بازدید 8858

امیرقطر: بیانیه "اجلاس العلا" به منزله حل اختلاف است

امیر قطر اعلام کرد، بیانیه اجلاس سران العلا که در ژانویه در عربستان برگزار شد، به منزله تجلی حل اختلافات است و بر احترام متقابل تکیه دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵ 21 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری رویترز، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم توزیع عادلانه واکسن کرونا تاکید کرد.

او درباره وضعیت افغانستان گفت: خروج آمریکا از افغانستان نقطه عطف مهمی در تاریخ این کشور است.

امیر قطر بر لزوم ادامه مذاکره با طالبان پس از برعهده گرفتن قدرت تاکید کرد و نسبت به تحریم جهانی این گروه هشدار داد، زیرا منجر به قطب‌بندی بیشتر می‌شود.

او همچنین بر اهمیت ارائه کمک‌های انسانی به افغانستان تاکید کرد. امیر قطر مسؤولیت تحقق راهکار سیاسی فراگیر در این کشور را وظیفه جامعه جهانی دانست.

این مقام قطر تصریح کرد: مطمئن بودیم جنگ راه حل نیست و نهایت باید مذاکره کرد و رویکرد ما براین اساس بود زمانی که دفتر طالبان را میزبانی کردیم.

امیر قطر بر لزوم حمایت از غیرنظامیان و احترام به حقوق بشر و مقابله با تروریسم و تحقق راه حل سیاسی فراگیر برای تضمین امنیت و ثبات برای ملت افغانستان تاکید کرد.

امیر قطر همچنین تحولات لیبی را امیدوارکننده خواند که باید همچنان زیر نظر گرفته شود و بر لزوم تلاش جهت موفقیت برگزاری انتخابات این کشور تاکید کرد.

این مقام قطر درباره ایران نیز گفت: حل بحران‌ها با ایران تنها از طریق مذاکره ممکن است.

امیر قطر همچنین مقابله با تغییرات آب‌وهوایی را جزو اولویت‌های کشورش خواند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی