بازدید 9486
۱

فروش بلیت پرواز‌های اربعین آغاز شد

طبق گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از امروز فروش بلیت اربعین برای افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 16 September 2021

به گزارش تابناک، روز گذشته بود که ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مقرر شد همه کسانی که در سامانه سماح حج و زیارت ثبت نام کرده و از داشتن روادید عراق اطمینان خاطر دارند، بتوانند از امروز تا ۱۰ مهر بلیت خود را با نرخ مصوب از آژانس‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها خریداری کنند.

برای مسافران این سفر معنوی، سوالات زیادی در خصوص اخذ ویزا در فرودگاه ها مطرح بود که برای روشن شدن این موضوع سراغ مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) رفتیم.

هیچ ویزای اربعین در فرودگاه امام صادر نمی شود

جواد صالحی مدیرکل روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اساس تفاهم صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و عراق، صدور ویزا در ایام اربعین رایگان خواهد بود، گفت: زائران باید به این موضوع توجه کنند که پیش از سفر اقدام به اخذ ویزای زیارتی از طریق مراجع ذیصلاح کنند.

او ادامه داد: امکان صدور ویزا در فرودگاه امام (ره) یا در فرودگاه های عراق میسر نیست، بر همین اساس افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند باید پیش از خرید بلیت، اقدام به دریافت ویزا کنند.

صالحی بیان کرد: زائران برای جلوگیری از هرگونه مشکل و یا سودجویی های احتمالی در خصوص بلیت هواپیما به مقصد عراق می توانند از آژانس های مسافرتی معتبر و سایت های اینترنتی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به خرید بلیت کنند.
نرخ بلیت برای سفر به عراق در ایام اربعین ۵ میلیون تومان است

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: همچنین بر اساس دستور سازمان هواپیمایی کشور حداکثر نرخ بلیت برای سفر به عراق در ایام اربعین (۲۸ شهریورر ماه ۱۰ مهر) ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

صالحی توضیح داد: از زائران درخواست می شود به منظور پذیرش، صدور کارت پرواز و تحویل بار ۳ ساعت قبل از زمان پرواز در سالن ترمینال فرودگاه حضور پیدا کنند و برای تسریع در فرآیند پذیرش می توانند نسبت به پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور اقدام‌ کنند.

براساس این گزارش روز گذشته سازمان هواپیمایی اعلام کرد که زوار می توانند از امروز در صورت داشتن ویزا و تکمیل مدارک از آژانس های معتبر اقدام به خرید بلیت با نرخ مصوب کنند و به هیج عنوان بیش از نرخ مصوب شده بلیت از آژانس ها خریداری نکنند.

گفتنی است سازمان هواپیمایی روز گذشته اعلام کرد: با مساعدت ویژه انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های نهایی پروازهای اربعین مصوب شد که در این راستا در مسیر مشهد – نجف – مشهد ۶ میلیون تومان و یکطرفه ۴ میلیون تومان و در مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به فرودگاه نجف رفت و برگشت ۵ میلیون تومان و یکطرفه ۳.۲ میلیون تومان تعیین شد.

زواری که قصد تهیه بلیت پروازهای اربعین را دارند، باید حتما در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و از داشتن ویزای خود اطمینان قطعی حاصل کنند و اگر بدون ویزا بلیت تهیه کنند، امکان انتقال آنها وجود ندارد و کنسلی بلیت آنها بر اساس مقررات پروازهای خارجی انجام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این چون براتون درامد داره ایرادی نداره ولی مسافرت به شهرهای ایران بَده و مردم باید جریمه بشن. شما به فکر مردم و ریشه کنی کرونا نیستین فقط به فکر رانت و جیب خودتونین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر