بازدید 5489
۱

احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس

زمزمه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس دوباره بالا گرفته است و دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشار‌ها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 14 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس ظهر امروز در مجلس عوام انگلیس حاضر شد تا طرح جدید برنامه دولت را درباره مقابله با کرونا در فصل پائیز و زمستان که احتمال می‌رود آمار مبتلایان به این ویروس افزایش پیدا کند، ارائه دهد.

او توضیح داد که دولت به عنوان بخشی از «طرح B» ممکن است استفاده از ماسک صورت، دورکاری و گواهی واکسن را اجباری کند. وزیر بهداشت انگلیس اشاره‌ای به قرنطینه در طرح ۳۰ صفحه‌ای دولت نکرد و افزود: در صورتی که اوضاع کرونا در کشور وخیم نشود نیازی به تشدید محدودیت‌ها نخواهد بود و «طرح A» که بر تداوم واکسیناسیون و مهار شیوع ویروس نظارت دارد پیگیری می‌شود. جاوید با این حال تصریح کرد که باید نسبت به نوسانات و تغییر اوضاع «هشیار» بود و هر دولت مسئول وظیفه دارد تا خود را برای هر احتمالی آماده کند.

بر اساس طرح A دولت انگلیس.
عملیات واکسیناسیون کرونا برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال و افراد بالای ۵۰ سال از هفته آینده آغاز خواهد شد
به شهروندان توصیه می‌شود که بیرون از مکان‌های سرپوشیده ملاقات کنند یا پنجره‌ها را باز بگذارند
در مکان‌های شلوغ از ماسک صورت و از نرم‌افزار سازمان بهداشت برای ردیابی کرونا استفاده شود

وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید که بر اساس این طرح مردم می‌توانند به زندگی عادی خود در کنار کرونا ادامه داده و نیازی برای به‌کارگیری محدودیت‌های سخت اجتماعی و اقتصادی نخواهد بود. او با این حال به این نکته اشاره کرد که ویروس کرونا در گذشته نشان داده که به سرعت تغییر تاکتیک داده و به همین خاطر است که دولت طرح B را برای مواجهه با شرایط ناپایدار در نظر گرفته است.

پیش از سخنرانی وزیر بهداشت گروه مشاوران پزشکی دولت موسوم به سیج با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که این کشور وارد مرحله مبهمی بلحاظ اوضاع کرونایی شده است. در این بیانیه اشاره شده که مقاومت واکسن در برابر سویه‌های جدید کرونا و اینکه بازگشایی مدارس و کسب وکار‌ها چه تاثیری بر آمار‌ها می‌گذارد مشخص نیست.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس عصر امروز با ایراد سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی روزانه دولت گفت که اوضاع نسبت به زمستان پارسال پرچالش‌تر است. از یک سو آمار روزانه ابتلا به کرونا رو به افزایش است و از سوی دیگر مردم با دریافت واکسن، در شرایط بهتری برای مقابله با کرونا قرار دارند. به گفته او، بالغ بر ۸۰ درصد افراد بالای ۱۶ سال هر دو نوبت از واکسن ضد کرونا را دریافت کرده و بالغ بر ۹۰ درصد جمعیت بزرگسال دارای آنتی بادی هستند.

جانسون همچنین تاکید کرد که همچنان باید رویکرد منطقی را در قبال مقابله با کرونا از جمله استفاده از ماسک صورت در اماکن شلوغ، فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست و دوکاری را در صورت لزوم رعایت کرد. جانسون به طرح B دولت اشاره کرد و گفت که این برنامه زمانی اجرا خواهد شد که ضروری و در راستای مقابله با کرونا اثر گذار باشد.

نخست وزیر انگلیس به وضوع از سخنان دو ماه پیش خود که اعمال محدودیت‌ها را بعید توصیف کرده بود عقب نشینی کرد و برای توجیه آن گفت: زمانی که بیشتر مردم جامعه واکسینه شده و دارای ایمنی هستند، تغییرات کوچک می‌تواند اثرات چشمگیری داشته باشد و به ما اطمینان دهد که دوباره به دوران قرنطینه بازنگردیم.

وی بر حفظ آنچه دستاورد‌های چند ماه اخیر خواند تاکید کرد و گفت: کرونا هنوز وجود دارد و این بیماری متاسفانه همچنان یک تهدید به شمار می‌رود.

طبق آمار منتشر شده از ابتدای شیوع کرونا در انگلیس تاکنون ۷ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۵۷ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۳۴ هزار و ۲۶۱ نفر جان باخته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عجیبه اینهمه انگلیس کارهای محیرالعقول می کند و اینهمه هم واکسن زده.
ولی باوجود همه اینها، بازهم آمار تلفاتش (امروز: 185) بطور غیرطبیعی بالاست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل