بازدید 3895

فیس بوک و توییتر در روسیه جریمه شدند

دادگاهی در روسیه شرکتهای شبکه اجتماعی آمریکایی فیس بوک و توییتر را به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که از سوی این کشور غیرقانونی قلمداد می شود، جریمه کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶ 15 September 2021

فیس بوک و توییتر در روسیه جریمه شدند

به گزارش ایسنا، دادگاه منطقه تاگانسکی اعلام کرد فیس بوک پنج جریمه دریافت کرده که مجموعا به ۲۱ میلیون روبل (۲۸۷ هزار و ۸۵۰ دلار) بالغ می شود. توییتر هم دو جریمه مجموعا به میزان پنج میلیون روبل دریافت کرده است. اپلیکیشن پیام رسان محبوب تلگرام هم ۹ میلیون روبل جریمه شد.

اقدامات مسکو برای تحکیم کنترل خود بر اینترنت شامل ملزم کردن شرکتهای اینترنتی خارجی به گشایش دفتر نمایندگی در روسیه و ذخیره کردن اطلاعات شخصی شهروندان روسی در داخل این کشور بوده است.

دولت روسیه روز سه شنبه برنامه هایی را برای وضع مالیاتهای جدید روی خدمات دیجیتالی شرکتهای خارجی اعلام کرد که با هدف حمایت از بخش فناوری داخلی صورت می گیرد.

رگولاتور ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) در مارس سرعت دسترسی به توییتر را به دلیل عدم حذف سریع محتوای غیرقانونی، آهسته کرد. در آستانه انتخابات پارلمان ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر روسیه، خدمات اینترنتی تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته اند. روس کومنادزور تلاش می کند ابزارهای VPN و منابع آنلاین مرتبط با الکسی ناوالنی، مخالف برجسته کرملین را مسدود کند. این دیده بان تلاش کرده دسترسی به اپلیکیشن تیم ناوالنی را برای سازمان دهی کارزار انتخاباتی هوشمندانه محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، خبرگزاری اینترفکس گزارش کرده که دولت روسیه درصدد است گوگل را وادار کند از حکم دادگاه برای ممنوع کردن اشاره به عبارت "رای هوشمندانه" در سیستم کلید واژه جست و جو تبعیت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان