بازدید 31830
۳
بسته ویدیویی «تابناک»

حمله به وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل / آموزش تیراندازی به نوه‌های صدام حسین برای مقابله با آمریکا! / زبیگنیف برژینسکی معمار طالبان / چوگان بازی در میدان نقش جهان اصفهان / چرا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ناکارآمد است؟ / سیسیل از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ 21 September 2021

حمله به وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل / آموزش تیراندازی به نوه‌های صدام حسین برای مقابله با آمریکا! / زبیگنیف برژینسکی معمار طالبان / چوگان بازی در میدان نقش جهان اصفهان / چرا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ناکارآمد است؟ / سیسیل از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


حمله به وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل

علی اکبر ولایتی، وزیر امورخارجه ایران حین سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۶۲ به عنوان نماینده ایران در حال سخنرانی بود که در اتفاقی عجیب و بی‌سابقه، شخصی به ولایتی حمله و متن سخنرانی او را پاره کرد. ولایتی به تازگی این تصاویر را منتشر کرده است. لحظات این حمله را در تابناک می‌بینید.

 


آموزش تیراندازی به نوه‌های صدام حسین برای مقابله با آمریکا!

«قصی صدام حسین التکریتی / Qusay Saddam Hussein al-Tikriti» دومین فرزند صدام حسین، رئیس‌جمهوری عراق بود. قصی به همراه برادر بزرگترش عدی و پسرش مصطفی چند ماه پس از سقوط بغداد، در شهر موصل با نیرو‌های آمریکایی درگیر شدند و پس از درگیری شش ساعته، کشته شدند. سه پسر دیگر قصی به همراه همسرش به اردن فرار کردند و هم اکنون در این کشور زندگی می‌کنند. تصاویری که اکنون می‌بینید، متعلق به سال ۲۰۰۳ است که بحث حمله آمریکا جدی شده بود و ظاهراً این تصاویر آموزش تیراندازی قصی حسین به فرزندانش و نوه‌های صدام حسین، بخشی از حرکت تبلیغاتی برای انتقال این پیام به مردم عراق بود که در صورت حمله آمریکا، حتی نوه‌های صدام نیز با آمریکایی‌ها می‌جنگند. این تصاویر از آموزش قصی به فرزندانش که در یکی از بیابان‌های اطراف بغداد ثبت شده را در تابناک می‌بینید.

 


زبیگنیف برژینسکی معمار طالبان

زبیگنیف برژینسکی، سیاست‌مدار لهستانی آمریکایی و مشاور امنیت ملی در دولت جیمی کارتر و از حامیان مسلح کردن شبه نظامیان مجاهدین علیه دولت حزب دموکراتیک خلق افغانستان بود و توانست کارتر را متقاعد کند که این اقدام موجب می‌شود تا «ارتش شوروی برای مداخله در افغانستان» تحریک شود. پس از مسلح کردن این گروه و خروج نهایی نیروهای شوروی از افعانستان، بسیاری معتقدند همین افراد با همین سلاح‌ها، گروه تروریستی طالبان را تشکیل دادند.

 

 

چوگان بازی در میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش‌ جهان اصفهان، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان است؛ دیدن اسب و گاری در این میدان کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما روزگاری این میدان زمین بازی چوگان بود. در این ویدیو خیلی قدیمی، بخش‌هایی از بازی چوگان در میدان نقش جهان اصفهان را می‌بینید.

 

 

چرا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ناکارآمد است؟

دلیل اصلی ۲۲ درصد تصادفات در آمریکا به خاطر عبور غیر مجاز متخلفین از چراغ قرمز است. هر ساله این تصادفات جان صدها انسان را می‌گیرد و میلیون ها دلار خسارت مالی بر جای می‌گذارد و به نظر می‌رسد که میزان این خسارات هر ساله افزایش می‌یابد. امروزه در اغلب شهرها، برای شناسایی متخلفین، دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده است؛ بنابراین، اگر شما از چراغ قرمز عبور کنید یا سرعت شما در تقاطع بیش از حد مجاز باشد، باید تا چند روز دیگر منتظر نامه‌ای از اداره راهنمایی و رانندگی درب منزل خود باشید؛ اما آیا این دوربین‌ها در کاهش این تصادفات واقعا موثر بوده‌اند؟ بررسی‌های جدید نشان می‌دهد در بعضی موارد نه تنها این دوربین‌ها تاثیری در کاهش تصادفات نداشته‌، بلکه باعث به وجود آمدن تصادفات جدیدی هم شده‌اند. در این ویدیو به بررسی علل ناکارآمدی این دوربین ها در شهرهای آمریکا می‌پردازیم.

 

 

سیسیل از نمای نزدیک

«سیسیل / Sicilia / Sicily» بزرگ‌ترین جزیره در دریای مدیترانه و ناحیه ای خودمختار از کشور ایتالیاست. سیسیل در بخش مرکزی دریای مدیترانه و در جنوب شبه‌جزیره ایتالیا واقع شده و تنگه باریکی به نام تنگه مسینا آن را از شبه‌جزیره ایتالیا جدا می‌کند. معروف‌ترین شناسه جغرافیایی سیسیل کوه اتنا است که بلندترین آتشفشان فعال در اروپا با ارتفاع ۳۳۵۰ متر است. علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های متعدد در زمینه‌های مختلف، هنوز جزیره سیسیل به دلیل اعمال قدرت مافیا، رشوه‌خواری و کاغذ‌بازی، به توسعه و موفقیت نسبی دست نیافته‌ است. سیسیل همواره در تاریخ میان قدرت‌ها دست به دست شده و به همین دلیل علاوه بر آنکه آثار تمدنی فراوانی در آن وجود دارد، ردپای این تحولات تاریخی را می‌توان مشاهده کرد. سیسل، سواحل، ارتفاعات، شهر و آثار تاریخی آن را در قاب ۴K می‌بینیم و یک سفر کامل به این جزیره را تجربه می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
تصادفات رانندگی علل مختلفی دارد۔سرعت ،رانندگی تحت تاثیر الکل ومواد مخدر، کورس گذاری شهری و۔۔۔۔۔ولی یکی از علل عمده تصادفات در امریکا چهاراهها هستند۔بدودلیل۔یکی انکه چراغ های راهنمائی در امریکا بگونه معمول پس ازچهارراه ودر ارتفاع بالا است۔راننده سواری کوچک دید کمی بر ان دارد۔۔دوم انکه درفرهنگ رانندگی امریکائی چراغ زر دیعنی عبور ونه توقف۔رانندگان با دیدن چراغ زرد برسرعت خود جهت عبور از چهار راه می افزایند۔
چه باحال بود حالا اون شخص کجایی بود شبیه جوانیهای جان بولتون بود ؟..
دیگه نتوانست بخواند وتریبون را ترک کرد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی