بازدید 4558

لهستان: اروپا ناچار به تعامل با طالبان است

نماینده لهستان در پارلمان اروپا با اظهار اینکه طالبان اکنون قدرت در افغانستان را بدست دارد، تاکید کرد که اروپا چاره‌ای جز تعامل با طالبان ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 23 September 2021


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «رادوسلاو سیکورسکی» نماینده لهستان در پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه اروپا بر گفت‌وگو با طالبان تاکید دارد، گفت: اتحادیه اروپا در کابل حضور دیپلماتیک دارد و با هرکسی که قدرت را در دست دارد تعامل خواهد داشت.

وی افزود: بنابراین ما ناچاریم با طالبان تعامل داشته باشیم زیرا آن‌ها افغانستان را در اختیار دارند، ما پروژه‌های کمکی در این کشور داریم و هنوز افرادی در افغانستان باقی مانده‌اند که باید آن‌ها را خارج کنیم.

سیکورسکی افزود: ما همچنان می‌خواهیم تا رفتار طالبان را معتدل‌تر کنیم، به همین دلیل این رویه درستی است، ما باید با طالبان حرف بزنیم زیرا آن‌ها بدون خونریزی زیاد قدرت را بدست گرفته‌اند و باید دید که در مقایسه با 20 سال گذشته آن‌ها تا چه اندازه میانه‌روتر شده‌اند.

وی با اظهار اینکه تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان یکجانبه بود، ادامه داد: ما این موضوع را پس از اعلام آمریکا فهمیدیم و حتی ارتش‌های کشورهای اروپایی بطور دقیق از چگونگی خروج از افغانستان اطلاع نداشتند.

نماینده لهستان در پارلمان به «صدای آمریکا» گفت: ما باید پایگاه هوایی بگرام را حفظ می‌کردیم، حفظ این پایگاه قابل دفاع بود و از طریق آن می‌توانستیم طالبان را زیر نظر داشته باشیم؛ شاید حتی می‌توانستیم از فروپاشی سیاسی دولت کابل جلوگیری کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی