بازدید 13797
تیم ناظم‌الشریعه، قدر قرعه عالی را ندانست و ترسو بازی کرد

ایران ۲ ـ قزاقستان ۳: بازی برده را باختیم و در آستانه نیمه‌نهایی حذف شدیم

در حالی که همه شرایط برای صعود ایران به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی فوتسال لیتوانی فراهم بود، شاگردان ناظم‌الشریعه، بازی دو بر صفر برده را به قزاقستان واگذار کردند و دست خالی حذف شدند.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸ 27 September 2021

تیم ملی فوتسال ایران با ترس بیش از حد، مقابل یکی از راحت ترین قرعه‌های ممکن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی شکست خورد و حذف شد.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان ناظم الشریعه،  بازی دو بر صفر باخته نیمه اول را در نیمه دوم به قزاق ها واگذار کردند و این تیم چند ملیتی که با بازیکنان برزیلی تقویت شده بود، با پیروزی مقابل ایران به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی فوتسال صعود کرد.

ایران ۲ قزاقستان ۳ : بازی برده را باختیم و در آستانه نیمه‌نهایی حذف شدیم

در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (دوشنبه) به مصاف قزاقستان رفت که این مسابقه با شکست ۳ بر ۲ شاگردان ناظم‌الشریعه به پایان رسید.

علیرضا صمیمی، علی‌اصغر حسن‌زاده، حمید احمدی، مسلم اولادقباد و سعید احمد عباسی، پنج بازیکن ابتدایی ایران در این مسابقه را تشکیل دادند.

نمایش درخشان ایران در نیمه اول باعث شد تا تیم کشورمان با برتری دو گله به رختکن برود. مسلم اولادقباد در دقیقه ۷ و احمد اسماعیل‌پور در دقیقه ۱۴ گل‌های ایران در این نیمه را به ثمر رساندند.

حملات پرتعداد قزاقستانی‌ها در نیمه دوم، اما کار را برای شاگردان ناظم‌الشریعه سخت کرد و سه‌ بار دروازه ایران در این نیمه باز شد تا این بازی با پیروزی قزاق‌ها به پایان برسد.

ایران ۲ قزاقستان ۳ : بازی برده را باختیم و در آستانه نیمه‌نهایی حذف شدیم

ضعف در حفظ توپ و بازیگردانی و همچنین دفاع از گل های پیش افتاده در تیم ایران طی دو بازی آخر مقابل ازبکستان و قزاقستان مشهود بود و اگر درخشش صمیمی نبود، شاید گل های بیشتری مقابل قزاق ها می پذیرفتیم.

 

شرح گل


ایران یک - قزاقستان صفر (دقیقه ۸ : مسلم اولادقباد): در شرایطی که تیم ملی ایران بازی را در دست گرفته و نمایش بهتری داشت، مسلم اولادقباد از میانه زمین به سعید احمدعباسی پاس داد تا او پس از یک چرخش در پشت محوطه جریمه و پاس پای چپ به مقابل تیرک دوم دوباره اولادقباد را صاحب موقعیت کند تا این شماره ۸ تکنیکی ایران با ضربه بغل پا هیگوئیتا را مغلوب کرده و گل اول را به ثمر رساند.

 

ایران ۲ - قزاقستان صفر (دقیقه ۱۵: احمد اسماعیل‌پور): مهدی جاوید پاس چیپ استثنایی از زمین خودی به پشت بازیکنان قزاقستان فرستاد تا احمد اسماعیل‌پور با فرار از کنار تاینان در موقعیت تک به تک با هیگوئیتا قرار بگیرد و با دریبل این دروازه‌بان و ستاره قزاق‌ها و ضربه پای راست گل دوم ایران را بزند.

 

ایران ۲ - قزاقستان ۱ (دقیقه ۲۵: دورن تورساگولوف): ضربه اولادقباد در موقعیت تک به تک توسط هیگوئیتا دفع شد تا در برگشت ضدحمله قزاق‌ها از سمت راست زمین با ضربه بغل پای تورساگولوف از کنار دستان صمیمی عبور کند و تبدیل به گل شود.

 

ایران ۲ - قزاقستان ۲ (دقیقه ۲۹: آرنولد کنوب): ضربه ایستگاهی عجیبی که با تصمیم داور مبنی بر تمارض محمد شجری در لحظه برخورد با هیگوئیتا به سود قزاقستان اعلام شده بود، جونیور به سمت چپ پاس داد تا آرنولد کنوب با شوت تماشایی و مهارنشدنی دروازه ایران را باز کند و کار را به تساوی بکشد.

ایران ۲ قزاقستان ۳ : بازی برده را باختیم و در آستانه نیمه‌نهایی حذف شدیم

ایران ۲ - قزاقستان ۳ (دقیقه ۳۸: تاینان): در حالی که علیرضا صمیمی و محمد شجری، دروازه ایران را نجات داده بودند، قزاق‌ها روی یک کرنر و پاس به عقب، با شوت سرضرب پای چپ تاینان گل سوم را زدند تا ایران در آستانه شکست قرار بگیرد.

 

برنامه مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتسال به شرح زیر است؛

چهارشنبه ۷ مهر
برزیل - آرژانتین، ساعت ۲۰:۳۰، سالن کائوناس آره‌نا

پنجشنبه ۸ مهر
قزاقستان - پرتغال، ساعت ۲۰:۳۰، سالن کائوناس آره‌نا

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
امیدوارم در فوتبال هم ببازیم. فوتبال و فوتسال هم شد نون و آب
تیم ایران کلا این دوره ضعیف ظاهر شد و هیچ برنامه ای نداشت در حالی که مربی قزاقستان کاملا با برنامه بود.
افتضااااااااآح
اشکال نداره

شانس هم هست و بدشانسی آوردیم

تیممون تیم قوی ای هست و در آینده با برنامه ریزی درست درمون و بازی تدارکاتی خوب، قدرت های جهان رو شکست خواهد داد
تا همینجا را هم با شانس اومدیم بالا. در هیچکدوم از بازی ها ایران اون ایران سرزنده و شاداب نبود. بازی با امریکا و ازبکستان را هم مردیم تا بردیم. نه مربی این کاره است و نه بازیکنان اون دقت و حوصله و غیرت را داشتن.
ضعف ایران عدم تاکتیک فردی و پاسداری بی مورد در زمین خودی
جلوی آرژانتین هم بد بازی کردند و باید حمله میکردند.
حیف شد
خسته نباشید
تا همینجا هم ممنونیم
حیف شد..هرچند از اول این دوره از بازی ها ایران خیلی ضعیف ظاهر شده بود و با نتایج نزدیک بازیهای قبلش رو برده بود...ضمن اینکه در این بازی زیادی حالت تدافعی گرفته بودند و داور هم یکی دوجا باعث شد تا قزاقستان به گل تساوی و بعد هم برد برسد...
البته این رو هم بگم در همه جا حتی ورزش نیاز به سرمایه گذاری هست چرا که ژاپن با دروازه بان برزیلی و قزاقستان نیز با بازیکنان و مربی و دروازه بان برزیلی به این نتایج رسیدند..!
به تیم حریف نباختیم به مربی خودمون باختیم
تیم پیر وخسته بدون تاکتیک .تیمی که تاهمین جا هم باشانس بالا اومد.تیم فوتسال مثل تیم والیبال باید پوست اندازی کنه وبازیکنای پا به سن گذاشته که به نظر هم توان وهم انگیزه نداشتن ازتیم ملی خداحافظی کنند وهرچه زودتر مربی وکادرتیم به دست یک مربی کارکشته خارجی قراربگیره.
حق قزاقستان بود انصاف خوب بازی کردند نیمه دوم ایارن مثل ماست تو زمین بود من نمیدانم مربی نقشش چی بود انگارتیم کم اورده بود بااین بازیکنان میخواهید بروید
تا همینجا هم با شانس قرعه بالا اومدیم
با اون وضعی که جلوی ازبکستان بازی کرد نمی شد توقعی بیش از این داشت.
نيمه دوم سوسك شديممممم. بدون تمايل ضربه ميزديم به چارچوب. دو نفر مصدوم و اسرار به بازگشت آنها به زمين.. مگر جايگزين نداشتيم؟ واقعا خجالت كشيدم.. حيف اون پول كه به خريد تخمه دادم.
به نظرم مربي از جايگزيني بازيكنان واهمه داشت در صورتي كه ممكن بود يك نيمكت نشين ميتوانست دروازه بان حريف را تسليم نمايد.
ترس- ترس- ترس
از رسانه ها و قضاوت منتقدين
موضوع باخت نيست موضوع فتيله پيچ شدن در زمين بازيست. انگار تيم دسته 3 فلان شركت در زمين ماست
متاسفانه تيم ايران تمركز لازم روي بازي را نداشت درمقابل قزاقستان كم اورد مربي قزاقستان درنيمه دوم تاكتيك خودش را درمقابل تيم كشورمان ديكته كرد ومربيان ايراني حرفي براي گفتن نداشتند وبازيكنان ما درمقابل قزاق ها آچمز شدند

تيمي كه از ازبك ها 8گل بخورد مشخص است كه اين تيم مشكل دارد تيم قزاقستان تيمي نبود كه نتوان شكست داد

تيم ايران به خودش باخت
خسته نباشید!
باز بگین مربی داخلی.....
بازی قبلی را هم شانسی بردیم ...
با سلام و احترام فراوان به تمامی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتسال، تیم حاضر در این دوره از دیدگاه من تماشاچی و دوستار فوتبال که هیچ علمی در خصوص این بازی ندارم، به هیج وجه ظاهر یک تیم جنگده و قوی را نداشت و به قولی شخصیت برنده را نداشت، قبول کنیم که با این تیم و این نحوه بازی نمیشد انتظاری بیش از این داشت و با نگاه به بازی های قبل تا همینجا هم با سلام و صلوات جلو رفته بود.
واقعیت این بود که این تیم اصلا غیورانه بازی نمی کرد. حتی در بازی هایی که بردیم هم خوب نبودیم و شایستگی رفتن به مراحل بالاتر را نداشتیم.... شما دروازه‌بان قزاقستان را نگاه کنید اصلا قزاقستانی نبود اما چقدر باغیرت بازی می کرد...
بردید می خواهید دفاعی بازی کنید، اشکالی نداره اما دفاع هم اصول خودش را داره با بی خیالی و باری به هر جهت که نمیشه... اصلاً بازیکن های ما حریف را تحت فشار قرار نمی دادند...
وقتی به امید شانس و قرعه و جدول و... می خواهید تا فینال بروید، همین میشه...
شما آرژانتین را نگاه کنید با قدرت همه بازی هاشو انجام میده و کاری به قرعه و مسیر نداره.. آنها شایسته موفقیت هستند نه ما...
خلاصه که افتضاح بودیم.
وقتی بخواهی نتیجه دو تا گل را حفظ کنی و بری عقب نتیجه همین می شود ما در نیمه دوم به کادر فنی باختیم
دقیقا به معضل بزرگ فرهنگی فوتبال کشور باختیم. ترس.
مدیران ترسو، مربیان ترسو استخدام می کنند و مربیان ترسو شاگردان ترسو تربیت می کنند.
اصلا در نیمه اول هم تیم حریف مسلط تر از تیم ما بود و آن دو گل را هم تصادفی زدیم .
اصلا در نیمه اول هم تیم حریف مسلط تر از تیم ما بود و آن دو گل را هم تصادفی زدیم .
اصلا در نیمه اول هم تیم حریف مسلط تر از تیم ما بود و آن دو گل را هم تصادفی زدیم .
به خود باختن!
تا آنجایی که یادمه ما به خودمون میبازیم!تیم خسته و پیر که فقط 4نفر جوان داره و در فوتسال باید تعویضهای فراوان کرد و وجود میلاد عبادی دیگر در تیم فوتسال به نام جاوید که توان حرکت ندارد و هیجانات کاذب مربی کم دانشی که توانایی اعتراض به خطای اعلامی داور ندارد و نمیداند چه موقع پاور انجام بدهد همه و همه دست به دست هم میدهند
با سلام و احترام و تشکر از زحمات بچه های تیم ملی فوتسال هر چند باختند ولی خوب بازی کردند.مگر اسپانیا و روسیه هم نباختند که ناراحت بشیم.در ضمن بازی برد و باخت داره و قدردان زحمات فوتسالی های عزیزمون و مربی باکلاس این تیم هستیم.
ضعف قوای جسمانی. همه نیمه دوم ها وا دادیم
اين تيم روحيه قهرماني نداشت و سزاوار حذف بود .
مزد بازی با دفاع ذلیلانه در زمین خودی ؛ باخت ذلیلانه خواهد بود.
با تشکر از زحمات کادر فنی در طی این چند سال، به نظرم کادر فنی تیم باید کاملا عوض شود و سرمربی جدید با دانش و انگیزه های جدید هدایت تیم را بر عهده بگیرد.
یه سری از بازیکنان هم پا به سن گذاشتن و طراوت لازم برای بازی روبه جلو و تهاجمی را ندارند. این بازیکنان هم باید جای خودشون رو به جوانتر ها بدهند.
کشور ما پر از استعداد های ناب در حوزه فوتسال هست البته اگر سفارش و پارتی بازی اجازه بده...
متاسفانه ورزشکاران ایرانی ادعا بیشتر از عملکرد
مقصر مربی بود
بخاطر بدن سازی بد بازیکنان چون نیمه دوم همه بازی‌ها بازیکنان توان دویدن نداشتند
و اینکه بعد زدن دو گل دستور دفاع مطلق داد
مطلب بعدی سن بازیکنان ایران بالا بود
در کل بنظرم باید سرمربی عوض بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان