بازدید 4107

سوریه: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

وزیر خارجه سوریه گفت که آمریکا بزرگترین ناقض منشور سازمان ملل متحد و حقوق بشر است.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹ 25 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از المیادین، «فیصل مقداد» روز شنبه افزود: ما معتقدیم که اگر واشنگتن به منشور سازمان ملل پایبند باشد، بسیاری از جنگ‌ها و فشار‌ها پایان می‌یابد.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: آمریکا به دلیل دور شدن از سازمان‌های بین‌المللی بسیار آسیب دیده؛ اما همچنان به فشار خود علیه نهاد‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت که دور شدن سازمان ملل متحد از اصول منشور این سازمان باعث خواهد شد تا این سازمان فراموش کند که برای چه هدفی تأسیس شده است. سوریه خواهان سازمان مللی است که به اصول خود پایبند باشد و اگر روسیه و چین نبودند، سازمان ملل از مدت‌ها پیش به پایان خود رسیده بود.

مقداد افزود: آمریکا و همپیمانانش از گذرگاه‌های مرزی سوریه برای کمک به گروه‌های تروریستی استفاده کردند و در حال حاضر ما سه گذرگاه را به کنترل خود در آورده و فقط یک گذرگاه در کنترل آمریکایی‌ها است.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: تحریم و محاصره‌ای که آمریکا با حمایت اتحادیه اروپا به ما تحمیل کرده، مشکلات اقتصادی برای سوریه به وجود آورده است.

وی تأکید کرد که کشور‌های غربی تروریسم را در سوریه ایجاد کردند و دمشق هیچ اعتمادی به این کشور‌ها ندارد و آن‌ها همچنان خدمات رسانه‌ای مجانی در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند.

این مقام سوری اضافه کرد: کشور‌هایی که خود را به عنوان کمک کننده به سوریه معرفی می‌کنند، بیش از هر چیزی تسهیلات در اختیار تروریسم قرار می‌دهند و هیچ زمانی در ارائه کمک‌ها به مردم سوریه صادق نبودند.

مقداد قانون تحریم‌های آمریکا موسوم به «سزار» را در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت که این تحریم‌ها بیش از هر چیزی مانع بازگشت آوارگان به سوریه می‌شود.

وزیر خارجه سوریه درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا و غرب علیه ملت سوریه گفت که این تحریم ها، بخش درمان و بهداشت سوریه را در شرایط کرونا تحت فشار قرار داده است.

وی در خصوص تحرکات دیپلماتیک اخیر این کشور گفت: با بیشتر وزرای خارجه کشور‌های عربی دیدار کرده است.

مقداد همچنین به دیدار خود با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر اشاره کرد و گفت که در این دیدار در خصوص بازگشایی کانال‌های ارتباطی صحبت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر