بازدید 4969
۲

درخواست بخشش 4 متهم از اولیای دم

کد خبر: ۱۰۷۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ 20 September 2021

4 جوان که متهم هستند در نزاعی جمعی یک نفر را کشته و فرد دیگری را نابینا کرده‌اند برای دومین بار محاکمه شدند.

به ‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از آذرسال ۹۷ با گزارش درگیری مسلحانه در یکی از محله‌های پیشوای ورامین آغاز شد. پس‌ از حضور مأموران مشخص شد که درگیری میان چند جوان رخ داده و در پی آن دو جوان 28 و 31 ساله به‌ نام‌های سینا و شاهرخ بشدت زخمی و به بیمارستان مفتح ورامین منتقل شدند.

ساعاتی بعد سینا به سبب شدت جراحات وارده جان باخت و شاهرخ هم به خاطر اصابت گلوله به چشم چپش نابینا شد. پزشکی قانونی هم پس‌ از معاینه جسد سینا اعلام کرد که مقتول به‌خاطر ضربات متعدد قمه و شلیک گلوله جان باخته است.

پس‌ از آن تحقیقات پلیس آغاز و معلوم شد که مقتول در یک درگیری با چهار نفر از دوستانش به‌ نام‌های شهرام، سجاد، حسن و داوود به‌ قتل رسیده است. به این ترتیب هر 4 متهم بازداشت شدند.

همچنین مشخص شد که در آن درگیری فقط شهرام اسلحه وینچستر داشته و 3 متهم دیگر با قمه وارد نزاع شده‌اند. شهرام در بازجویی‌ها انگیزه جنایت را کری خوانی‌های سینا در لایو اینستاگرام عنوان کرد و گفت: من و سینا از قبل باهم اختلاف حساب مالی داشتیم و او حاضر نبود پولم را پس بدهد و در لایو اینستاگرام برایم کری‌خوانی می‌کرد.

آخرین بار وقتی فهمیدم که قرار است به پیشوا بیاید با دوستانم قرار گذاشتیم تا به آنجا برویم و با تهدید طلبم را بگیرم. اما وقتی باهم روبه‌رو شدیم دوستان سینا به ما حمله کردند و من 2 تیر شلیک کردم که یکی از آنها به پای سینا خورد و دوستانم هم با قمه به او ضربه زدند اما نمی‌دانم گلوله دوم چطور به چشم شاهرخ خورد. من نه او را می‌شناختم نه خصومتی با او داشتم.

سه متهم دیگر نیز مشارکت در جنایت را گردن گرفتند. به این ترتیب برای آنها کیفرخواست صادر و همگی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

در آن جلسه اولیای دم مقتول درخواست قصاص کردند. شاهرخ هم خواستار مجازات متهمان و دریافت دیه شد. سپس متهمان در جایگاه قرار گرفتند و با تکرار اظهارات‌شان در مرحله بازجویی به دفاع از خود پرداختند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده هر 4 متهم پرونده را به قصاص محکوم کردند و شهرام علاوه بر قصاص به پرداخت دیه برای چشم شاهرخ نیز محکوم شد.

حکم صادره مورد اعتراض متهمان قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان عالی کشور نیز با طرح چند ایراد حکم صادره را شکستند تا بار دیگر نظر پزشکی قانونی درباره علت تامه مرگ استعلام شود و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند.

بدین ترتیب پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد، تمام ضربه‌های وارد شده به قربانی می‌توانسته کشنده باشد بنابراین بار دیگر چهار متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

در این جلسه شهرام مدعی شد قصد قتل نداشته و فقط می‌خواسته مقتول را بترساند. پس از آن هر 4 متهم خواهان بخشش و جلب رضایت اولیای دم شدند. در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میخوای پرونده های دادگاه رو بزاری تو سایت لااقل صبر کن تا رأی قطعی صادر بشه اینجوری آخرش نامعلومه تابی جون
میخوای پرونده های دادگاه رو بزاری تو سایت لااقل صبر کن تا رأی قطعی صادر بشه اینجوری آخرش نامعلومه تابی جون
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی