بازدید 3632
رئیس شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق:

وجود نظارت بین المللی بر انتخابات عراق ضروری است

رئیس شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق در سخنانی وجود نظارت‌های بین المللی بر روند برگزاری این انتخابات را ضروری دانست.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 19 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از الفرات نیوز، «جلیل عدنان» رئیس شورای کمیساریای عالی انتخابات عراق سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: از دیدگاه ما وجود نظارت‌های بین المللی بر انتخابات پارلمانی زودهنگام مسأله‌ای ضروری است. چنین نظارتی، سلامت و شفافیت انتخابات عراق را تأمین می‌کند.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود، اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان، نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی