده سیاسی خود را به گسترش استفاده و استخراج بیت کوین در السالوادور گره زده است. روز سه شنبه بود که وی با انتشار یک ویدئوی ۲۵ ثانیه‌ای یک کشتی کانتینربر پر از دستگاه‌های استخراج بیت کوین در کنار یک آتش‌فشان را نشان داد. این ویدئو از آن زمان ۲.۳ میلیون بازدید خورده و با کپشن «قدم‌های اول» در حال انتشار است. در صورتی که این کشور واقع در آمریکای مرکزی استخراج بیت کوین را آغاز کرده باشد، یعنی بوکله در حال عمل کردن به وعده‌های خود است که در ماه ژوئن اعلام کرده بود. وی به شرکت برق ژئوترمل السالوادور اعلام کرده، به کسانی که می‌خواهند بیت کوین استخراج کنند، برق ارزان قیمت بدون آلودگی و کاملا پاک به دست آمده از انرژی تجدیدپذیر آتش‌فشان‌ها ارائه کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی: مالیات بر تراکنش بانکی نداریم

امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه توانسته‌ایم با جلوگیری از فرار‌های مالیاتی به درآمد تعیین شده در بودجه سال جاری در خصوص درآمد‌های مالیاتی دست یابیم، افزود: یکی از راه‌های تشخیص فرار مالیاتی، بررسی تراکنش‌های بانکی افرادی است که دارای گردش مالی بالایی هستند؛ یعنی گردش مالی تراکنش‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان مبنای کار قرار دارد. وی ادامه داد: بانک مرکزی تمامی اطلاعات مربوط به این اشخاص را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد، البته مواردی مانند حقوق، دریافت وام، تبدیل شکلی از دارایی به شکل دیگر و مواردی که جنس درآمدی ندارند را کنار می‌گذاریم، اما نسبت به موارد دیگر از مودیان سوال می‌شود، آیا فعالیتی بوده که مالیات آن پرداخت نشده باشد. پارسا با تاکید بر اینکه ما مالیات بر تراکنش بانکی نداریم، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی با بررسی تراکنش‌های بانکی اشخاص از فعالیت‌هایی که مالیات آن‌ها پرداخت نشده، مالیات را مطالبه کرده و این کار با قوت در دست اقدام است. طی ۵ ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه در سال‌های گذشته، حدود ۶۲ درصد رشد درآمد مالیاتی داشته‌ایم که این درصد بدون فشار به مودیان و بیشتر از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی به دست آمده است.

پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال

زینعلی کارشناس بازار مسکن درباره آخرین تحولات بازار مسکن تهران در شهریورماه ۱۴۰۰ گفت: علت رونق نسبی بازار مسکن در شهریورماه، امن بودن سرمایه‌گذاری در این حوزه است. فعال اقتصادی وقتی بررسی می‌کند، می‌بیند که هیچ یک از بازارهای موازی به اندازه مسکن اطمینان بخشی یا سودآوری مورد انتظار را ندارند. نیاز به مسکن در جامعه وجود دارد و سرمایه‌گذار به خوبی از ایجاد فاصله بین عرضه و تقاضا مطلع است. بازارهای دیگر مثل طلا یا ارز بعضا سرمایه ها را دچار آسیب می‌کنند. در نتیجه مردم سراغ مطمئن‌ترین بخش برای حفظ داریی‌های خود می‌روند که آن هم خرید واحدهای مسکونی، تجاری و اداری است. بخصوص در واحدهای مسکونی تقاضای موثری در کشور ما همواره وجود دارد. این کارشناس بازار مسکن درباره پیش‌بینی قیمت خانه در نیمه دوم سال گفت: با اینکه همه چیز بستگی به اجرای سیاست های دولت دارد، بیش از یک رشد ملایم برای بازار مسکن نمی‌توان متصور بود. ممکن است اواخر سال جاری به دلیل نیاز سنتی بازار، قیمت ها یک عدد کوچکی جابه‌جا شود اما قطعا جهشی نخواهد بود، زیرا عامل محرک آنچنانی دیده نمی‌شود.

نرخ تورم آلمان به بالاترین سطح سی سال اخیر جهش کرد

قیمت‌های مصرف‌کننده آلمان تحت تأثیر اختلال در زنجیره تأمین و فشارهای موقتی به وجود آمده در زمان ریکاوری اقتصاد از پاندمی کرونا، با سریع‌ترین نرخ خود در سه دهه اخیر رشد کردند. داده‌های اداره آمار فدرال نشان داد که نرخ تورم در ماه سپتامبر ۴.۱ درصد شده است. این بالاترین نرخ تورم آلمان در سی سال اخیر است. تنها قیمت‌های انرژی در این ماه ۱۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل جهش کرده‌اند. این در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند تورم ۳.۳ درصد در این ماه رشد خواهد کرد. تا به حال سیاست‌گذاران آلمانی اصرار کرده‌اند که این افزایش قیمت‌ها موقتی هستند و تحت تأثیر عوامل موقتی نظیر تغییر در مالیات در فروش و زمان‌بندی فروش تابستانه امسال رشد کرده‌اند، عواملی که سال بعد وجود نخواهند داشت.

تورم آمریکا هم رکورد زد

به نقل از بلومبرگ انگلیسی، وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد، تورم این کشور در ماه آگوست تحت تأثیر اختلال در زنجیره‌های تأمین و تقویت غیرعادی تقاضا به دلیل ریکاوری اقتصاد (پس از شیوع کرونا) به بالاترین سطح در سی سال اخیر رسیده است. شاخص اصلی تورم که قیمت‌های پرنوسان انرژی و مواد غذایی را در نظر نمی‌گیرد و شاخص مورد علاقه فدرال‌رزرو است، در این ماه ۰.۳ درصد افزایش یافت و نسبت به سال گذشته به ۳.۶ درصد رسید. این در حالی بود که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند، رشد ماهانه قیمت‌ها ۰.۲ درصد و رشد سالانه آنها ۳.۵ درصد خواهد شد. این بالاترین سطح تورم از ماه می ۱۹۹۱ تا کنون است و نشان‌دهنده همان فشار تورمی است که رئیس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، این هفته آن را طاقت‌فرسا اعلام کرده بود. شاخص گسترده تورم با در نظر گرفتن افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در این ماه ۰.۴ درصد نسبت به ماه قبل و ۴.۳ درصد نسبت به سال قبل جهش کرد. قیمت انرژی در آمریکا در ماه آگوست ۲۴.۹ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و قیمت‌های مواد اولیه هم ۲.۸ درصد بالا آمد. قیمت متوسط کالاها در این ماه ۵.۵ درصد بالا رفت و قیمت متوسط خدمات ۳.۶ درصد افزایش یافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۰
حرف وزیر صمت کاملا منطقی و علمی است. احسنت.
از تولید ملی حمایت کنیم. تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
تولید ملی که سودش مال خواص هست و ضررش مال عام مردم به درد چی میخوره ؟؟؟چه سودی داخل این تولید ملی خودرو هست که حاضر نیستن دردهای کشور رو به روی ماشینهای روز دنیا باز کنن.
مگه کشورهای دیه که تولید کننده خودرو هستن اجازه نمیدن بقیه خودروها وارد کشورشون بشه؟؟؟؟ چرا باید با همه دنیا فرق کنیم
r.m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
۴۳ سال حمایت کردید الان خودرو و مسکن و ازدواج و ارزش پول و اشتغال و برق هسته ای و روابط بین الملل و طلاق و گرانی و فساد و اختلاس و گرانی مسکن و بیکاری و زباله گردی و نهایتا چی شد؟ پژو و پراید از رده خارج
تازه درست میگی حرف بی عمل ۴۳ ساله تو اخبارها وعده میدن کی عملی میشه ۴۰ سال دیگه؟ با حرف وعده های خوشگل بدون عمل و انشاالله و ماشاالله نمیشه اقتصاد درست کرد و با حرف من و شما هم نمیشه مملکت داری و پیشرفت در تمام زمینه ها کلی گویی و به به چه چه کردن و دفاع از حرف کسی کردن نیست شامل هزارتا اصول میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
این همه فقط یک نمونه از ایران خودرو و سایپا حمایت کردید و این همه انسان به خاطر نا ایمن بودن خودروی تولیدی اینها کشته شدند و نتیجش تلاش اونها هم شده پراید 150 تومانی!! دیگه باید چه اتفاقی میوفتاد تا بفهمید راه رو اشتباه رفتید برادر؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
این همه سال از فرغونسازا حمایت کردن چی شد؟ چی تولید کردن؟یه مشت آشغال از رده خارج بی کیفیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
ارز برای واردات خودرو از هر ارزی تامین گردد باعث گرانی ارز در داخل کشور خواهد شد که موجب بالا رفتن قیمت همه چیز میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
من هم موافقم. این آهن قراضه های تولید داخل رو باید به بالاترین قیمت به ملت غیور ایران فروخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
چرا ما باید از تولید ملی حمایت کنیم اما تولید ملی باید چند برابر قیمت به ما بندازه وحمایتی از ما نکند ؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
مرد حسابی این چه تولید ملی است که با قیمتهای فضایی پدر مردم را دراورده است و پوست مردم را کنده است. این شعارهای مسخره فقط برای پرشدن جیب یک مشت دلاله که پوست مردم را کنده اند. خجالت بکشید با این طرز تفکر . تولید ملی . تولید ملی راه انداختید و پدر مردم را دراورده اید. وهمه را به خاک سیاه نشانده اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
برعکس باعث ارزانی میشود مثل چند روز اخیر .
شما دلال خودرو نیستی؟
افراشته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
شما فقط سایت ها و برنامه های فروش خودرو در کشورهای همسایه رو ببینید، دقیقا به ریال ما قیمتشون یک دهم بازار ایران هست، خودروهای ایرانی که جای خود
تولید ملی که به نفع یه عده خاص تموم بشه میشه تولید خاص، ما ملت با این حقوقمون باید چجوری این لگن های بی کیفیت و گرون رو بگیریم
مسبب وضع موجود فقط وزارت صمت می باشد
افراشته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
وقتی خودروساز داخلی نمیتونه نیاز کشور رو یکی بهش بگه میخوای انحصاری باشی قوربون دستت اقلا خط تولید اضافه کن تا بیرون از کارخونه هم نخوایم گرفتار دلال ها بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
به چه قیمتی از کالای ایرانی حمایت کنیم ایرانی جماعت به فکرچاپیدن هستش
یک کلمه بگو واردات آزاد بشه کسی به تولیدات داخلی نگاه هم نمیکنه .از تولیدات داخلی حمایت کردید که پراید زپرتی شد 150 میلیون
مشکل اول اقتصاد مملکت، ساختار معیوب نیست. این اقتصاد تحت سیطره مافیاها قرار دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
مافیا کیه؟ من و شماییم؟ همه چی دست خودشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
کدام مافیا ؟ چرا داستان می سازی ؟ مثل روز روشنه که سود این کار تو جیب کیه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
تا زمانی که دو خودرو ساز دولتی هست اوضاع همینه ...
دیگه فرصت دادم به خودرو سازهای انحصاری که همش ضرر ده هستن تموم باید بشه . صنعنتی که بعد 60 سال نتونسته خودرو ساز بشه باید درش رو تخته کرد. مردم ایران حق دارن خودروهای مورد نظرشون رو تو کشور سوار بشن نه فقط بین چند مدل خودروی آشغال مجبور به انتخاب باشن.
آره ایشون راست میگن! چون نتیجه عدم واردات رو الان داریم میبینیم که شده ارزانی و وفور! خودرو های داخلی و این خوشی زیادی زده زیر دلمون !!
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
این حرف آقای وزیر مثل اینکه بگن اگه بارون بباره تمام درختا خشک میشن مردم ضرر میکنن دیگه تا این حد مردم رو احمق فرض نکنید. خواهشن.
تورم اغلب کشورها با 4 و 3 درصد رکورد زده و جهش داشته.
مرد حسابی بیا از ما یاد بگیر با 50 درصد نه جهش کردیم و نه رکورد زدیم.
با سلام واحترام
نظر وزیر صمت کاملا بر خلاف خواست اکثریت مردم درخصوص انجام واردات خودرو است. مردم می پرسند 40سال حمایت از خودرو سازان ، به جز کاهش کیفیت و افزایش قیمت خودرو نتیجه دیگری نداشته است.
آقای وزیر اگر واردات خودرو منجر به گرانی است پس چرا وارد کردن خودروهای بی کفیت و بنجل از چین مشکلی ایجاد نمیکند وگرانی به دنبال ندارد؟
وزیر صمت: واردات خودرو منجر به گرانی برای همه مردم خواهد شد
مگه طبق قانون تصویب نشده که باید واردات خودرو بدون خروج ارز باشد؟ پس چه ربطی به تراز تجاری دارد؟ شخصی شغل و درامدش از خارج از کشور است و با درامدش خودرو وارد کشور میکند و پول فروش آن را در حساب ریالی بانک های داخلی میگذارد. چه ربطی به خروج ارز دارد؟!
پاسخ ها
افراشته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
احسنت، حرف شما کاملا صحیح هست، ولی دوست عزیز مافیای موجود در خودرو اجازه این کار رو نمیده، ما قشر ضعیف جامعه باید آروزی یه ماشین درست رو به گور ببریم
اقای وزیر صمت مردم را چی فرض کردی ... وقتی عرضه زیاد باشه و تقاضا کم بسه خود لخود قیمت خوددو میاد پایین
اتفاقاً اگر خودرو کار کرده تا ۵ سال وارد شود، نه تنها خودرو بلکه مسکن و تمام کالاها ارزان می شود. همه کالاها بدلیل افزایش خودرو است که گران شده. وقتی تولید به اندازه نیاز نباشد، پراید ۱۰ میلیون تومانی می شود ۱۵۰ میلیون و به تبع آن بقیه مایحتاج مردم هم گران می شود. برای امتحان هم شده یک سال عمل کنید. تا ببینید نظراتتان چقدر غیر واقعی است.
نه که الان قیمت خودرو برای مردم ارزانه و همه ریختن دارن می خرن در این رکود سنگین و فقط وزیر صمت از قافله عقب افتاده!
وقتی یک خودرو با تمامی امکاناتش در خارج همین الان شاید یک دهم قیمت یک خودرو بی امکانات داخلیه ولی با ورود به کشور یهو قیمتش پر می کشه پس باید حرف آقای وزیر رو درست دونست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
شما در ایران زندگی میکنی نه در خارج. اگر میخواهی اینجا هم مثل خارج شود، مثل خارجی ها تلاش کن کشورت را بساز نه اینکه فقط توقع داشته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
ناشناس 12:00!
وقتی تو و امثال تو نمی تونن فقط یک جمله ساده را
متوجه بشن چطور به من یا امثال من اجازه داده میشه تا کشورم رو که تو و امثال تو ویران کردند بسازم؟!
هم فکرای تو تلاش من را با تهمت و افترا و تبانی و حق خوری جوابه دادن دادن و منزوی کردن!
الان افراد توانمند یا خانه نشینند یا مهاجر!
پس سعی کن فقط معنی جملات رو درست بفهمی! هر چیزی سر جای خود نیکوست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
ناشناس 12:00
همه رو مثل خودت ندون
مطمئناً به افراد نخبه فرصت ساخت کشور رو نمیدن وگرنه الان وضع اینطور نبود
آقای وزیر صمت در مورد وارادت خودرو .گیریم حرف تو صحیح ولی ماپیاده ها به علت گرانی نجومی بی کیفیت ترین خودروها نمی توانیم خودرو به خریم از جنابعالی یک انتظار داریم مدتی یک سال زن وبچه هایت از وسیله نقلیه استفاده نکند تا درد ما پیاده هارا درک کنند. تاحال که هر چه وزیر صمت آمده به طریقی به نفع شرکتهای خودرو سازی عمل کرده گو اینکه وزرای معدن وتجارت با خودرو سازها عقد اخوت بسته اند
پاسخ ها
رضا
| Italy |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
عزیزم تو هند،چین،پاکستان،بنگلادش،اندونزی،مصر،نیجریه و....چند درصد مردم خودروی شخصی دارند؟چرا شما اینقدر عزیز هستید؟
جالب است تا آلان تا صحبت از واردات خودرو می شد رانت خواران و ویژه خواران این صنعت فریاد بر می آوردند و به دروغ می گفتند که چندین هزار شغل از بین می رود و افراد زیادی بیکار می شوند، آلان وزیر پا را فراتر گذاشته و می فرمایند که همه مردم ضرر می کنند. ما را به خیر شما امیدی نیست شر نرسانید.!!!!!
همچين نوشته تورم امريكا و المان ركورد زد من جا خوردم . داداش 3.5 درصد در برابر تورم 40 تا 60 درصدي ايرانيان عددي نيست .
در هر کاری هرچی محدودیت ایجاد کنید بدتر می شود 40 سال واردات خودرو را محدود کردید آیا بهتر شد؟
آقای وزیر! تاکی مردم بیچاره ایران بایدآشغالهای خودروراسواربشن، این حق مردم است....
با و ورود دولت مردان جدید یک نوع کمبود و گرانی غیر منتظره در اقلام خوراکی رخ داده که آقایان ورسانهای وابسته به دولت چشم به روی آن بسته
آقای وزیر صمت: محکم بگو مخالف واردات خودرو هستم و اجازه این کار را هم نمیدهم، حرف هیچ کس هم برایت مهم نباشد. نظام از این قبیل تصمیمات حمایت میکند. عموم مردم به همچین مسائلی اصلا فکر نمیکنند، به جز متاسفانه برخی از نمایندگان که به جای تمرکز بر مشکلات اصلی به فکر طبقه ثروتمند هستند.
واردات آزاد شه برای همه گران می شه؟
چه جوری؟
فرمولشو می گی؟
چند وقت قبل همینکه حرف آزاد شدن واردات خودرو طرح شد، کلی قیمت ها شکسته شد!!!!
آدرس غلط بدی مشکل حله؟
پاسخ ها
دل سوخته
| Canada |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
کسایی که الان دارن جواب دندان شکن میدن،کسایی هستند که آرزوی داشتن یه خودرو دارن و با امید اینکه اتفاق مثبتی در بازار خودرو بیفته،میان به سایت ها سر میزنن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
وزیر صمت: واردات خودرو منجر به گرانی برای همه مردم
خواهد شد
قسمت اول جمله وزیر درسته، قسمت دوم جمله ایشان نیاز به اصلاح دا رد.

خواهشا جمله وزیر را دقت کنید
واردات خودرو آزاد شود، ...
کی لگنهای ایرانی را می خرد؟
کی سیصد میلیون می ده سمند؟
کی 160 میلیون میده پراید؟
.....
قیمت پراید رو با دلار چند تومنی حساب می کنید جناب ‌‌ وزیر؟
کابینه رئیس وقت کمی برای جلب اعتماد مردم داره. امیدوارم مردمو ناامید نکنه چون خشم مردم فروکش نکرده
اتفاقا برعکس/باعس ارزونی تمام کالاها میشه.این گرونی فقط دلیلش همین خودروسازها هستند قیمت اینها که بالا میره سایر کالا رو هم میکشه بالا.اینا موتور تورم تو مملکت هستند
وقتی تمام ارکان حکومت فقط به فکر حمایت از تولید کننده هستند و کسی نظری به معیشت مصرف کننده نداره و شرایط زندگی مصرف کننده برایشان مهم نیست نتیجه میشود ممنوعیت واردات خودرو، ممنوعیت واردات لوازم خانگی، افزایش قیمت ارزاق و ... (البته این ممنوعیت ها شامل کشور دوست و برادر چین نخواهد شد)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
انتظار داری از تولیدکننده حمایت نشه؟
مملکت دست مافیا هست.هر بخش از صنعت و واردات دست یه عده است
آقای وزیر به اسم حمایت ازتولیدات داخلی،توراخداانحصارایجاد نکن.
جناب اقای وزیر محترم که نفستان از جای گرم در میاد یک حساب سر انگشتی الان اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار چقدر است این اختلاف را چه کسی سعی می کند که کم نشود معلومه دو شرکت سایپا و ایران خودرو که خون مردم رو در شیشه کرده اند همین رانت چند میلیونی باعث می شود که خودروهای از رده خارج این شرکتها در کسری از ثانیه فروش رود اگه به فکر گرانی بودید که وضع ما اینطور نبود ...
جناب آقای وزیر ، عوض حمایت از خودروساز ، سرت رو از پنجره وزارت بیار بیرون اونهایی که ۴۵ باره تجمع کردن برای خودرویی که چهار ساله نگرفتن ببین ، خودروساز کلاه ۳۰۰۰ رو برداشته اسمش رو هم میگذارن خودروساز .
مگر قبلاً خودرو وارد نمی شد چقدر ارزان بود
شما نگران این هستید خودرو وارد شود خودروهای خارجی شما ارزان شود واردات خودرو به ضرر پولدارهاست چون خودرویشلن ارزان می شود
از قدیم گفته اند به اندازه جیبت خرج کن
در خصوص واردات خودرو هم باید نگاه کرد به موضوع تراز واردات و صادرات
در تراز واردات و صادرات ما دو موضوع داریم
اول موضوع ارزش صادرات که طبیعتاً ارزش صادرات باید بالاتر از واردات باشد
دوم موضوع ارزش دلاری آن است یعنی نگاه کنیم به ارزهای غالب که در داخل استفاده می شود و باید ارزش ارز غالب مثلا دلار در صادرات بالاتر از واردات باشد و اگر چنین چیزی حاصل شد آنوقت بر اساس اولویت واردات را انجام دهیم.
برخی افراد گله می کنند که واردات کالا و یا قاچاق باعث ضربه به تولید می شود
اساساً چرا وقتی واردات هزینه های ترانزیت و حمل و نقل هم به آن می خورد باید ضربه به تولید کند و این نشان می دهد که یک مشکل ساختاری در کشور است که باعث ضربه به تولید می شود نه واردات کالا و این مشکل ساختاری در قوانین و مالیات و یارانه ها و قیمت های دستوری نهفته است که متاسفانه دانش و قدرت و همتی برای حل آن وجود ندارد
تابناک خواهشاً در مورد تورم آلمان و آمریکا ننویس که وقتی ما تورم 60 و 70 درصدی را در کشور خودمان می بینیم اعصابمان خرد می شود ضمن اینکه تورم های زیر 3 و 4 درصد برای رشد اقتصادی لازم و ضروری است و به آن تورم کنترل شده می گویند
-اقای وزیر نه که الان ارزونیه! خدای ناکرده واردات خودرو میتونه سبب گرونی یشه.
هیچ دولتی نتوانسته با مافیای خودر سازان مقابله کنه این هم روش
ینی از این حرف مفت تر نشنیده بودم
وارد کردن خودرو 300میلیونی که الان در کشور 1میلیارد است وپولش معادل یک پژوپارس است چگونه باعث ضرر مردم میشود ؟...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
ان وقت صف خرید خودرو پشت در کارخانه های این دو به اصطلاح خودرو ساز داخلی برچیده میشودو لگنهای شان فروش نمی رود
پس بخاطر همین سیاستهای موفق جلوگیری از وارداته که خودرو در کشورمان از مفت هم مفت تر است ویه کارمند با حقوق کامل 4سالش میتواند یک پراید یورو6 که مردم کشورهای اروپا وآمریکای ستمگر در حسرتش هستند را بخرد
آنموقع که واردات آزاد بود قیمت به فرض سانتافه 220 میلیون بود الان که واردات ممنوعه قیمت همان خودرو بیش از 10 برابر یعنی بالای دو میلیاردوپانصد میلیونه پس واقعیت موجود در بازار بر خلاف عقیده حضرتعالیست پس لطفا در اظهار نظرتان جوانب را در نظر بگیرید
الان مردم غرق در ارزونی هستن واسه همین وزیر صمت خیلی نگران هست
مرگ 20هزار نفر درجاده ها که حداقل 50درصدش به علت خودرو های بی کیفیت ایرانی است
بی سرپرست شدن خانواده های آنها
زیانی که صنعت بیمه از مرگ سوانح رانندگی می دهند هزینه های بیمارستانی مصدومین
بالابودن مصرف بنزین ،آلودگی که ایجاد می کنند وهزاران دلیل دیگر نشان از بی تجربگی وشعاری حرف زدن وزیر است حرف ملت را بشنوید خودرو وارد کنید مثل همه کشورها
چرا همیشه با خواست ملت مخالفید
الان هم ما نمي تونيم خود محصول داخلي رو از شركت توليد كننده ، مستقيم بخيرم ، بايد در بازار آزاد به دو برابر قيمت بخريم.
كي داره از اين گپ بين قيمت كارخانه و بازار سود مي بره ؟
آقای وزیر همین حرفهای مثل شما باعث شده تا خودروهای داخل از 13 میلیون رسیده به 300 میلیون... آخه چرا... چون از صنعت داخل حمایت بشه.. کمی درک کنید بعد حرف از واردات خودرو به ضرر مردم بزنید...
جالب است که به هر بهانه ای متوصل می شوند تا تولید خودروهای آشغال داخلی با انحصار ادامه یابد
خواست مردم واردات همه کالاهای خارجی و با کیفیت با کمترین تعرفه گمرکی هست تا شرکتهای داخلی کیفیت رو بالا ببرن و قیمت رو پایین بیارن...
پاسخ ها
david
| Canada |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
varedat arz mikhad. nadirim nadirim
کسانی مخالفت میکنن که قیمت ماشین یا ماشییناشون ده برابر شده و فکر میکنن ضرر میکنن بابا ضرر نمکنید
در حال حاضر قیمت هر خودرو خارجی با دلار 25000 تومان 6 برابر قیمت خودرو در کشور سازنده به ما عرضه میشه. اگه این مافیا نباشه چط.ور باید خودرو بنجل داخلی رو با رقم چند صد میلیون فروخت.اگر ولو XC90 قیمتی معادل 1.3 میلیارد داشته باشه چطور میشه دناپلاس رو 600 میلیون فروخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونایی که میگن درخودرو سازی باید تخته بشه فکر کردن این همه کارگری که تو این صنعت خودرو و شرکتهای قطعه سازدارن کار میکنن تکلیفشون چی میشه میلیاردها دلار خرج تاسیسات و خط تولید خودرو شده مگه اینها سرمایه مملکت نیست ما مردم فقط نفع خودمون رو میبینیم وفکر میکنیم اگه واردات آزاد بشه میتونیم بنز بخریم به قیمت دنا پلاس اینها همش تو همه البته خودرو سازهای ما بخاطر تحریم واینکه با دنیا ارتباطی نداریم خوب نمیتونن تکنولوژی وارد کنن و مجبورن خودشون یه پلت فرمی درست کنن که خوب بخاطر تکنولوژی عقب مانده مالی از آب در نمیاد
پاسخ ها
سیدضیاءالدین مدرسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
نمی دونم سن شما چقدره که نوشتی بنز بخرن قیمت دنا پلاس و مردم را متوهم فرض کردی .محض آگاهیت قیمت بنز ای 250 سال 96 تو بدترین حالت 350 میلیون بود و قیمت پورشه 2010 ،300 میلیون و قیمت رنو کولئوس و رنو تلیسمان 165 میلیون بود قیمت سانتافه 145 میلیون بود و الکی حرف تحریم و تکنولوژی رو وسط نکش که دروغ محضه .کسی هم بجز خود شما نگفته در خودروسازی باید تخته بشه درستش اینه که از این همه دروغ دغل خودروسازان حمایت نشه یه خودروئی که با همه شرایط بد تحریم 50 میلیون تموم بشه رو 400 میلیون بفروشن .هر چیزی قیمت خودشو داره .آزاد شدن واردات خودرو فقط ضررش به دلال و حامیان دلالی خودرو میرسه و بس.
این چه حرفیه آخه چه ربطی داره به اینکه همه چی گرون میشه
ایشون طرف شرکتای خودروسازیه
کاش یه کم فکرمردم بودین همین خودبنده هربارکه میرم دیدن خونوادم بایدماشین فامیل وبگیرم مسافرتم که نداریم یه کم فکرمردم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
خب برا اینکه کارگرها بیگار نشن بزن تو کویر دیوار بکشن خراب کنند سر ماه هم حقوق بگیرن بهتر از اینه که جون مردم خطر بیافته قرار نیست ۸۵میلون نفر فدای دستمزد چند هزار نفر بشن
جناب اقای وزیر صنعت!
شما که در مقام وزیر صنعت بالاترین مرجع تصمیم گیری خودرو در ایران هستید ایا تا کنون به نظرات مردم کوچه و بازار در باره ایمنی و قیمت خودرو گوش داده اید؟ و اینکه تا کی ما باید زیر نفوذ خودزوساران باشیم؟
بعلت ممنوعیت ورود خودرو خارجی ( فانون عرضه و تقاضا ) و محدود بودن عرضه ان در کشور قیمت خودرو در ایران سر به فلک کشیده است به حدی که قیمت پراید به بالای 150 میلیون تومان رسیده است. بگذزیم از اینکه کیفیت ایمنی خودرو های وطنی بسیار پایین تر از خودرو های خارجی است ازاد شدن ورود خودرو باعث پایین امدن محسوش فیمت میشود. ایران چند سال زودتر از کره جنوبی تولید خودرو را اغاز کرد ولی چرا کیفیت خودرو های کره ای در خد حتی بالاتر از استاندارد های جهانی است و در ایران کیفیت در حد پایین ترین در جهان است؟ علتش وجود بازار رقابتی است که ما در ایران نداریم. در ایران مصرف کننده وادار میشود از خودرو های بی کیفیت موجود خودرو خود را تهیه کند و به دلیل فقدان رقابت خودرو سازان مخصولات خود را به هر قیمتی که بخواهند عرضه میکنند و مصرف کننده محبور به خریداری میشود. لدا من از وزیر محترم تقاضا میکنم که راحتی و اسایش مردم را فدای خواسته خودو سازان نکند. من در اخر از وزیر محترم میخواهم فکر کنند تا به حال چند هزار نفر از مردم کشورمان قربانی بی کیفیت بودن خودرو های ایرانی شده اند. باشد که با ازاد شدن ورود خودرو های خارجی خودرو سازان به فکر بالابردن کیفیت خودرو های تولیدی داخلی بیفتند و گر نه بازار را از دست خواهند داد.
چون به ظرر خودشونه برای همین نمیخوان ازاد کنن
من یه جانبازم ارزو یه پرلید دارم تو روی زن و بچه مون مردیم از خجالت میگن جون دادی تا دیگران ماشن های چند میلیاردی سوارشن بعد بچه ما ارژوی یه پراید داشته باشه خب تو که میگه وازدات غلطه یه کاری بکنیدتا درس بشه
شمافقط‌بگیدواردات‌خودروازادشدببینیدچ‌اتفاقی‌توقیمت‌داخلی‌میفته‌.همه‌فروشنده‌میشن‌وقیمتهاروب‌پایین‌میشه‌اینادوگاری‌سازانحصاری‌اینجوری‌باروح‌وروان‌مردم‌بازی‌نمیکنندومیبینندکه‌یکه‌تازه‌خیابان‌خلوتن‌وهرطوری‌که‌میخان‌بامردم‌رفتارمیکنند
بهترین‌گزینه‌جهت‌واردات‌خودروهم‌طرح‌اسقاط‌خودروهایی‌‌قدیمیه
... اگه چهار ماشین درست ودرمون وارد میشد الان ی فرغون (پراید)نمی شدصدوپنجاه وخورده ای میلیون تومان وقتی کالای خارجی وارد میشه قیمت هاقابل قبول میشن مثلا کفش ایرانی وقتی کفش خارجی وارد همه تولید کنندگان گوش عالمو کر می کنن که کارگر ایرانی بیکار شد ولی وقتی واردات کفش متوقف بشه تولید کننده ایرانی پا بگیره دیگه نمی شه کفش خرید ،باید واردات هم بشه که هر کسی ی اشغال تولید نکنه وپدر مردمو در بیاره .
آقای وزیر شما خودرو رو بیخیال بشین فعلا به اقلام مصرفی وضروری مردم برسین که کم کم داره سفره هامون کوچک وکوچکتر میشه
اگه میگی واردات باعث میشه ارز خارج بشه و گرون میشه و ضررش مردم میبینن،
اونوقت اونهمه ارز دولتی که رفت و دیگه برنگشت و یه عده سود کردن ،سودش به مردم رسید؟
جناب وزیر صمت بیخیال الان که وقت شوخی نیست
وزیر محترم کجای ایران زندگی میکنی.بچه هم خبرداره که ماشین تو بازار با رانت عرضه میکنند...اگه راست میگی قرعه کشی را بردارید.
من ماشین میخوام کووووووووو ...
تورم امریکا و المان به چشم که نمیاد. ایران رو بگو که ۲۰۰ درصده. روزبه روز بدتر از هر روز
باید خود دولت خودرو وارد کنه تا خودرو داخلی ارزون شه وزارت صمت هم جوش خودشو میزنه
کشور ایران از لحاظ ثروت و منابع خدادادی جز پنج کشور اول جهان است پس چرا مامردم ایران باید پایین ترین درآمد وسطح زندگی را داشته باشیم و به دیگر کشورها نگاه حسرت داشته باشیم کجای دنیا گفته ثروت داشته باشید مردم درفقر زندگی کنند تاکی? زمین همینطور میماند اما ....
عمرمان رفت به رفت واسایشی نرسیدیم چه زمانه نامردی هست کسی هم نمیاد خانه مان را بخرد تاما هم بریم کشورهای غربی لااقل هوای خوبی استنشاق کنیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
برو خیابون انقلاب تا میدون آزادی دربست بگیر
چرا اینجا کسی به خواسته ملت توجه و اهمیتی نمی‌دهد مگر نمی‌گوید اینجا حکومت مردم سالاری است خوب به حرف مردم گوش کنید این مملکت مال همه مردم ایران است مگر ایران تنها ملک پدری گروه خاصی است ,? ما هم مثل مردم جهان میخواهیم دررفا آسایش زندگی کنیم این جرم است گناه است چرا مردم ایران نباید مثل دیگر ملل دارای بهترین ها باشند... سانسور نکنید حرف مردم به گوش مسولان برسانید تاکی مگه قراراست مردم ایران عمر نوح کنند ،،?
باسلام ،جناب فاطمی آمین از شما بعیده ،وقتی وزیر نیستید وعده ارزانی ،کیفیت ،تنوع و... تنام اجناس و ملزومات از مصرفی و خوراکی گرفته تا مسکن و خودرو رو می‌دهید، ولی وقتی وزیر میشوید موضوع محو و عوض می‌شود، چرا ؟
پراید و پژو باید ۱۵۰ و ۳۰۰ میلیون ملت شریف ایران تهیه کنند ،شما که مرد خدا هستید، حقیقت ماجرا را به مردم بگوید و تمام
وزیر محترم چ خودرو وارد بشه چ نشه اجناس گرون میشه حداقل بزارین این‌مافیای خودرو بخوره زمین بزارین ی ماشین با کیفیت بدن بیرون بزارین رقابت ایجاد شه بزارین کُشت و کُشتار جاده ای کم شه بزارین ملت آرزو بدل ی ماشین درست درمون از دنیا نرن اینقد این حلبی سازارو حمایت نکنین
اگر نظر مردم مهمه از مردم‌نظر خواهی کنین چرا برا همه چی خودتون نظرتون رو تحمیل میکنبن بزارین خودرو آزاد شه کارشکنی نکنین بسه دیگه
جناب وزیر چرا واردات خودرو ارز بر هست و آسیب به اقتصا میزنه ولی فولادی کهبرای کشور ارز آور هست رو دور میریزد و پراید تولید میکنید ؟ همین فولادی که شما دارید هدر میدید می دونید چقدر میتونه ارز آور باشه کشور های دیگه این فولاد رو بی ام و و بنز تولید میکنند شما پراید ،از خدا بترسید کم مردم رو اذیت کنید اگر نگران اشتغال هستید پول کارگرهای این دو شرکت رو بهشون بدید ولی تولید نکنند تولیدی که با جان مردم داره معامله میشه چه فایده داره ؟
وزیر صمت: واردات خودرو منجر به گرانی برای همه مردم خواهد شد

یعنی قرار چقدر دیگه گرون بشه ؟ الان که قیمتها رویائیه همه داریم پرواز میکنیم سال به سال دلمونو میزنه ماشین عوض میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
.مثکه الان قیمت ها واقعی نیست. قراره واقعی تر بشه
روش حمایت از تولید داخلی: واردات رو ممنوع میکنیم بعد کالاهای داخلی رو به همون قیمت کالاهای خارجی میفروشیم.
با سلام مگه قبل سال۵۷ که ورود خود روآزاد بود خودرو گران بود شما خاطرتان نیست، اتفاقاً بهمین دلیل ارزان هم بود و خود رو ساز هم بهتر تولید میکرد تلاش در ارتقاء کیفیت را هم دا شما ورود خودروبا عمر ۳ سا تا هفت سال با عوارض گمرکی پایین آزاد کنید نتیجه خوب کار رو هم می بینید.
آقایون باید این واقعیت را قبول کنیم که در طول 40 سال اخیر وزیر صمت را با لابی گری خودروسازها انتخاب می کنند و طبیعی است که طرف خودروسازها را داشته باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی