بازدید 6433
۳

انتقاد ترکیه از دولت طالبان

«رجب طیب اردوغان» ریس‌جمهوری ترکیه جمعه شب با انتقاد از دولت طالبان گفت: با توجه به روش فعلی طالبان متأسفانه هنوز دولت فراگیری که همه طیف‌های افغانستان را در بر گیرد، تشکیل نشده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳ 24 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای خبری عربی۲۱، اردوغان که در نیویورک و در حضور خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: ترکیه تاکنون سرمایه‌گذاری‌های جدی در افغانستان به ویژه در زیرساخت‌ها انجام داده و تمایل دارد این سرمایه‌گذاری‌ها در آینده نیز ادامه یابد.

وی افزود: در حال حاضر سیگنال‌هایی در خصوص احتمال انجام تغییر در کابینه طالبان به طوری که شامل یک دولت فراگیر و همه طیف‌ها باشد، دریافت می‌کنیم.

رییس جمهوری ترکیه اظهار کرد: در صورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ترکیه حاضر است با طالبان به گفتگو بنشیند و در خصوص آنچه باید برای افغانستان انجام شود مذاکره کند.

اردوغان به مشکلات داخلی طالبان اشاره کرد و گفت: اگر این گروه بتواند بر این مشکلات غلبه کند در آن زمان ما می‌توانیم گام‌های خود را برای آینده افغانستان برداریم.

وی به مسأله مهاجرت احتمالی مردم از افغان‌ستان اشاره کرد و گفت، آنکارا نمی‌تواند در‌های خود را به روی پناهجویان افغانستانی باز کند و آمریکا نیز نمی‌تواند چنین درخواستی از ما داشته باشد.

سفیر ترکیه در کابل روز چهارشنبه با «امیر خان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان دیدار و دو طرف در باره روابط دو جانبه گفتگو کردند.

امیرخان متقی در این دیدار از ترکیه خواست تا پروژه‌های نیمه تمام خود را در افغانستان به پایان برساند و به همکاری با این کشور ادامه دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
یعنی هنوز به خواسته هایش نرسیده و هنوز طبق میل ترکیه عمل نکرده اند ، اگر به ترکیه بگویند برایشان سنگین خواهد بود، منافق، ریاکار درغگو تاجر مسلک
ترکیه هم فهمیده چجوری از آب گل آلود افعانستان ماهی گیری کنه و آقایان نفهمیدند
رییس جمهوری ترکیه اظهار کرد: در صورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ترکیه حاضر است با طالبان به گفتگو بنشیند و در خصوص آنچه باید برای افغانستان انجام شود مذاکره کند.
ترک ها فقط برای چاپیدن میایند . افغان بلدند کشورشان را بسازند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی