بازدید 4051
۱

تاکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های یکجانبه آمریکا

الینا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل بر غیر قانونی بودن تحریم‌های یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 19 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه المیادین، گزارشگر ویژه سازمان ملل بر غیرقانونی بودن تحریم‌های یکجانبه آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی تاکید کرد.

موسی عاصی خبرنگار این شبکه گفت: از نظر الینا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور پیامد‌های منفی تحریم‌های یکجانبه بر حقوق بشر، تحریم‌های یکجانبه آمریکا و کشور‌های اروپایی غیرقانونی است. دوهان در نشستی در شورای حقوق بشر، خواستار لغو این تحریم‌ها و تصویب سازوکار مشخصی برای محدود شدن اعمال این تحریم‌ها در چارچوب شورای امنیت شد.

الینا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: قانون سزار آمریکا، نمونه روشنی از اجرای تحریم‌ها خارج از مرز‌های کشورهاست. این قانون، تهدید می‌کند تحریم‌هایی را علیه کشور‌های ثالث، شرکت‌ها یا افرادی که با دولت یا بانک مرکزی سوریه تعامل داشته باشند، اعمال می‌کند. این اقدام مانع از اجرای طرح‌های بازسازی در کشوری می‌شود که به شدت تحت تاثیر درگیر‌های نظامی قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: طرف سوری معتقد است این گزارش ثابت می‌کند تحریم‌های یکجانبه فقط ناشی از مسایل سیاسی است.

حسام الدین الا نماینده سوریه در سازمان‌های بین المللی در ژنو به المیادین گفت: جنبه مهم در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل، آن است که به اقدامات اجباری از جنبه‌ها و شکل‌های مختلف پرداخته و بر منسجم نبودن آن‌ها با قوانین بین المللی و نقض منشور سازمان ملل تاکید کرده است. او توضیح می‌دهد که این تدابیر چطور باعث نقض گسترده حقوق بشر می‌شود.

خبرنگار المیادین خاطر نشان کرد: طرف ایرانی خواستار بازخواست این طرف‌ها شد، زیرا تحریم‌های آن‌ها نقض حقوق بشر محسوب می‌شود.

اسماعیل بقائی هامانه نماینده ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو به المیادین گفت: من خوشحالم که در نهایت، صدای بعضی فعالان حقوق بشر بلند شد و امیدوارم که این صد‌ها قویتر شود. زیرا به این نتیجه رسیدند که این مسئله جدی است و نقض گسترده حقوق مردم در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه محسوب می‌شود. به همین علت دولت‌های غربی به ویژه آمریکا برای این اقدامات شان باید بازخواست شوند.

خبرنگار المیادین گفت، گزارشگر ویژه سازمان ملل به ونزوئلا سفر و در گزارش خودش فاش کرده بود تحریم‌های آمریکا و اروپایی بر این کشور، عامل اصلی بحرانی شدن اوضاع اقتصادی و بهداشتی به ویژه در سایه همه گیری کرونا شده است. گزارشگر ویژه سازمان ملل با استناد به قطعنامه‌ها و معاهدات سازمان ملل از سال ۱۹۴۸ ثابت کرد تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی است مگر آنکه بر اساس قطعنامه شورای امنیت باشد. بر این اساس، این تحریم‌ها نقض حقوق بشر است و شاید به سطح جنایت علیه بشریت برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این حالیش نیست .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها