بازدید 9502

۲۸ درصد متقاضیان، وام رونق تولید گرفتند

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در چهار ماهه اول امسال حدود ۲۸ درصد از کل ثبت نام کنندگان دریافت تسهیلات رونق تولید و حدود ۴۷ درصد از ثبت نام کنندگان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) موفق به دریافت آن‌ شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 17 September 2021

۲۸ درصد متقاضیان، وام رونق تولید گرفتند

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار در چهار ماهه امسال بیش از ۴۲۲۲ میلیارد تومان در قالب ۱۱۸۴ فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از ۱۵۸۶ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در قالب ۱۷۴ فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

 در این مدت ۴۲۱۰ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که ۱۴۰۲ مورد برای دریافت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ۱۱۸۴ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۴۲۲۲ میلیارد تومان پرداخت شده است. یعنی حدود ۲۸ درصد از کل ثبت نام کنندگان در فروردین امسال موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین در چهار ماهه اول امسال ۳۷۲ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که ۲۲ مورد برای دریافت تسهیلات ۳۶۲ میلیارد تومانی به بانک معرفی شده اند. در نهایت ۱۷۴ مورد پرداخت تسهیلات به ارزش ۱۵۸۶ میلیارد تومان صورت گرفته است. یعنی حدود ۴۶.۷ درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر