بازدید 5971

رویترز: مدیر مالی هوآوی با آمریکا به توافق رسید

خبرگزاری رویترز گزارش داد منگ وانژو مدیر مالی شرکت هوآوی چین که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ به درخواست مقام‌های آمریکایی به ظن کلاهبرداری در کانادا بازداشت شد، روز جمعه با دادستان‌های آمریکا در مورد حل اتهامات بانکی به توافق رسید.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷ 24 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رویترز، به دنبال توافق میان مدیر مالی هوآوی با دادستان‌های نیویورک وی می‌تواند کانادا را که از سال ۲۰۱۸ در آن بازداشت بود، ترک کند.

وال استریت ژورنال نیز در گزارشی اعلام کرد، انتظار می‌رود وانژو روز جمعه (به وقت محلی) در دادگاه نیویورک به توافقی برسد که اتهامات آمریکا به وی در مورد تخلفات بانکی حل شود.

وال استریت ژورنال افزود، اگرچه وانژو در دادگاه نیویورک به اتهامات جزئی اعتراف خواهد کرد، اما وی به دلیل اتهامات اصلی که فروش به ایران است تبرئه خواهد شد.

به نوشته وال استریت ژورنال، توافق مدیر مالی هوآوی با آمریکا به وی اجازه می‌دهد بدون بازگشت به زندان آمریکا به چین بازگردد.

او چند روز پس از بازداشت در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ به قید وثیقه ۷. ۵ میلیون دلاری آزاد شد به این شرط که از ونکور جایی که خانه دارد خارج نشود. چین همان زمان از کانادا خواست که او را آزاد کند.

پس از صدور کیفرخواست برای او به اتهام کلاهبرداری در ماه ژانویه ۲۰۱۹، مقام‌های آمریکایی به صورت رسمی درخواست استرداد او از کانادا به واشنگتن را مطرح کردند. اما چین در واکنش به آغاز روند استرداد خانم «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت هواوی به آمریکا توسط کانادا، اعلام کرد پرونده وی صرفا قضایی نیست بلکه یک مساله سیاسی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی