بازدید 3779

بحران افغانستان و کرونا محور رایزنی‌های «ماس» در ژنو

وزیر امور خارجه آلمان که به ژنو (سوئیس) سفر کرده امروز (دوشنبه) با مدیران و روسای شماری از نهاد‌های بین المللی در خصوص بحران افغانستان و کرونا رایزنی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ 13 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هایکو ماس با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت که در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی پیرامون اوضاع انسانی در افغانستان گفتگو کرده است. وی تصریح کرد که در حال حاضر حمایت از کارکنان و فعالان در حوزه کمک‌های بشردوستانه امری فوری است.

وزیر خارجه آلمان همچنین با تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در مقر این سازمان دیدار و علاوه بر اوضاع افغانستان، پیرامون بحران کرونا گفتگو کرد. ماس در توئیتی تصریح کرد که آلمان از سازمان جهانی بهداشت و کوواکس (برنامه توزیع عادلانه واکسن) در راستای شکست کرونا حمایت می‌کند.

آدهانوم نیز از رویکرد دوسال گذشته آلمان در حمایت از فعالیت‌های سازمان جهانی بهداشت تقدیر کرد. وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که در دیدار با هایکو ماس پیرامون اهمیت ایجاد توافق یا یک معاهده بین المللی برای پرداختن به چالش‌های بیماری‌های همه‌گیر کنونی و در آینده گفتگو کرده است. وی افزود که دو طرف درباره تداوم تلاش‌های علمی برای شناسایی منشاء کرونا هم توافق کردند.

در خصوص افغانستان، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که با طرف آلمانی بر لزوم اطمینان از تداوم خدمات بهداشتی و انسانی به مردم افغانستان در این مقطع پرچالش تاکید کردند. وی تصریح کرد: باید از تمام قوا برای جلوگیری سرایت کرونا در این کشور حمایت کنیم.

ماس پیشتر گفته بود کشورش آمادگی دارد کمک‌های بشردوستانه‌ای را از طریق سازمان ملل به افغانستان بفرستد. وی گفته بود «هرگونه اقدامات بیشتر به نحوه رفتار طالبان بستگی خواهد داشت».

وزیر امور خارجه آلمان قرار است در ادامه سفرش به ژنو با روسای آژانس پناهندگان سازمان ملل و برنامه جهانی غذا دیدار خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار