بازدید 101344

نامه رئیس جمهور آمریکا به پادشاه عربستان

رئیس جمهور آمریکا به «ملک سلمان»، پادشاه سعودی نامه نوشت و در آن نامه مدعی روابط دو کشور به عنوان سنگ بنای امنیت در منطقه شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 01 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایندیپندنت، «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا به «ملک سلمان»، پادشاه سعودی نامه نوشت.

این خبر را وزارت خارجه عربستان سعودی نیز تائید کرده و این وزارت خانه از دریافت پیام مکتوب رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد و گفت که جو بایدن، در این پیام فرا رسیدن روز ملی پادشاهی عربستان سعودی را به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی تبریک گفته است.

بایدن در این نامه ضمن تقدیر از مناسبات میان دو کشور در هشت دهه گذشته، مدعی شده است که این رابطه کماکان سنگ بنای ثبات، امنیت و شکوفایی اقتصادی در خاورمیانه است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این نامه همچنین ابراز امیدواری کرده است که همکاری واشنگتن و ریاض در زمینه‌های بیشتر ادامه یابد.

پیشتر در روز سه‌شنبه ۲۸ سپتامبر، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا در ریاض با پادشاه سعودی و همچنین «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی ملاقات کرده بود.

جیک سالیوان عالی‌ترین مقام دولت جو بایدن است که در دوران ریاست جمهوری او به عربستان سعودی سفر کرده است و در این سفر تیم لندرکینگ، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور یمن نیز او را همراهی کرد.

منابع آمریکایی همچنین پیش از این گفته بودند که سالیوان در سفر به منطقه درباره دورنمای روابط آمریکا و کشورهای منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صحبت می‌کند.

نحوه اجرای تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از سوی دولت بایدن، بسیاری از متحدان آمریکا در منطقه و جهان را نگران کرده است. خروجی به‌هم ریخته که به روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ در افغانستان منجر شد.

روابط عربستان سعودی و آمریکا پس از روی کار آمدن دولت بایدن چندان گرم نبوده و آمریکا اخیراً یک سامانه پدافند موشکی پاتریوت را از عربستان خارج کرده است. پیشتر «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در مناظره‌های انتخاباتی خود وعده مسؤول پذیر کردن عربستان را داده بود.

همچنین آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان بیان نشده است، درباره سفر سالیوان به عربستان گفته بود که او علاوه بر دیدار با ولیعهد عربستان، با خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
مواظب باش ندوشه
ال سعود خبیث همان هایی هستند که مرقد امامان مدینه رو خراب کردن آن شاالله نابودیشون حتمی وقطعیست
بایدن می نویسد با ایران در تنش باش ،ما هم از پادشاهی تو حمایت می کنیم ،به جنگ بایمن هم ادامه بده،تا ما اسلحه بفروشیم ،روباه مکار بایدن@
ندوشه ولی میدوشه به قول ترامپ گوریل گاو شیرده
عربستان آمریکا می‌پوشه ایران روسیه چین و دهها کشور دیگه میدوشه
باز امریکا پول کم اورده داره خرت می‌کنه پادشاه،،،،،،،،،نگی نگفتی خوددانی
شاه نامه آخرش خوش هست بن سلمان روز نابودیت نزدیک هست
هیچ وقت آمریکایی‌ها قابل اطمینان نیستن ولی از روسیه و چین بهترند آیند اقتصاد جهان در دست چین خواهد بود و خدا کنه چین به ما مارو نزنه
درواقع گفته باجتو بموقع بدی کاری باهاتون ندارم
مرگ برآمریکا
مرگ برآل سعودنجس
گاو ۹من شیرده
بایدن همان ترامپ دومه اما یکم خول وچِل تر ، اینا نمیتونند از گاو شیرده شون بگذرند
از من به گاو شیری سلا،م ههههههه
کی دم از امنیت میزنه. امریکا هرجا پا گذاشته جز خرابی ادم کشی وجنگ رگیری چیز دیگری نبوده واقعا این کشورهای حوضه خلیج فارس نمیفهمند که امریکا فقط انها را دوشیده وخرشون کردهخودشون بهترمیتونند امنیت خو دشون را داشته باشند
امریکا فقط به منافع خود فکر میکند چطوری کشورهای مسلمان را به جان هم بیاندازد تا بتواند سلاح مهمات بفروشد جیبش را پربکند وکشورهای نادان مثل عربستان امارات بحرین هم در دام امریکا افتاده اند تمام درآمدهای خود را به جیب غرب امریکا میریزند ترامپ به سراحت گفتن که عربستان گاو شیرده خوبی است عوض اینکه بفکر صلح وآرامش درمنطقه باشند
خدایش اینهمه غیب دان داریم که میدونن بایدن به ملک سلمان چی نوشته که میتونیم( بعنوان سیاست خوان ، نامه خوان ازفاصله ۱۲۰۰۰کیلومتری ) صادرات به سایرکشورهاداشته باشیم ۴۲سال مرگ برامریکاو آل سعودگفتیم چیزی نشدمرگ برصدام هم گفتیم که همین امریکاصدام راکشت کاش امریکاهمین مرگ برامریکاراتحریم میکردتمام بدبختی های مااز انگلستان است نه امریکا .....
ایران و چند دهه هست که چین و روسیه می دوشند واردات کالاهای کره قطع شد چرا ورودکالاهای چینی قطع نمیشه؟ اقتصاد چین بدست بازارایران و کالاهای وارداتی بنجل چینی داره میچرغه.
موقع دوشیدن دوباره فرارسید. گویا بحران مالی در آمریکا شدت گرفته و باید این گاو شیرده را از نو بدوشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست