بازدید 3032

دولت انگلیس فعالان محیط زیست را محکوم کرد

دولت انگلیس که در کنار سایر قدرت‌های جهانی به اهمال و کم‌کاری در مهار گرم شدن زمین و تشدید تغییرات اقلیمی از سوی هواداران محیط زیست متهم است، اقدام معترضانی را که امروز (جمعه) خروجی یکی از شلوغ‌ترین اتوبان‌های شهر لندن را به نشان اعتراض در همین زمینه مسدود کردند محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۴ 18 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «گرنت شپس» وزیر حمل و نقل انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر این اقدام را خطرناک و غیر سازنده خواند.

وی افزود: همه ما قبول داریم که باید با تغییرات آب و هوایی مقابله کرد، اما این قبیل رفتار‌ها هیچ دستاوردی ندارد، بلکه رانندگان را در معرض خطر قرار داده و آلودگی هوا را افزایش می‌دهد. این سیاستمدار انگلیسی گفت که از پلیس انتظار دارد وارد عمل شده و خیابان‌ها را باز کند.

حدود ۸۰ تن از اعضای گروه موسوم به «انگلیس را عایق کنید» امروز برای سومین بار طی یک هفت روز گذشته مقابل شماری از خروجی‌های اتوبان ام۲۵ تحصن کرده و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن جملاتی درباره ضرورت توجه به بحران اقلیمی نوشته شده بود. آن‌ها تلاش می‌کردند تا دامنه اعتراضات خود را به داخل اتوبان کشانده و تردد خودرو‌ها را مختل کنند. ام۲۵ یک اتوبان کمربندی است که حدود ۱۸۸ کیلومتر طول دارد. گزارش‌ها از بروز درگیری بین برخی رانندگان با معترضان حکایت دارد.

پلیس لندن اعلام کرد که امروز (جمعه) ۶۰ فعال محیط زیست را دستگیر کرده که با احتساب تظاهرات یک هفته گذشته حدود ۹۰ تن می‌شود. این نهاد امنیتی از مردم خواسته تا با معرضان درگیر نشوند. اما منتقدان می‌گویند که پلیس با آزادی معترضان به قید وثیقه، زمینه بازگشت آن‌ها به صحنه اعتراضات را فراهم می‌کند.

لارنس تیلور دستیار معاون پلیس لندن می‌گوید که رفتار معترضان فراتر از معیار‌های یک اعتراض مسالمت آمیز است و به طور نامناسبی حقوق دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این درحالیست که فعالان محیط زیست می‌گویند که تا رسیدن به اهداف خود، به برگرازی تظاهرات ادامه می‌دهند.

«انگلیس را عایق کنید» یکی از شاخه‌های گروه قیام علیه انقراض است که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند. آن‌ها تاکنون در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطار‌های شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل رهبر سابق حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند. آن‌ها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل