بازدید 4955

شهادت‌طلبی نباید مصرف سیاسی و صنفی پیدا کند

امام جمعه کرج با بیان اینکه تکریم شهداء یعنی این راه هنوز ادامه دارد، گفت: دشمنان می‌خواهند این راه کمتر شود حتی اسم شهید را از کتاب برمی‌دارند حتی در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره کردم که تصویر اعدام نواب صفوی و موضوع شهید فهمیده را از کتاب حذف کردند.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 25 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز شنبه سوم مهرماه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با حضور در دبیرستان شهید سمیعی شهرک ناز فردیس اظهار کرد: اگر بتوانیم روح معنویت، بندگی و عبودیت را در دانش آموزان تقویت کنیم شبهات هم بی اثر خواهد شد؛

 وی ادامه داد: دشمنان یکی از اقداماتی که انجام می دهند این است که روحیه استقامت و مقاومت و امیدواری به آینده را از دل دانش آموزان جامعه اسلامی بگیرند.

وی با بیان اینکه آینده کشور در اختیار دانش آموزان است و معلمان باید دانش آموزان را خوب تربیت کنند، گفت: اکنون رسانه‌ها با تبلیغات گسترده شبهه ایجاد می‌کنند و حتی بزرگترها در معرض شبهات هستند، بنابراین اولیاء مدرسه و معلمان و مربیان باید بر موضوع شبهه زدایی دقت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: امسال بازگشایی مدارس با اربعین امام حسین (ع) و هفته دفاع مقدس تقارن یافته که هر سه تقارن برای ما درس آموز است؛ اگر خودمان را دانش آموز مکتب امام حسین(ع) بدانیم از هر سه آنها مطالب فراوانی نصیب ما خواهد شد.

حسینی همدانی بیان کرد: دفاع مقدس و آموزش و پرورش با مکتب امام حسین(ع) پیوند ناگسستنی دارند.

امام جمعه کرج گفت: دانش آموزان تربیت یافته در استان البرز در دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ درخشیدند.

وی با بیان اینکه حماسه ها در تاریخ توسط تفکر بسیجی برای ایران ثبت شده است، اظهار کرد: یکی از درس‌هایی که در دوران پس از انقلاب اسلامی در مدرسه و مکتب امام رضوان الله یاد گرفتیم تفکر بسیجی بود.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه ایثارگری، جوانمردی، شهادت طلبی نباید مصرف سیاسی و صنفی پیدا کند، گفت: یکی از مسایلی که باید به دانش آموزان آموزش داده شود تکریم شهدا است.

وی با بیان اینکه تکریم شهداء یعنی این راه هنوز ادامه دارد، افزود: دشمنان می‌خواهند این راه کمتر شود حتی اسم شهید را از کتاب برمی‌دارند حتی در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره کردم که تصویر اعدام نواب صفوی و موضوع شهید فهمیده را از کتاب حذف کردند؛ آنها دشمنی می‌کنند ما باید با برنامه ریزی کار خود را انجام دهیم.

امام جمعه کرج گفت: در استان البرز توجه و نگاه ویژه به نخبه ها وجود دارد.

وی به گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در بیانیه گام دوم هفت بند و توصیه دارد که به آموزش و پرورش بر می گردد باید اولیاء مدارس به فراخور مرکز آموزشی به آن پرداخته شود.

وی به وقوع حادثه برای علی لندی نوجوان ۱۵ ساله فداکار ایذه‌ای که جان خود را برای نجات دو زن در یک حادثه آتش سوزی از دست داد اشاره کرد و گفت: این نشان می‌دهد که این نوجوان ۱۵ ساله راه و رسم مردانگی را از شهیدان محمدحسین فهمیده، بهنام محمدی و رضا پناهی فرا گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی