بازدید 3522

کاخ سفید: حفظ نیرو در افغانستان منجر به جنگ می‌شد

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که اگر آمریکا دو هزار و ۵۰۰ نیروی خود را در افغانستان نگه می‌داشت، این امر به جنگ با طالبان منجر می‌شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۱ 29 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری گفت که برای جو بایدن محرز شده بود که حفظ دو هزار و ۵۰۰ نیرو در افغانستان یک توصیه طولانی مدت نیست، زیرا تشدید تنش به افزایش نیرو در افغانستان منجر می‌شد و رییس جمهوری آمریکا علاقه‌ای به این کار نداشت.

وی افزود اگر بایدن به توصیه مشاوران گوش می‌کرد آمریکا بعدا مجبور به افزایش نیرو‌های خود در افغانستان می‌شد و این امر به جنگ با طالبان و افزایش تلفات در میان نیرو‌های آمریکایی منجر می‌شد.

سخنگوی کاخ سفید توضیح داد اگرچه تعدادی احساس می‌کنند با وجود این شرایط بایدن باز هم باید در افغانستان نیرو نگه می‌داشت، اما در نهایت این تصمیم رییس جمهوری بوده و او فرمانده کل قوا است.

جن ساکی تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان را در راستای منافع مردم آمریکا نمی‌دانست.

این مقام کاخ سفید ادامه داد مشاوران نظامی در مورد ادامه حضور نظامی در افغانستان اتفاق نظر نداشتند.
وی اضافه کرد اظهارات فرماندهان ارشد نظامی آمریکا در کنگره در تضاد با سخنان جو بایدن مبنی بر اینکه مشاوران نظامی وی را مجاب به حفظ دوهزار و ۵۰۰ نیرو نکردند، نیست.

این درحالی است که ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش و ژنرال فرانک مک کنزی رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز سه شنبه در سنای آمریکا شهادت دادند که به بایدن توصیه کرده بودند حداقل دو هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی را در افغانستان نگه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار