بازدید 5006
۱

روسیه در ارسال بازیگر به فضا از ناسا پیشی می‌گیرد

روسیه در ساخت یک فیلم سینمایی در فضا از ناسا پیشی می‌گیرد و بازیگر خود را پیش از "تام کروز" و در روز سه‌شنبه به ایستگاه فضایی می‌فرستد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 02 October 2021


به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا و به نقل از اینسایدر، آژانس فضایی "روسکاسموس" روسیه قصد دارد هفته آینده یک بازیگر و یک کارگردان را سوار بر موشک سایوز MS-۱۹ به فضا بفرستد.

"یولیا پرسلید" که بازیگر این فیلم خواهد بود و "کلیم شیپنکو" که کارگردان است همراه با فضانورد "آنتوان شاکپلروف"در روز سه‌شنبه(۱۳ مهر) در ساعت ۴:۵۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲:۲۵ تهران) از قزاقستان به فضا خواهند رفت.

"شاکپلروف" که خلبان این فضاپیما است چهارمین پرواز خود را تجربه می‌کند. "پرسلید" و "شیپنکو" قرار است به مدت ۱۰ روز در قسمت روسی ایستگاه فضایی بمانند و با کمک فضانوردان به فیلمبرداری بپردازند.

به گفته‌ی نیویورک‌تایمز، "پرسلید" در این فیلم که "چالش" نام دارد، نقش پزشکی را ایفا می‌کند که برای نجات جان یک فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده است.

مسابقه فضایی شماره ۲: هنرپیشه روسی زودتر از تام کروز به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود

"پرسلید" به عنوان بخشی از آموزش‌هایش سوار بر هواپیما گرانش صفر را تجربه کرده است. او می‌گوید: چند ثانیه اول ترسناک است اما پس از آن زیباست.

"پرسلید" که پیش از تام کروز به فضا خواهد رفت تبدیل به اولین بازیگری می‌شود که در ایستگاه فضایی بین‌المللی به ایفای نقش پرداخته است.

 

 

 

ناسا سال گذشته اعلام کرد که با تام کروز برای فیلمبرداری در ایستگاه فضایی مذاکره کرده است اما از آن زمان تاکنون زمان‌بندی دقیقی برای انجام این سفر اعلام نشده است.

"پرسیلد" و "شیپنکو" قرار است در روز ۱۶ اکتبر با موشک سایوز دیگری به زمین بازگردند و پس از نیمه شب در قزاقستان فرود بیایند.

"شاکپلروف" در ایستگاه فضایی می‌ماند تا ماموریتی شش ماهه را به انجام برساند در همین حال "اولگ نوویتسکی"با پایان ماموریت خود همراه با این دو خدمه به زمین بازمی‌گردد.

فضانوردان ناسا، "مارک وندهی" و "پتر دوبروف" که همراه با "نوویتسکی" به فضا رفته بودند صندلی‌هایشان را برای بازگشت به زمین به این بازیگر و کارگردان خواهند داد. این دو فضانورد در ماه مارس پس از گذراندن تقریبا یک سال در فضا به زمین بازخواهند گشت. ماموریت "وندهی" طولانی‌ترین ماموریتی است که تاکنون توسط یک فضانورد آمریکایی به انجام رسیده است.

سال ۲۰۲۱، سال فضانوردان تازه‌ کار بوده است. در ماه ژوئیه، ریچارد برانسون به لبه فضا سفر کرد و پس از آن جف بزوس سوار بر موشک نیوشپرد خود که ساخته شرکت بلواوریجین بود به فضا رفت.

اوایل ماه جاری نیز شرکت اسپیس‌ایکس اولین سفر فضایی توریستی را به انجام رساند و طی ماموریت اینسپیریشن ۴، چهار خدمه را به فضا فرستاد.

سفرهای دیگری نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد گرفت، در ماه دسامبر "یوساکو مائه‌زاوا" میلیاردر ژاپنی سوار بر موشک سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رفت.

در ماه فوریه نیز، شرکت اسپیس‌ایکس قرار است سه مسافر تجاری و یک فضانورد سابق را برای شرکت هوافضای آکسیوم اسپیس(Axiom Space) به فضا بفرستد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بازیگر ها در امور اجتماعی و سیاسی کم نظرهای بچگانه میدادند علم و فضا هم اضافه شد، خدا رحم به اعصابمون کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر