بازدید 10964

دولت در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تجدید نظر کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر تغییر سبک زندگی در دوران کرونا، اظهار کرد: دورکاری خصوصا برای خانم‌ها، روی تحکیم خانواده موثر است اما ما به جای اینکه به ضعف زیرساخت هایی که داریم، بپردازیم و آنها را قوت ببخشیم، صورت مسأله را پاک می‌کنیم و همیشه در مقابل یک تغییر، دوست داریم که به همان روش‌های سنتی خود بازگردیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 18 September 2021

به گزارش تابناک، محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص وضعیت واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: پیشنهاد بنده به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همه مردم این است که حتی اگر واکسن را هم دریافت کردند، با توجه به اینکه ممکن است دوباره مبتلا شوند، حتما از ماسک استفاده کنند چراکه سویه های جدید این ویروس ثابت کرده که این ورژن، فضای باز و بسته نمی شناسد و در فضای باز هم منتقل می شود؛ اما از سوی دیگر مساله بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطرح است و وزارتخانه‌های مربوطه در دوگانه باز کردن و نکردن دانشگاه ها و مدارس، مانده اند درحالی که همه ما می دانیم که اگر این مراکز آموزشی را باز کنند، چه اتفاقی می افتد.

پیک ششم کرونا غیرمترقبه نخواهد بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه همین سیاست انفعالی باعث به وجود آمدن پیک های متعدد این بیماری شد، تصریح کرد: زمانی که در پیک سوم بودیم گفتم که منتظر پیک چهارم باشیم و در پیک چهارم نیز گفتم پیک پنجم غیرمنتظره نیست و الان هم می گویم که پیک ششم غیرمترقبه نخواهد بود، لذا تا زمانی که سیاست های ما انفعالی است، این اتفاق می افتد؛ به همین دلیل راجع به ایجاد سبک جدید زندگی تذکر داده ام و در نیم قرن گذشته هیچ پدیده ای در جهان نتوانسته فعالیت های اجتماعی و آموزشی و حتی برگزاری شعائر مذهبی را تحت الشعاع قرار دهد، پس لازم است یک تدبیر مناسب اتخاذ شود.

در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تجدید نظر شود

محسنی بندپی بیان کرد: با توجه به خاصیت کشندگی بالای ویروس دلتا و ویروس لامبدا که پشت مرزهای کشور است، لازم است در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر شود،‌بنابراین باید احتیاط‌های لازم را در نظر داشت و با توجه به اینکه نمی دانیم این ویروس چه زمانی از جامعه بشری بیرون خواهد رفت، باید با این ویروس زندگی و کار کنیم، اما احتیاط های لازم را در نظر داشت.از ۲۵ سال قبل و بدون اینکه ویروس کرونایی وجود داشته باشد، انگلستان دورکاری را شروع کرده بود. همچنین خیلی از کشورها سال ها قبل آموزش های تئوری خود را مجازی کرده بودند که همه این ها باعث بهره وری بیشتر، ترافیک کمتر، هزینه کمتر و کاهش آلودگی هوا می شود.

روش‌های سنتی را باید کنار گذاشت/ می‌توان ۹۰ درصد خانم‌ها را دورکار کرد

او در پایان خاطرنشان کرد: دورکاری خصوصا برای خانم‌ها، روی تحکیم خانواده نیز موثر است و می‌توان ۹۰ درصد خانم‌ها را دورکار کرد. در حال حاضر به جای اینکه به ضعف زیرساخت هایی که داریم، بپردازیم و آنها را قوت ببخشیم، صورت مسأله را پاک می‌کنیم و همیشه در مقابل یک تغییر، دوست داریم که به همان روش‌های سنتی خود برگردیم، در حالی که سال ها است که روش‌ها را کنار گذاشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
خدا پدرت را بیامورزد .
بالاخره یه باسواد پیدا شد .
آفرین حرف حساب
هرگز فرزندان مان را برای کلاس حضوری به مدرسه یا دانشگاه نمی فرستیم. جان فرزندان مان مهمتر از آموزش بی مصرفی است که قرار است بیاموزند.
بازگشایی مدارس وقتی بچه ها در خطر مرگ هستند معنی ندارد تا از پیک میگذریم تصمیمات این مدلی گرفته میشود
ضمن اینکه ما به کرونا و شرایط کاری جدید زندگیمان را تغییر دادیم الان یکبار تصمیم گرفته شود و مجدد لغو شود زندگی مردم تحت تاثیر بی برنامگی است
اتفاقا کاملا درسته. باید ۹۰٪ کارمندان را به خونه فرستاد البته بدون حقوق چون بود و نبودشون فرقی نداره. ایشون چند بار انگلیس تشریف بردن که اونجا را مثال زدند
چه عجب یکی حرف درست و منطقی زد
استدلل هاي يکسويه است. اصلا اموزش و فلسفه اموزش را متوجه نيست
توی کرونا گرفتار شدیم از یه طرف وضع اقتصادی واقعا باید مدر و نادر هر دو کار کنند لز یه طرف بچه های زیر شش سال که چطور مهد بروند و ۶ ساعت ماسک بزنند
مسول محترم شما بفرما بچه سه چهار ساله می تواند در مهد ۵ تا ۶ ساعت ماسک بزند صورت مساله را پاک نکنید تو رو خدا یه فکری برای دورکاری یاشیفت بندی مادران دارای فرزند زیر شش سال بکنید
امان از این نگرش جنسیتی ؟ چرا دوست دارید زنها تو خونه بمونند؟ بله قبول دارم که اگر زمانی که بچه های من کوچک بودند می تونستم دورکاری بکنم عالی بود ولی الان که فرزندانم بزرگ شده اندذ و نیازی به حضورم ندارند چرا باید خونه بمونم ؟
صد در صد درست است. ایکاش همه به این درک می رسیدند. خیلی از دروس تئوری دانشگاه بویژه برای کارشناسی به صورت مجازی به خوبی قابل انجام است. و نیز دانش اموزان نیز به صورت مجازی اگر بستر آن کاملتر شود می توانند به خوبی ادامه تحصیل دهند.
به شرط وجود زیرساخت بایذ به این سمت و سو رفت... کلی در کاهش هزینه ها موثره...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی