بازدید 4614

بارش باران در نواحی شمالی کشور

کد خبر: ۱۰۷۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 30 September 2021

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان،‌ فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز و فردا برای گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و برخی نقاط مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی بارش باران رخ خواهد داد و در مناطق مرتفع و کوهستانی رعد و برق و وزش باد هم خواهیم داشت. روز‌های شنبه و یکشنبه گیلان و برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی بارندگی خواهند داشت. شدت این بارش‌ها تا فردا جمعه ادامه پیدا می‌کند و بیشتر هم برای گیلان و شمال اردبیل خواهد بود.

وی ادامه داد: در جنوب کشور هم با توجه به پیش بینی حرکت غرب سوی چرخند حاره‌ای که در شمال اقیانوس هند قرار دارد، انتظار داریم از اواخر وقت جمعه این توفان به سواحل جنوب شرق سیستان و بلوچستان برسد و طی روز‌های شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه در نوار ساحلی رگبار و رعد و برق شدید همراه با وزش باد‌های خیلی شدید اتفاق بیفتد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه رویداد دیگر به وزش باد مربوط می‌شود افزود: برای دو روز آینده سرعت وزش باد در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان افزایش پیدا می‌کند که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را در این مناطق خواهیم داشت. شنبه و یکشنبه وزش باد شدید و احتمالا گرد و خاک را برای نوار شرقی کشور خواهیم داشت. امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین از ظهر جمعه تا عصر شنبه خلیج فارس مواج و از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه با توجه به نزدیک شدن چرخند یا توفان حاره‌ای دریای عمان مواج و توفانی خواهد شد.

گودرزی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف خواهد بود. پدیده غالب غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای امروز سی درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز‌های آتی هوای تهران به طور محسوسی خنک‌تر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی