بازدید 3235

گفت‌وگوی وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره افغانستان

وزیر امورخارجه جدید انگلیس از تماس تلفنی و گفتگو با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵ 19 September 2021

‌به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «لیز تراس»، وزیر امورخارجه جدید انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر از تماس تلفنی و گفتگو با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا خبر داد.

وزیرخارجه انگلیس در این ارتباط اعلام کرد که با همتای آمریکایی خود درباره مسئله افغانستان، توسعه همکاری‌های تجاری و امنیتی و همچنین همکاری نظامی، امنیتی با آمریکا و استرالیا در قالب معاهده اوکوس گفت وگو کرده است.

تراس در پیام خود در توئیتر همچنین افزود که انگلستان و ایالات متحده دوستان و متحدان نزدیک هستند.

پیش از این نیز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از گفتگو و رایزنی تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور با «لیز تراس» همتای جدید خود در انگلیس، خبر داده بود.

طبق اظهارات پرایس، بلینکن ضمن تبریک به تراس در رابطه با تصدی منصب جدیدش، بر اهمیت روابط دوجانبه بین دو کشور در آنچه به ادعای آنها حمایت از دموکراسی، نظم قانون محور بین الملل و جوامع باز در سراسر دنیا است، تاکید کرده است.

پرایس در ادامه گفت که آنها همچنین اولویت‌های مشترک سیاست خارجی از جمله افغانستان، چین، ایران و مشارکت چند جانبه برای مقابله با بحران آب و هوا را مورد بحث قرار دادند.

به تازگی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در پی ترمیم کابینه این کشور، لیز تراس را به عنوان جانشین «دومینیک راب» تعیین کرده است.

دومینیک راب پیش تر و به علت خروج غیرمسئولانه نظامیان این کشور از افغانستان و هرج و مرج و حواشی ایجاد شده حول این موضوع، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل