بازدید 13024
۶

نظر فلاحت‌پیشه درباره دستاورد امیرعبداللهیان از نیویورک

بعد از این همه دیدار که آقای امیرعبداللهیان انجام داد، تنها چیزی که از دل دیدارها درآمده، افزایش تنش بین ایران و حتی کشورهای اروپایی و حتی تنش بین ایران و آژانس و غیره است
کد خبر: ۱۰۷۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 30 September 2021

به گزارش «تابناک»، حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده دوره قبل مجلس در روزنامه آرمان نوشت: اخیرا شاهد بودیم که یکسری از نمایندگان مجلس یازدهم از دولت خواستند که برجام را احیا کند. نکته‌ای که قابل‌تامل است و البته که باید هم استقبال کرد؛ نشان‌دهنده افزایش واقع‌گرایی نزد دولت و مجلسی است که الان عملا همسویی لازم را با هم دارند.

نکته جالب این است که حتی تا همین چند ماه اخیر اتهامات مختلفی علیه کسانی که از احیای برجام صحبت می‌کردند، مطرح می‌شد.

واقعیت و آن چیزی که روزبه‌روز اثبات می‌شود این است که وقتی امثال بنده یک کلیدواژه را بارها تکرار می‌کنیم، تحت عنوان تنش‌زدایی یعنی اینکه یک دید واقع‌گرایانه داریم و اعتقادمان بر این است که تنش‌ها به‌گونه‌ای فزاینده و بعضا مصنوعی شکل گرفته و گروه‌های مختلفی در داخل و خارج ایران و حتی به‌ویژه برخی قدرت‌ها از تنش ایران در دنیای امروز سود می‌برند ولی بازنده اصلی این تنش‌ها مردم هستند که هزینه تنش‌های فزاینده خارجی را پرداخت می‌کنند که همانا تحریم است.

لذا بر این بنیان، ایران و آژانس باید به یک سازوکاری برای تجدید رابطه خود برسند. یعنی سازوکار جدیدی را باید شکل دهند که دغدغه‌های دو طرف را دربر بگیرد.

معتقدم دولت در حال فرصت‌سوزی است و مشخصا در نشست‌های سازمان‌ملل‌متحد و حتی در سخنرانی رئیس‌جمهور عملا برنامه کاری که در آن بحث مشکلات سیاسی خارجی ایران دیده شود، وجود نداشت. لذا می‌بینیم بعد از این همه دیدار که آقای امیرعبداللهیان انجام داد، تنها چیزی که از دل دیدارها درآمده، افزایش تنش بین ایران و حتی کشورهای اروپایی و حتی تنش بین ایران و آژانس و غیره است. یعنی تنها تفسیری که از این شرایط می‌شد کرد، یعنی از بین رفتن یک فرصت ایده‌آل دیپلماتیک در بزرگترین مجمع جهانی که سالیانه شکل می‌گیرد.

دلیلش این است که ایران هنوز یک برنامه مشخصی ندارد که در قبال تحولات سیاسی مرتبط با خودش در موضع فعال قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶
احسنت

واقعاکه همینطور بود

هزینه رفت و اقامت و برگشت ایشان با همراهان به آمریکا از بیت المال خیلی زیادبوده بااین اوضاع اقتصادی وخیم کشور

ولی با تاسف حرفهای آقای فلاحت پیشه کاملا درست است

ایشان باید از لحظه به لحظه حضورش در مجمع سازمان ملل برای بهبودی اوضاع اقتصادی و گرفتاریهای کشور و مردم حد اکثر استفاده رو میکرد

ولی نه تنها این کار رو نکرد بلکه باعث افزونی مشکلات و گرفتاریهای مردم و کشور شد در آینده نزدیک همه متوجه این حضور زیان بار ایشان و همراهانشان در آمریکا خواهند شد
موافقم
مگر خود وزیر زبان ندارد که آقای فلاحت پیشه دستاوردهای وزیر را می گوید
میشه بگید چرا بعد برجام تحریم ها سه برابر شد میشه بگید چراکره شمالی که بمب اتم دارد ول کردن مارا چسبیدن میشه بگید چرا قذافی که همه چیز داد رفت نابود کردن یا هزاران مورد دیگه غرب دیگه ول کن ما نیست هزارتا هم برجام امضا کنید گوشتون باز کنید ول کن ما نیستن دنبال صدرصد لیبی کردن ایرانن به جای برجام راه های اشتباه گذشته باید دنبال راههای جدید باشیم بخاهیم نخاهیم با مذاکره دست از سرما برنمیدارن نه میگیم کره شمالی بشیم ولی مذاکره هم راهش نیست باید راه سومی پیداکرد
آقای به ظاهر کارشناس و تحلیلگر میشه لطف کنید چند ماهی راجع به هیچ موضوعی افاضات نفرمایید، یادت که نرفته قبل از اجلاس شانگهای راجع به عضویت ایران چه تحلیل آبکی ارائه کردی و بعدشم چی شد، من نمی دونم شخصی با این درصد از خطای چطور رییس کمیسیون امنیت مجلس بوده؟
بدا به حال كشورى كه صاحبنظرش چون اين اقاى فلاحتى باشد كه معانى أصول أوليه سياست را نمىداند وفقط چيزى به اسم تنشزدايى ياد گرفته و به گفته خودش هى تكرار ميكند. اقاى محترم برو يك كم تاريخ بخوان برات بد نيست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس