بازدید 8679
شورای تامین:

مردم مصرف گوشت گوسفندی را حذف کرده‌اند

صادرات تنها راه کمک به خروج دامداران از این بحران است. در حال حاضر می‌توان مجموعه‌ای از دام‌هایی که تولید شده و روی دست دامدار و عشایر مانده صادر شود تا بتوانیم تولید پاییز را به خوبی ادامه بدهیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 28 September 2021

به گزارش تابناک، رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: جمعیت سه فصل تولید، یعنی زمستان ۹۹ و همچنین بهار و تابستان امسال، روی دست دامدار مانده است. در چنین شرایطی و با وجود مشکلات عدیده‌ای که دامدار با آن مواجه است مجبور به حراج دام‌های خود می‌شود. دامدار بالاجبار همه گله خود را برای کشتار می‌برد تا بتواند هزینه‌ای که صرف این گله‌ها کرده را بپردازد.

منصور پوریان در گفتگو با ایلنا در مورد وضعیت دام در کشور اظهار کرد: صنعت دامپروری در کشور نیاز به اکسیژن و تنفس دارد. برخی از دامداران ورشکسته شده‌اند و بسیاری از آن‌ها در مرز ورشکستگی هستند. این موضوع دو دلیل عمده دارد که دلیل اول هزینه‌های بالای تولید و نگهداری است. گران بودن نهاده و نبود بازار مناسب از مهم‌ترین عواملی هستند که گریبان‌گیر تولیدکننده ما است. باید برای مقداری دامی که روی دست دامدار است، بازر ایجاد شود؛ بازار داخلی نیز بی‌رمق و بی‌کشش است.

وی افزود: متاسفانه امروزه مصرف گوشت گوساله افزایش یافته و مصرف گوشت گوسفندی با کاهش مواجه بوده است؛ در حالی که بیشتر جمعیت دامی کشور گوسفند است. علت این امر بیشتر به تفاوت قیمت برمی‌گردد که باعث می‌شود بیشتر کسانی که گوشت مصرف می‌کنند به گوشت گوساله رو بیاورند. مردم به دلیل شرایط اقتصادی ویژه‌ای که به آن‌ها حاکم است متاسفانه مصرف گوشت گوسفندی را تقریبا حذف کرده‌اند و حتی اگر بخواهند گوشت بخرند گوشت گوساله خریداری می‌کنند.

رییس شورای تامین دام کشور تصریح کرد: در این برهه زمانی شرایط تولید در بخش دامی خاص و ویژه است چراکه جمعیت دامی بالا است، جمعیت سه فصل تولید، یعنی زمستان ۹۹ و همچنین بهار و تابستان امسال، روی دست دامدار مانده است. در چنین شرایطی و با وجود مشکلات عدیده‌ای که دامدار با آن مواجه است مجبور به حراج دام‌های خود می‌شود. دامدار بالاجبار همه گله خود را برای کشتار می‌برد تا بتواند هزینه‌ای که صرف این گله‌ها کرده را بپردازد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب عشایر گفت: عشایر دوران سختی را سپری کردند. خشکسالی و کم‌آبی شرایط را برای عشایر سخت کرده و علاوه بر این شیوع بیماری کرونا نیز باعث کاهش مصرف نیز شد. آن‌ها دوران سختی را پشت سر گذاشتند. از طرفی دام آن‌ها ضعیف و لاغر شده و از طرفی جمعیت دامی آن‌ها زیاد است. این عوامل چنان شرایطی به آن‌ها وارد کرده که واقعا در مضیقه قرار گرفته‌اند. دامدارانی که عشایر نیستند نیز این مشکلات را دارند.

پوریان با تاکید بر اهمیت صادرات بیان کرد: صادرات تنها راه کمک به خروج دامداران از این بحران است. در حال حاضر می‌توان مجموعه‌ای از دام‌هایی که تولید شده و روی دست دامدار و عشایر مانده صادر شود تا بتوانیم تولید پاییز را به خوبی ادامه بدهیم. صنعت دام و دام‌پروری در کشور باید به حالت عادی خود برگردد، می‌توان گفت وضعیت کنونی صنعت دام به خاطر تصمیماتی که در گذشته گرفته شده، وضعیت عادی نیست. باید با تصمیمات درست و منطقی این صنعت را به جایگاه خود بازگشته و مسیر عادی خود را طی کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیرات واردات گوشت منجمد که وزیر جهاد کشاورزی از آن خبر داده بود بر صنعت دام کشور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی واردات گوشت، یک ظلم و یک سرکوب بزرگ برای صنعت دام است، مگر اینکه اجازه صادرات به دام داخلی داده شود و بعد واردات انجام دهند. یعنی اجازه دهند که واردات و صادرات روند عادی خود را طی کند، اما در وضعیت کنونی اگر گوشت وارد کنیم و دام روی دست دامدار بماند، طبیعتا صنعت دام آسیب جدی می‌بیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲
خیلی عالی شد دیگه !!!
گوشت رو هم صادر میکنیم و از سفره مردم میزنیم !!
به این هم میگن صادرات غیر نفتی !!!
بیخود نیست که میگن بدون نفت هم میشه ارز وارد کرد !!!! خخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیلی دلم میخواد بدونم اون منفی را به چه غلت کلیک کرده
مردم نمیخرن چون نمیتونن بخرن بعد شما میگی صادر کنیم ؟؟؟؟

این یعنی پاک کردن صورت مسئله
از سفره مردم ماهی گوشت میوه فرارکرده است .هرچه این سفره کوجکتر می شود مسئولین بیشتر فخر می فروشند .
لعنت بر باعث و بانی این مساعل
دلخوش به این مقدار نباشید اندکی صبر کنید همین گوشت گاو هم حذف خواهد شد.
وای به حال کارفرمایانی که به فکر کارگران خود نیستند و دستمزدشان را کم می دهند
گیاه خواری هم نمیشه کرد آخه !!
چون حتی علوفه دام هم گیر نمیاد !! خخخخخخ
داریم در تغذیه با دام رقابت میکنیما !!! خخخ
بعلت گرانی گوشت که مردم توان خریدشو ندارن .بعدمی گویند. مردم خرید گوشت گوسفندی را حذف کرده اند!.توغلطت میکنی که اینطور قضاوت کردی .اگر وجود هستی ارزونش کنید.بعد نظر بده آقای خان؟!
زرشکککککککککککککککککککککککککککککککک
باورم نمیشه یه مسئول یه همچین حرفی زده باشه!!!!
طبق اصول اقتصاد، قیمت نقطه تعادل عرضه و تقاضا است، اگر گوشت گوسفندی خریدار نداشت باید ارزان میشد تا به قیمت گوشت گوساله یا کمتر برسد. حالا پیدا کنید پرتغال فروش را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
چنین چیزی نیست نمونه قیمت اجاره مسکن هست در تهران آپارتمان دو سال خالی میمونه اما نرخ پایین نمیارن الان همین که گوشه به کیلویی سیصد نرسیده و دامدار داره ضرر میده نشانه بازار شلوغ هست
برای مردم سفره ای نگذاشته اید
بهتر مگه نه؟ شما صادر کنید ارز بیاد. بعد ارز بفرستین واسه آقازاده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ارز اصلا وارد ایران نمیشه از همونجا میره حسابهای خارجی شون
يك كف مرتب براي مسئولين بزنيد بابت فقير كردن جامعه و كشور اسلامي ايران
و پر كردن جيب خود و مهاجرت فرزندانشان تا با مردم فقير معاشرت نداشته باشند
عوضش تو دهن غرب می زنیم!
مردم مصرف گوشت گوسفندی را حذف کرده‌اند

مردم مصرف گوشت گوسفندی را حذف نکرده‌اند
وضعیتی را که برای مردم درست کردند سفر مردم کوچک شده است
بازار باید ازاد باشه دامدار چه گناهی کرده بخواهد مفت بفروشه بزارین صادر شه به شما چه مگه تولید دامدار حق آبا و اجدادی بقیه هست شما اگه گوشت کم بود کسی به این قیمت میداد وارد کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
از منابع طبیعی کشور مثل آب و مرتع استفاده شده. اینها که شخصی نیست که هر کس هر کاری خواست بکند. اگر به صرفه نیست تولید نشود.
از این پس باید گفت رئیسی مچکریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار