بازدید 8857
۱

لطفا در این مورد سِرچ نکنید!

یک بار یکی از آشنایان برای بیماری مادرش که کمر درد بود در اینترنت سرچ کرد و با علائمی که مادرش داشت او با جستجوهای اینترنتی اش به این نتیجه رسید که مادرش دچار سرطان بدخیم است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 02 October 2021

مهدی بذرافکن در مطلبی در خبرآنلاین نوشت: این را بنا به تجربه عرض می کنم که لطفا و لطفا درباره بیماری های احتمالی خود و نزدیکانتان در اینترنت جستجو نکنید.

اگر قرار بود با سرچ اینترنتی به دوا و درمان برسیم و نوع بیماری خود را تشخیص دهیم که نیازی نبود بندگان خدا هفت سال پزشکی عمومی و چند سال هم تخصصی بخوانند.

یک بار یکی از آشنایان برای بیماری مادرش که کمر درد بود در اینترنت سرچ کرد و با علائمی که مادرش داشت او با جستجوهای اینترنتی اش به این نتیجه رسید که مادرش دچار سرطان بدخیم است.

روزها خودخوری می کرد و ناراحت و نالان بود. وقتی به او پیشنهاد دادم چرا به یک پزشک متخصص مراجعه نمی کند می گفت می ترسم پزشک نیز این فرضیه را تایید کند.

سرتان را درد نیاروم نشان به آن نشان که به پزشک فوق تخصص ستون فقرات مراجعه کردند و پس از گرفتن ام آر آی پزشک به آنها گفته بود یک دیسک خفیف است و دیگر هیچ.

****

یک بار یکی از همکاران را دیدم که ناراحت و غمگین نشسته در حالی که پاسخ آزمایشش را در دست داشت.

علت ناراحتی اش را جویا شدم گفت از طریق گوگل، متن نوشته شده آزمایش را ترجمه و از طریق گوگل هم بررسی کردم من تومور بدخیم پروستات دارم!

ایشان هم بعد مراجعه به پزشک متوجه شده بود نه خبری از تومور هست نه هیچ چیز دیگر.

لطفا درباره نوع بیماری هایتان به جستجو در اینترنت اعتماد نکنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
برخلاف مقاله بالا حتما سرچ کنید اطلاعاتتان را در مورد بیماریتان بالا ببرید اما نتیجه گیری را به بعد از ویزیت پزشک موکول کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل