بازدید 27641
آخرین تحولات خاورمیانه

گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج ۲۰ هزار نیروی آمریکا از عربستان/ پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران/ ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران/ انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر

گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج ۲۰ هزار نیروی آمریکا از عربستان، پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران، ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران، انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر و حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی اربیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸ 12 September 2021

گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج 20 هزار نیروی آمریکا از عربستان/ پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران/ ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران/ انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج ۲۰ هزار نیروی آمریکا از عربستان، پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران، ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران، انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر و حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی اربیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج ۲۰ هزار نیروی آمریکا از عربستان

با گذشت حدود یک ماه از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، خبر رسیده که واشنگتن به دنبال خارج کردن هزاران نظامی خود از عربستان است؛ البته هنوز خبری از بسته شدن پایگاه های آمریکایی در این کشور منتشر نشده است.

رسانه‌های آمریکا اخیرا اعلام کرده اند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور، مقدمات خروج نیروهای خود را از عربستان سعودی آغاز کرده است.

روزنامه آمریکایی "وال استریت جورنال" با انتشار گزارشی تأکید کرد که نگرانی واشنگتن در قبال حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به سازه‌ها و اهداف نظامی در عمق خاک عربستان سعودی، رو به افزایش است، از این روی، واشنگتن قصد دارد برای در امان ماندن نیروهایش آنها را از عربستان (و عملا از جنگ یمن) خارج کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه آمریکا به سبب این حملات، نگران جان نیروهای خود در عربستان است، اعلام کرد که آمریکا خروج نیروهای خود را که در دوران "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری پیشین (و جنگ طلب) این کشور به عربستان فرستاده بود، آغاز کرده است.

بنا بر اخبار دریافتی و آمارهای موجود، حدود ۲۰ هزار نظامی آمریکایی در رده های مختلف در عربستان حضور دارند که بر اساس راهبرد جدید بایدن، این نیروها باید از این کشور خارج شوند.

گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج 20 هزار نیروی آمریکا از عربستان/ پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران/ ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران/ انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» نیز در این زمینه گزارش داد، آن چیزی که احتمال خروج نیروهای آمریکایی از عربستان را تقویت می‌کند، اعلام برچیده شدن سامانه‌های ضد موشکی "پاتریوت" و "تاد" آمریکا از عربستان است؛ افزون بر این باید به تحرکات سیاسی و دیپلماتیک واشنگتن در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز نظر داشت.

در همین راستا خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز دیروز (شنبه) اعلام کرد که با وجود ادامه حملات هوایی و موشکی «جنبش انصارالله یمن» به مراکز نظامی و اقتصادی عربستان، آمریکا بخش زیادی از سامانه دفاع موشکی خود را در هفته های اخیر از این کشور خارج کرده است.

موضوع بعدی لغو سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان است که قرار بود در ۱۸ شهریور انجام شود. "لوید آستین" چند روز پیش سفر دوره ای به چهار کشور حوزه خلیج فارس یعنی قطر، بحرین، کویت و عربستان را آغاز کرد، ولی وی به رغم سفر به دوحه، کویت و منامه از سفر به ریاض امتناع نمود؛ اقدامی که به اعتقاد کارشناسان مسائل منطقه به دلیل روبه رو نشدن با مقامات سعودی برای پاسخگویی درخصوص خروج نیروهای آمریکایی و سامانه های پدافند هوایی از عربستان صورت گرفت.

"جان کربی" سخنگوی پنتاگون نیز در گفت وگو با آسوشیتدپرس و در پاسخ خبرنگار آن، جابجایی (خروج) سامانه پدافند هوایی آمریکا از عربستان را تایید کرد و گفت که ایالات متحده تعهد "گسترده و عمیقی" به متحدان خود در خاورمیانه دارد.

وی افزود: وزارت دفاع آمریکا همچنان در حمایت از "منافع ایالات متحده" و مشارکت‌های منطقه‌ای خود، به حفظ ده‌ها هزار نیرو و موقعیت نیرومند در خاورمیانه می‌پردازد که نمایانگر برخی از پیشرفته‌ترین نیروهای هوایی و دریایی ما هستند؛ اما در عین حال کربی توضیحی درباره منافع آمریکا با توجه به هزاران کیلومتر فاصله میان غرب آسیا و آمریکا نداد!

از سال ۱۹۹۰ عربستان بیشترین نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس را در خود جای داده است. در این کشور امکانات نظامی مختلفی متعلق به نیروهای آمریکا در مناطق «دمام، هفوف، خبر، تبوک، ینبع»، پایگاه «ملک عبدالعزیز» در ظهران، پایگاه دریایی «ملک فهد» در جده، پایگاه هوایی «ملک خالد» در ابها، پایگاه نظامی ریاض و پایگاه نظامی «الطائف» مستقر هستند. پایگاه هوایی «الأمیر سلطان» در جنوب ریاض، مهمترین پایگاه نیروهای نظامی آمریکا در عربستان است که در آن بیش از ۵ هزار نظامی آمریکایی حضور دارند.

پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا به دنبال یک توافق امنیتی با همسایگان افغانستان از جمله ایران است.

بلومبرگ طبق سندی که در اختیارش قرار گرفته، نوشت: آلمان و فرانسه پیشنهاد کردند که اتحادیه اروپا توافقی را با همسایگان افغانستان برای افزایش تاب آوری آنها در مقابل خطرات احتمالی در منطقه صورت دهد.

به نوشته بلومبرگ، این پیشنهادها که با وزیران خارجه اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته شده است، شامل چهار حوزه با حمایت و تعامل مشارکت کنندگان می‌شود؛ ۱. امنیت و ثبات، از جمله مسائلی مانند مبارزه با تروریسم، حقوق بشر و جلوگیری از خشونت افراطی و قاچاق مواد مخدر، ۲. مهاجرت و جلوگیری از قاچاق انسان، ۳. حمایت بشردوستانه از افغانستان، ۴. همکاری اقتصادی و توسعه، از جمله کاهش فقر، آموزش و افزایش فرصت‌های شغلی.

گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج 20 هزار نیروی آمریکا از عربستان/ پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران/ ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران/ انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر

بر اساس این سند که به دست بلومبرگ رسیده است، مشارکت کنندگان احتمالی ایران، تاجیکستان، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و هند هستند و کشورهای دیگری از جمله نروژ، ترکیه، آمریکا و انگلیس می‌توانند به عنوان شرکای مالی و فنی حضور داشته باشند. همچنین در این سند آمده است: باید توجه ویژه‌ای به حضور احتمالی روسیه، چین و کشورهای خلیج فارس هم داشت.

ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، همزمان با انتشار ادعاهایی مبنی بر به توافق رسیدن ایران و آژانس بر سر دسترسی به تجهیزات نظارتی، برای گفت وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد.

گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج 20 هزار نیروی آمریکا از عربستان/ پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران/ ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران/ انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، گروسی در راس هیاتی به منظور گفت و گو با رییس جدید سازمان انرژی اتمی وارد فرودگاه امام خمینی(ره)‌ تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر

"ایمن الظواهری"، رهبر گروه تروریستی القاعده، ویدئوی جدیدی را در تلاش آشکار برای رد شایعات مربوط به مرگ خود منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ماه نوامبر، برخی گزارش‌ها منتشر شد که حاکی از مرگ ایمن الظواهری به دلایل طبیعی بود.

ویدئوی جدید روز شنبه همزمان با بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و برپایی مراسم بزرگداشت این مناسبت در ایالات متحده منتشر شد.

در ویدئوی یک ساعته مذکور که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، الظواهری از حمله خودروی بمب گذاری شده اول ژانویه به پایگاه نظامی روسیه در منطقه تل سمن استان رقه در شمال شرقی سوریه قدردانی کرد و گفت: این عملیات نمونه عملی شکست محاصره نظامی دشمن بود.

الظواهری همچنین به خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد، اما به بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان اشاره‌ای نکرد.

رهبر القاعده در ادامه از توافق‌های عادی سازی که سال گذشته بین چندین کشور عربی با رژیم صهیونیستی صورت گرفت به شدت انتقاد و رهبران عرب را "خائن" توصیف کرد.

الظواهری در سال ۲۰۱۱ پس از کشته شدن اسامه بن لادن توسط نیروهای عملیات ویژه آمریکا در مخفیگاه خود در پاکستان، رهبری القاعده را بر عهده گرفت.

حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی اربیل

فرودگاه بین المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق، بامداد امروز یکشنبه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش شفق نیوز، سرویس مبارزه با تروریسم کردستان عراق اعلام کرد، فرودگاه بین المللی اربیل توسط دستکم یک پهپاد بمب گذاری شده هدف گرفته شد. این آژانس در بیانیه‌ای کوتاه گزارش داد که اطلاعات بیشتر درباره این حمله را بعداً منتشر خواهد کرد.

این درحالی است که رویترز نیز گزارش داد دست کم سه پهپاد به محل استقرار نظامیان آمریکایی در این فرودگاه شلیک شده است.

همچنین شاهدان عینی گفتند صدای ۶ انفجار در نزدیکی این فرودگاه شنیده شده و ستون‌های دود از نزدیکی محل استقرار نظامیان ائتلاف تحت امر آمریکا بلند شده است.

گزارش رسانه آمریکایی از احتمال خروج 20 هزار نیروی آمریکا از عربستان/ پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران/ ورود مدیرکل آژانس اتمی به ایران/ انتشار ویدئوی جدید رهبر القاعده در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر

خبرنگار شبکه الجزیره هم در تایید این خبر، از شنیده شدن صدای انفجار در اربیل و کنسولگری آمریکا و به صدا درآمدن آژیرهای خطر گفت و مدعی شد که موشک‌های شلیک شده در بیرون از پایگاه ائتلاف آمریکایی سقوط کردند.

به دنبال این حمله نیروهای امنیتی به طور گسترده در اربیل مستقر و تمامی راههای منتهی به فرودگاه بسته شدند.

تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی این حمله اعلام نشده است. مدیریت فرودگاه اربیل نیز گفت که پروازها از و به این فرودگاه تا دو ساعت آینده متوقف می شود.

ساعتی بعد احمد هوشیار، مدیر فرودگاه بین المللی اربیل اعلام کرد که این فرودگاه از حملات پهپادی آسیبی ندیده است.

هوشیار به خبرگزاری شفق نیوز گفت که پروازها هوایی از سرگرفته شد.

استاندار اربیل نیز اعلام کرد حملات دفع شده و منطقه امن است. وی گفت این حمله به دقت پیگیری خواهد شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

ژوئیه گذشته نیز فرودگاه بین المللی اربیل مورد حمله موشکی قرار گرفت که در نتیجه آن پروازهای هوایی متوقف شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
پيمان با اروپا يك دام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
اتحادیه اروپا فقط برای مواردی که نیاز دارد حاضر به پیمان است نه بیشتر از ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دوباره شما لواسان نشینان تنتون از همپیمانی با غربی‌‌ها لرزید؟؟ آقای رییسی باید بین مردم و لواسان نشینان یکی را انتخاب کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
باشه پیمان می بندیم ولی اول مثل چند میلیار د دلاری که سالیانه به ترکیه دادید به ما هم بدید اون وقت پیمان می بندیم .
دولت ایران باید از دومیلیون پناهنده ایران یه ملیونشونو و بیشتر راهی ترکیه و اروپا کنه چرا ما به تنهایی هزینه ی اونها رو بدیم .
آمریکا ضعیف تر از هر زمان دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
ایکاش ما هم هر چه زودتر ، خودمان و سرمایه و نیرو و توان مان را در کل کشورهای منطقه و جهان خارج کنیم

و به امور بازسازی کشور مان که در اکثر و یا تمام بخش ها گرفتار عقب مانده گی شده بپردازیم

و به امور اموزش و پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان مان برسیم

و توسعه کشور و رفاه اجتماعی و اقتثادی مردم خودمان را هدف اصلی قرار داده
و محیط زیست و اب و خاک و اعتبار و ابروی خسارت دیده مان را مرتب و اباد کنیم
خدایا دلسوزی و عقلانیت و منطق و حفظ منافع ملی و مردم داری را به مسولان ما برگردان
مونا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
آفرین، موافقم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
آمریکا دیگه مُرد. البته خوشحال نشوند. هر چیزی که یک روزی به وجود می‌آید، یک روز هم از بین میره. این رسم روزگار است.
سلام میبینم که امریکا داره دست وپاشا از تو خاورمیانه جمع می کنه ویا شاید عقب نشینی تاکتیکی می کنه بهتره کارشناسان همه جوانب رو در نظر داشته باشند با توجه به تحرکات منطقه بخصوص پاکستان وترکیه واسراییل
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
این خروج یکباره و عجله ای امریکاییها از کشورهای اطراف
ایران مشکوک بنظر می رسد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
چشماتون رو بلز کنید دوران نفت تمام شد اروپا تا ۲۰ سال آینده از گاز بی نیاز می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دیگر به نفت و گاز خاورمینه نیاز نیست. چون انرژی اتمی و خورشیدی مقرون به صرفه در دسترس کشورهای پیشرفته است. بنابراین خداحافظ خاورمیانه . تو را با اختلافات عمیق مذهبی و قومی می سپارم به امان خدا
ناشناس
| Japan |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
وقتی هزینه جنگ الکی از تریلیون دلار و تعداد تلفات از ده‌ها هزار نفر میگذره خوب بایدم جمع کنن برن وگرنه افکار عمومی رو نمیتونن جمع کنن دیگه چون ویتنام 3و 4و... دارن میسازن از عراق و افغانستان و حتی عربستان.
یعنی نیروهای امریکایی از زور بیکاری می آیند خاورمیانه و دست بردار خاورمیانه نیستند.
اسرائیل و ترکیه جایگزین آمریکا در خاورمیانه هستن و آمریکا میخواد تمرکزش رو بزاره روی چین.
یعنی اروپایی ها میفرمایند چقدر بیشتر باید مهاجر ایران بپذیره و خودشون مهاجرای دیپورت شده افغانیشونو بفرستن ایران؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
پذیرش مهاجران افغانی در ایران خیانت به کشور هست. ما خودمون مشکلات زیادی داریم و نمی‌توانیم جورکش ملت‌های دیگر باشیم. به ما چه که امنیت و اقتصاد غرب و اروپا به هم می‌خوره. مگر ایران صندوق خیریه هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
بنی آدم اعضای یک پیکرند ک در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید ک نامت نهند آدمی
مطمئن باشید امریکا داره 50 سال آینده رو پیش بینی میکنه و بدون دلیل مهره هاش رو جابجا نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
آمریکا دیگه تمام شد. از خواب بیدار شو.
امریکا طالبان را کنار ایران گذاشت وخیال عربستان را راحت کرد حالا عربستان طالبان را دارد وامریکا سربازهایش رااز عربستان به امید طالبان تر خیص کرد
دولت و مجلس ، همزمان در حال نوسانگیری از بورس هستند. با این روند بورس و خروج سرمایه مردم از بورس، فروپاشی اقتصادی سریعتر از پیش بینی ها، اتفاق خواهد افتاد.
امریکا طالبان را کنار ایران گذاشت وخیال عربستان را راحت کرد حالا عربستان طالبان را دارد وامریکا سربازهایش رااز عربستان به امید طالبان تر خیص کرد
امریکا طالبان را کنار ایران گذاشت وخیال عربستان را راحت کرد حالا عربستان طالبان را دارد وامریکا سربازهایش رااز عربستان به امید طالبان تر خیص کرد
کشورهای جهان سوم بازیچه سیاستهای کشورهای قدرتمند هستند والسلام
با این سیاستهای غلط ما و استقرار طالبان در افغانستان و رویکردهای ترکیه و پاکستان دیگر نیازی به حضور امریکا در منطقه نیست . افتاد؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
تا کشورهایی مثل عربستان هستند منافع امریکا تامین خواهد شد
در مورد اینکه اروپایی ها (بخوانید اروپا بعلاوه آمریکا) میخواهند با همسایگان افغانستان و عربها و ترک ها و و و توافق امنیتی داشته باشند باید گفت همه یک طرف ایران یک طرف. دعوا سر لحاف ملا(ایران) است که میخواهند ایران بشود نوکر آنها.خب اگر راست میگویند 1- تحریم ایران را بردارند 2- هزینه کرد ایران برای ثبات افغانستان را هم بدهند.
آمریکا به دنبال این است که کشورهای منطقه را درگیر کند بدون اینکه هزینه ای پرداخت کند.... طالبان و داعش را در افغانستان قدرت داد.
با رفتن آمریکا از منطقه، ایران به آرزوی دیرین خود رسید، الان بایستی فقط به رفاه مردم خودش فکر کند و مردم پس از 43 سال بتوانند یک زندگی آرام داشته باشند.
بعضی می گویند آمریکا می خواهد نیروهای خود را از تیر رس موشک های ایران دور کند تا وقتی جنگ صورت گرفت، نیروهایش در معرض کشته شدن قرار نگیرد
پیشنهاد اتحادیه اروپا برای توافق امنیتی-اقتصادی با ایران!!!!!!!!!!!!!این یعنی ایران بهای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و مهاجرت را برای رفاه بیشتر اروپایی ها بپردازد .همان هدف استراتژیکی که امریکا با بکار گرفتن طالبان و خروج ناگهانی از افغانستان دنبال می کند . اینها بدنبال بی ثباتی ایران به بهانه توافق امنیتی هستند.
اروپا هر گاه از لحاظ امنیتی مانند جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ویا سیل پناهندگان درمانده میشود دست به دامان ایران میگردد ولی از لحاظ اقتصادی ناز وغمزه به ایران میفروشد
آیا این توافق اقتصادی-امنیتی مثل اینستکس معتبر هست؟
ادامه این هزینه سرسام اور نظامی برای ایالت متحده به یک مشکل بزرگی تبدیل شده که شروع به کاستن خواهد کرد و همین نشانه ضعیف شدن این امپراطوری خواهد بود و آهسته آهسته ما باید شاهد خاورمیانه بدون امریکا خواهیم بود و اما انها هنوز هالیوود و کارخانه های اسلحه سازی و‌موسسه های مالی را با چنگ و دندان حفظ خواهند کرد و‌ توطئه انها برای جنگ بین کشورها ادامه خواهد داشت و ما شاهد جنگ بین ملت ها خواهیم بود و اما بدون حضور نظامی امریکایی ها و این خود شکلی جدید از یک امپراطوری جدید خواهد بود.
خروج آمریکا از خاور میانه با این سرعت تهدیدی علیه ایران . خروج آمریکا . قوی شدن طالبان . دیوار کشی همسایه ها ؟؟؟؟؟ به چه معناست .
سلام انرژی اتمی برای ایران وجهان در آینده حیاتی است نباید آنرا رهاکنیم
خروج نیروها از عربستان و دیگر مناطق نباید ساده تصور شود انها برای تنش های اینده مانند ورود القاعده به عربستان و یا ایجاد جنگ بین کشورهای متطقه از میدان موقتا خارج میشوند تا بحران را ایجاد کنند . نباید با ایجاد تنش بین اعراب فضا را ملتهب کنیم
آمریکا دست و پا نمی زند
نفت دیگر اهمیت استراتژیک ندارد و آمریکا کشورهای نفتی را به حال خود رها می کند تا همانند وحشی ها یکدیگر را سلاخی کنند
سیاست خارجی ما بن بسته. توی دنیا فقط ما اینطوری هستیم. همه کشورها فقط به فکر منافع ملی خودشان هستند
بعدازتحریمهای کمرشکنی که ترامپ گذاشت ورفت وهنوزهم هست وقدرت گرفتن کشورهای همسایه مادیگرنیازی به وجودآمریکابرای مهار ایران نیست والان کشورهای منطقه مابه یک قدرت تقریباهمسان رسیده اندوکسی جرات راه انداختن جنگ ویادست اندازی به همسایه اش راندارد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار