بازدید 9376

مهلت یک هفته‌ای ثبت‌نام سجام برای سهامداران بورس

کد خبر: ۱۰۷۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ 11 September 2021

اطلاعیه بسیار مهم قابل توجه کلیه فعالان بازار سرمایه

اطلاعیه بسیار مهم قابل توجه کلیه فعالان بازار سرمایه

مریم شاه حسینی مدیر ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) عنوان کرده است که بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت سجام خود را به طور کامل انجام دهند.

وی در همین راستا عنوان کرد که شرکت سپرده گذاری مرکزی هم یک فهرست از برخی مشتریان حقیقی کارگزاران را برای آن‌ها ارسال کرده تا آن‌ها هم بتوانند اطلاع رسانی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

طبق این دستور سهامداران فعال حقیقی بازار سرمایه به سه گروه سنی تقسیم می‌شوند که برای هرکدام یک بازه زمانی را در نظر گرفته شده است که باید با توجه به شرایط سنی خود هرچه سریع‌تر اقدام به ثبت نام کنند. شرکت سپرده گذاری مرکزی کلیه اشخاص فعال در بازار سرمایه گروهای سنی را به شکل زیر دسته بندی کرده است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند.

  • در این دسته بندی گروه اول سهامداران ۱۸ تا ۶۵ سال قرار دارند که می‌توانند تا روز 20 شهریور همین امسال ثبت نام خود را تکمیل کرده و مزیت‌های عضو شدن در آن استفاده کنند.
  • در گروه دوم سهامداران بالای 65 سال قرار می‌گیرند که می‌توانند برای ثبت نام خود تا روز 30 شهریور همین امسال اقدام کنند.
  • اما گروه آخر سهامدارنی هستند که کمتر از 18 سال سن دارند. این افراد می‌توانند تا 10 مهر همین امسال ثبت نام خود را تکمیل کنند.

گفتنی است که سهامداران محترم باید در مدت تعیین شده اقدام به تکمیل ثبت نام کنند و همه مراحل احراز هویت خود را انجام دهند. در صورت انجام نگرفتن احراز هویت کد معاملاتی سهامدار مسدود می‌شود و دیگر نمی‌توانند خرید و فروش را انجام دهند.

با توجه به این‌که همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های کارگزاری در سامانه سجام احراز هویت نشده‌اند شاه حسینی افزود: این شرکت‌ها هم باید هر چه سریع‌تر اقدام به ثبت نام و احراز هویت خود کنند.

نحوه ورود به بازار سرمایه یا بورس

با توجه به رشد بورس ورود به این بخش طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. اما ورد به این بخش نیاز به یک پیش زمینه است که باید مراحل آن را یک به یک طی کنید. از همین رو باید نحوه ثبت نام را به شکل صحیحی آموزش ببینید.

ساخت حساب کاربری

یکی از کارهایی که باید در ابتدا انجام دهید ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن تاپ است. اپلیکیشن تاپ همه امور مرتبط به ثبت نام و احراز هویت را می‌تواند برای شما انجام دهد. با نصب این اپلیکشن می‌توانید به سادگی یک حساب کاربری بسازید.

دریافت کد 10 رقمی از سامانه سجام

بعد از ساخت حساب کاربری می‌توانید از طریق همان اپلیکیشن تاپ برای دریافت کد 10 رقمی اقدام کنید. این مرحله یکی از مراحل اساسی است و باید آن را انجام دهید.

احراز هویت

برای خرید و فرش در بورس باید احزار هویت شوید. در غیر این صورت کد بورسی به شما تعلق نخواهد گرفت از همین رو باید این بخش را هم انجام دهید. لازم به ذکر است افرادی هم که از قبل کد بورسی دارند باید این مرحله را انجام دهند. در غیر این صورت کد بورسی آن‌ها غیر فعال خواهد شد.

اطلاعیه بسیار مهم قابل توجه کلیه فعالان بازار سرمایه

ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام با استفاده از اپلیکیشن تاپ

در صورتی که از قبل ثبت نام کردید و همچنان کد بورسی را نگرفته‌اید خوب است بدانید که اپلیکیشن تاپ برای همه سهامداران محترم در گروه‌های سنی مختلف شرکت بورس و اوراق بهادار شرایط را فراهم کرده است تا بتوانند همه امور احراز هویت و ثبت نام را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهند. کافی است که اپلیکیشن تاپ را روی گوشی خود نصب کنید و وارد آن شوید تا همه راهنمایی‌های لازم برای ثبت نام را در آن مشاهده کنید.

اپلیکیشن تاپ را می‌توانید از یکی از منابع زیر دانلود کنید:

اطلاعیه بسیار مهم قابل توجه کلیه فعالان بازار سرمایهاطلاعیه بسیار مهم قابل توجه کلیه فعالان بازار سرمایهاطلاعیه بسیار مهم قابل توجه کلیه فعالان بازار سرمایه

 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی