بازدید 26352
۷

عیسی شریفی تا وقتی عضو سپاه بود تخلف نداشت

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: عیسی شریفی تا وقتی عضو سپاه بود تخلف نداشت؛ پرونده اش مربوط به دوره شهرداری است
کد خبر: ۱۰۷۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 30 September 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه شرق مصاحبه‌ای با سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انجام داده است.
بخشی از مصاحبه را می خوانید:

‌همکاری مدیریت شهری تهران و سپاه در دوره‌ای افزایش چشمگیری داشت. ساخت بسیاری از بزرگراه‌ها، پل‌ها، تونل‌ها و متروی تهران با همکاری قرارگاه خاتم انجام شده اما در یک مقطع زمانی این همکاری با حاشیه‌هایی همراه بود و منجر به ایجاد پرونده‌هایی شد... .

در خیلی از آن اتفاقات، آن چیزی که سعی می‌شود بروز داده شود به خاطر مقاصدی با آن چیزی که واقع بوده، متفاوت است. همه‌ آدم‌ها هم باید مواظب باشند که آخرت خودشان را برای دنیای دیگران خراب نکنند. متأسفانه این مدل کارها از قدیم صورت می‌گرفته و همچنان هم انجام می‌شود. هیچ منفعتی برای خود فرد ندارد، اما دیگران که مقصد دنیایی دارند، این کارها را می‌کنند. کارکردن حتما فراز و نشیب دارد و معصومین نیز 14 نفر بودند که 13 نفر آنها به شهادت رسیدند و یکی هم باقی است که ما به او دسترسی نداریم. بقیه آدم‌ها هم معصوم نیستند؛ یعنی شما هرچه هم بیشتر کار کنید، امکان اینکه بعضی از اشکالات وجود داشته باشد پیش می‌آید. مهم وضعیت کنونی است. در حال حاضر آقای زاکانی شهردار شدند. وی رزمنده سپاه و رزمنده دفاع مقدس و جانباز هستند. حتما از دل و جان می‌خواهند که برای مردم کار کنند و هر میزانی که آقای زاکانی از سپاه کمک بخواهد، ما پای کار هستیم. در حال حاضر ظرفیت‌هایی از جنس ظرفیت‌هایی که شهرداری نیاز دارد، در سپاه خیلی زیاد وجود دارد که استفاده نمی‌شود؛ یعنی ظرفیت‌های بسیار بی‌انتهایی در قرارگاه سازندگی خاتم وجود دارد که می‌تواند برای شهر تهران و برای همه کشور به کار بیاید.

‌ در دوره پیش چرا این ظرفیت‌ها استفاده نشد؟

ببینید، ما که نمی‌توانیم زور کنیم که بیایید از ظرفیت ما استفاده کنید! یک خواسته وجود دارد. یک درخواست‌کننده‌ وجود دارد. ما که درخواست‌کننده نیستیم.

پس از سوی دوره پنجم مدیریت شهری درخواستی برای کمک از شما نشد.

اگر درخواست‌کننده‌ای وجود داشته باشد، ما پای کار هستیم. ما برای همه وزارتخانه‌ها پای کار بودیم و هستیم. برای شهرداری پای کار بودیم و هستیم. نه فقط شهرداری تهران، بلکه برای شهرداری‌های دیگر. نیروی دریایی سپاه بعد از زمان جنگ در شیراز زیاد رفت‌وآمد داشت. هر جا می‌رفتند می‌دیدند اینجا پادگان نیروی دریایی سپاه است و اینجا آموزشگاه دانشگاه. گفتیم ما کاری برای مردم شیراز که این‌قدر به آنها زحمت دادیم، انجام دهیم؛ مثلا کمک کنیم پروژه مترویشان را انجام دهیم. ما داوطلب شدیم. بدون اینکه هیچ قراردادی باشد و هیچ پولی هم داده شده باشد، شروع کردیم. بعد روال دیگری شد! ما واقعا به این لحاظ می‌خواهیم که برای مردم کار کنیم.

بالاخره در ازای یک‌سری زحمت‌هایی که برای مردم داریم، می‌خواهیم کارهایی هم برای مردم انجام بدهیم؛ مثل ساخت متروی شیراز یا تونل‌های متروهای تهران که قسمت زیادی‌اش را سپاه انجام داده است یا پروژه صدر را یکی از مجموعه‌های سپاه انجام داده و ما همچنان به اندازه میزان درخواست به شهرها کمک می‌کنیم.

‌ درخصوص پرونده هلدینگ یاس و رساتجارت، یعنی پرونده آن‌طور که گفته بود نبود؟ مگر خود سپاه شاکی آن پرونده نیست؟

بله؛ این پرونده هنوز هم جاری است. ببینید! سپاه بیشتر از هر جایی در کل کشور مجموعه‌های نظارتی دارد؛ مجموعه‌هایی که بلافاصله عمل می‌کنند. ما اگر در مجموعه کاری‌مان یک ذره مشکل ببینیم، حتما برخورد و پیگیری می‌کنیم. درست می‌گویید؛ سپاه ابتدابه‌ساکن راجع به بعضی از گرفتاری‌ها سرمنشأ شد و شروع به پیگیری کرد؛ ولی نمی‌دانم چرا این‌طوری است. این حدیث پیغمبر را آدم باید خیلی زیاد به یاد بیاورد که می‌فرماید: بدترین مردم آنهایی هستند که برای دنیا، آخرت خود را بر باد بدهند و بدتر از آن، کسانی هستند که برای دنیای دیگران آخرت خودشان را بر باد می‌دهند. الان هم خیلی‌ها این‌طوری هستند. شما خبرنگاران هم باید خیلی مواظب باشید؛ چون امکان دارد شمای خبرنگارِ روزنامه، رسانه یا خبرگزاری هیچ منفعت دنیایی برای خودش نداشته باشد، ولی روال‌هایی را برای دنیای دیگران پیش می‌گیرد.

‌ بله؛ ولی پیگیری این مسائل حق شهر است.

حساب‌وکتاب خدا عجیب و غریب است. همه‌مان باید مواظب باشیم که برای دنیای دیگران سمت‌وسوی‌ خود را تغییر ندهیم.

‌می‌گویند آقای عیسی شریفی به‌عنوان پاسدار مجازات شده است و بعضی‌ها هم می‌گویند به‌عنوان مدیر قائم‌مقام شهردار. می‌خواهم بدانم الان ایشان تخلفاتشان به‌عنوان یک پاسدار است یا قائم‌مقام شهردار وقت تهران؟

ببینید! آقای شریفی وقتی در سپاه بود، مسئول آماد شهید خرازی بود. شهید خرازی در اعلا عِلّیین شهدا قرار دارد. آقای شریفی تا وقتی در سپاه بود، کسی از او به اندازه سر سوزنی تخلف سراغ ندارد. وقتی از سپاه بیرون آمده و در مجموعه‌های دیگر این اتفاقات افتاد، بله؛ من تا آخر عمرم در هر جایی هم قرار بگیرم، به‌عنوان علی فدوی که پاسدار بوده قضاوت می‌شوم. خب! آقای شریفی هم این‌طوری بود؛ آقای شریفی در زمان شهرداری نه تحت امر سپاه بوده، نه تحت کنترل سپاه بوده و هیچی... ایشان مدیر شهرداری تهران بوده. بعد هم می‌دانید که سپاه هم پیگیری کرده و دادگاه تشکیل شده است. آقای شریفی را هم که نگاه کردم، دیدم در عدم پذیرش حکم دادگاه یک کلمه از آقای شریفی نشنیدم که مثلا اعتراض کرده باشد و بگوید ظلمی به من شده و نمی‌دانم چه کردند و حالا هم دارد محکومیتش را می‌گذراند.

‌ یکی از عواملی که باعث تشکیل این پرونده شد، این است که این تفاهم‌نامه محرمانه بود. اگر قرار باشد شما دوباره فعالیتی را با مدیریت شهری آغاز کنید، باز هم قراردادها محرمانه است؟

شورای شهر مسئول همین کار است دیگر.

‌ تفاهم‌نامه در دورانی که شورای شهر چهارم به ریاست آقای چمران بود، امضا شد و محرمانه هم بود.

ببینید! فقط همین یک کلمه را بگویم؛ در زمان آقای قالیباف، مردم شهر در همه نقاط شهر تهران داشتند کار و فعالیت می‌دیدند که نتیجه آن کار و فعالیت چه بوده؟ نتیجه‌اش خدمت‌رسانی به مردم بوده است، اتوبان‌کشی بوده، تونل‌زنی بوده و... . این حرف‌ها تعطیل شده است. شما برای یک اتفاق که کار را نباید تعطیل کنید.

‌ آن پرونده از سمت سپاه افشا شد، درست است؟

بله.

‌ اما از سوی مدیران شهرداری که الان دوباره در شورا هستند، محرمانه‌بودنش انکار شد.

سپاه چیز مخفی‌ای ندارد. ما می‌خواهیم کار کنیم. ببینید! ما می‌خواهیم زحمت بکشیم و کار بکنیم. از دیگران درخواست است و از ما انجام؛ ما چیزی برای مخفی‌کردن نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۷
این گونه فرا فکنی عذر بدتر از گناه است یعنی فردی که حدود سی سال تحت تربیت سپاه بوده با تلنگر کوچکی تمام اموزه هایش را بدست باد داده و اقایان باید به نوع مدیریت و اموزشهای خود شک کنند
ما که قبول کردیم
پاسخ ها
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
راست میگه!منم باور کردم
مكر سپاهيان معصوم هستن
با این جملات نمی توانید خود را تبرئه کنید آقای فدوی آقای عیس شریفی سالها در سپاه خدمت کردند از کجا معلوم قبلا هم تخلف نکرده باشند مگر شما برای هر فرد ناظر و مراقب میگذارید چطور میشود فردی تا از سپاه به جای دیگری منتقل شود متخلف شود آن هم با ملاحظه 20 سال زندان کمی مردم را کمتر خر فرض کنید
پس چرا تو دادگاه نظامی محاکمه شد
جدیدا کسی که سپاهی نیست رو در دادگاه نظامی محاکمه میکنند؟
بسیار خندیدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر