بازدید 3754

دیدار رئیس بهداشت جهانی با مقامات طالبان در کابل

«تدروس ادهانوم»، رئیس سازمان بهداشت جهانی، روز دوشنبه در کابل با مقامات طالبان دیدار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 21 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، «تدروس ادهانوم»، رئیس سازمان بهداشت جهانی، روز دوشنبه وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

در همین ارتباط نیز، «محمد نعیم وردک»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که معاون نخست وزیر دولت موقت افغانستان در نشست با رئیس سازمان بهداشت جهانی در ارگ ریاست‌جمهوری حضور داشته است.

نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: ملأ محمد حسن آخوند، نخست وزیر دولت طالبان با «تدروس آدهانوم»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی و هیئت همراه او دیدار کرد.

او افزود: در دیدار ملأ عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر و مولوی امیرخان متکی وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند.

وردک تاکید کرد که در این نشست اوضاع بهداشتی افغانستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

پس از تسلط طالبان بر کابل، بسیاری از نهادهای مالی از جمله بانک جهانی اعلام کردند که فعالیت خود را به صورت موقت در افغانستان متوقف کردند و این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

از سوی دیگر، «مارتین گریفیتس»، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه که نتایج سفر اخیرش به افغانستان را تشریح کرده، درباره وضعیت افغانستان گفته است که طی شش ماه نخست امسال بیش از ۴۵۰ کودک در افغانستان کشته شدند.

گریفیتس افزود: همچنین طی شش ماه گذشته، بیش از ۱۲۰۰ کودک هم به شدت در افغانستان زخمی شدند و یک امدادگر مشغول انجام کارش بود که متأسفانه هدف حمله قرار گرفت.

این مقام سازمان ملل همچنین از گفتگو و مذاکرات خود با مقامات و رهبران طالبان برای تسهیل شرایط و امدادرسانی در افغانستان خبر داد.

پیش از این، سازمان ملل متحد گفته بود که افزایش خشونت‌ها در افغانستان باعث شده که وضعیت به سمت فاجعه انسانی برود. در این ارتباط، «رامز الاکبروف»، هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل برای افغانستان اعلام کرده بود که نیازمندی‌های این کشور به کمک‌های انسان دوستانه هرگز به این میزان نبوده ولی امکانات برای جوابگویی به بحران در دست نیست.

او با بحرانی توصیف کردن وضعیت انسانی در افغانستان، آن را بدترین در جهان دانست و گفت که جنگ، افزایش آوارگان داخلی به دلیل خشونت‌ها و همچنین بروز خشکسالی در این کشور باعث شده که ۱۸ میلیون نفر که بیشتر از نصف جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، به کمک انسانی نیاز داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر