بازدید 3590

دیدار وزرای خارجه هند و عربستان با موضوع افغانستان

اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند روز یکشنبه با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در دهلی نو دیدار کرده و دو طرف در خصوص تحولات افغانستان گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۵ 20 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری "ای ان آی" وزیر امور خارجه هند در پیامی توییتری نوشت: دیداری گرم و پرثمر با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان داشتم.

وی افزود: در این دیدار ما در خصوص همکاری‌های خود در زمینه سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی گفتگو کردیم. همچنین به شکل بسیار خوبی به تبادل نظر در مورد افغانستان، خلیج فارس و هند و اقیانوسیه پرداختیم.
وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه در سفری سه روزه وارد دهلی نو شد. وی قرار است فردا با نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز دیدار و گفتگو کند.
عربستان سعودی هند را به عنوان یکی از همکاران اقتصادی مهم خود تلقی می‌کند. در واقع برای اولین بار تجارت میان دو کشور در سال ۲۰۱۸ از ۲۸ میلیارد دلار فراتر رفت. نفت کالای اصلی این تجارت بوده است.
عربستان پس از عراق بزرگ‌ترین صادر کننده نفت به هند است.
در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی ۴.۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷.۳ میلیون تن بوده است.
هند همچنین ماهانه حدود ۲۰۰ هزار تن گاز ال پی جی از عربستان سعودی خریداری می‌کند.
رابطه اقتصادی رو به رشد دو کشور از علاقه شرکت آرماکو عربستان سعودی برای خرید ۲۵ درصد از سهام شرکت صنایع رلاینس به عنوان بزرگ‌ترین پتروشیمی هند نمودار می‌شود.
عربستان سعودی سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که این کشور به دنبال سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در بخش‌های پتروشیمی، معادن، زیرساخت‌ها و ... در هند است.
همچنین شرکت عربستانی آرماکو در دومین سرمایه گذاری بزرگ خود در هند، قصد دارد ۲۰ درصد از سهام شرکت صنایع رلاینس به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را خریداری کند.
ورود به بازار هند برای عربستان سعودی بسیار سودمند است، زیرا هند با جمعیتی معادل۱.۳ میلیارد نفر همچنان به محصولات نفتی (بنزین و گازوئیل، پتروشیمی) برای رشد اقتصادی خود به شدت وابسته است.
عربستان سعودی همچنین محل زندگی ۲.۷ میلیون هندی است. اکثر این افراد در بخش ساخت و ساز عربستان مشغول به کار هستند و سالانه ۱۱ میلیارد دلار برای هند درآمد زایی می‌کنند. سیاست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای انجام اصلاحات و کاهش افراط گرایی در این کشور، دلیل دیگری خواهد شد تا تعداد بیشتری از شهروندان هند، عربستان را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها