بازدید 82237
با تحولات افغانستان و پنجشیر

خروج گسترده مردم از منطقه پنجشیر/محکومیت برادرکشی در پنجشیر توسط ایران/ ادعای کشتار گسترده زنان و مردان در پنجشیر/احیای وزارت "امر به معروف و نهی از منکر" از سوی طالبان

خبرنگاران فرصت رسیدن به پنجشیر را ندارند و عدم دسترسی به اینترنت و منطقه امکان تائید هرگونه ادعا از دو طرف را ناممکن ساخته است و طی دو روز گذشته دولت جدید طالبان تظاهرات و اعتراضات مدنی را نیز غیر قانونی اعلام کرده و هشدار داده است که با خاطی ها برخورد خواهند کرد و این هشدار باعث شده است که اعتراضات روزهای گذشته نیز کاهش یابد.
کد خبر: ۱۰۷۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 10 September 2021

ادعای کشتار گسترده زنان و مردان در پنجشیر/هشدار سازمان ملل درباره فقر فراگیر در افغانستان

بین الملل تابناک: معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان مدعی شد که گروه طالبان در پنجشیر مرتکب کشتار گسترده زنان و مردان شده و آن را جنایت ضد بشری توصیف کرده است.

 محمدیونس قانونی در گفت و گو با رسانه‌ها ادعا کرده است که طالبان حقوق انسانی را نقض کرده و در دره های پنجشیر نظامیان خود را جابجا کرده و به انتقام گیری و نقض حقوق بشر اقدام کرده اند.

خروج گسترده مردم از منطقه پنجشیر
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ - ۱۶:۴۴

 

در راه کابل تا منطقه گلبهار کامیون‌های زیادی دیده شده است که در حال انتقال اثاثیه اهالی پنجشیر به بیرون از این منطقه هستند. 

به نظر می رسد مردم پنجشیر در حال خروج گسترده از این استان هستند.

تعداد بازدید : 3917
محکومیت برادرکشی در پنجشیر توسط ایران
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ - ۱۵:۵۴

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد که دور بعدی نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان در آینده‌ای نزدیک در تهران برگزار می‌شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: در جولای امسال، ایران میزبان مذاکرات صلح هیات‌های عالیرتبه دولت افغانستان و طالبان بود. آن‌ها موافقت کردند در جلسه بعدی به مذاکرات خود ادامه دهند. ایران آماده است میزبان دور بعدی چنین مذاکراتی باشد.

تخت روانچی تاکید کرد: ایران مجددا از همه رهبران مذهبی، زبانی، قومی و سیاسی افغانستان می‌خواهد منافع همه مردم افغانستان را بر منافع بخش خاصی از جامعه ترجیح دهند، چون افغانستان متعلق به همه افغان‌ها است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: حمله غیر قابل توجیه اخیر و برادرکشی قابل محکومیت در پنجشیر در تضاد با موضع متحد جامعه جهانی است که بر اساس آن هر دولتی که با زور در افغانستان به قدرت برسد به رسمیت شناخته نخواهد شد.

وی اظهار داشت: راه ثبات، صلح بادوام و توسعه پایدار در افغانستان عملا از مذاکرات درون افغانی با مشارکت فعال و برابر نمایندگان واقعی تمام گروه‌های قومی، زبانی و مذهبی می‌گذرد که هدف آن یافتن یک راه حل عادلانه و پایدار برای بحران، دستیابی به آشتی ملی و ایجاد یک دولت واقعا فراگیر برآمده از آرای مردم در انتخاباتی آزاد و عادلانه از جمله با مشارکت کامل زنان هم به عنوان رای دهنده و هم به عنوان نامزد، و متعهد به مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته باشد و حقوق بشر تمام مردم افغانستان از جمله اقلیت‌های قومی، زبانی و مذهبی و زنان را بر اساس آموزه‌ها و اصول اصیل اسلامی تضمین و حمایت کند.

تخت روانچی افزود: ما انتظار داریم طالبان به تعهدات خود در این زمینه عمل کند. چنین دولتی از حمایت ایران برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: مانند دیگر همسایگان افغانستان، ما بشدت نگران ناامنی و بی ثباتی در این کشور و همچنین تهدید شبکه‌های تروریستی و جنایتکاران سازمان یافته فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر و انسان هستیم.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل خاطر نشان کرد: ما همچنین قویا معتقدیم تحت هیچ شرایطی نباید از خاک افغانستان برای تهدید یا حمله به کشوری یا پناه دادن یا آموزش تروریستها، یا برنامه ریزی یا تامین مالی فعالیت‌های تروریستی استفاده شود.

دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل گفت: به گروه‌های تروریستی مانند داعش، که تهدیدی بزرگ برای افغانستان و منطقه هستند نباید اجازه فعالیت در افغانستان داده شود.

وی افزود: افغانستان برای فائق آمدن بر مشکلات کنونی خود به کمک نیاز دارد. ما پیوند افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی را از طریق بندر چابهار ایران با دریا‌های آزاد و از طریق راه آهن خواف ـ هرات با اروپا برقرار کرده و آماده ایم تا همکاری‌های خود را با آن در تمام زمینه‌ها بیشتر توسعه و تعمیق بخشیده و به تحقق یک افغانستان امن و مرفه کمک کنیم.

طالبان پس از ۲۰ سال وزارت "امر به معروف و نهی از منکر" را بازگرداند
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ - ۱۲:۴۰

دفعه قبلی که طالبان بر افغانستان حکومت کرد، منکرات در خیابان‌ها گشت می‌زد و تفسیر افراطی قانون اسلامی این گروه را اجرا می‌کرد به طوری که زنان را به شدت محدود می‌کرد، اقامه نماز باید سر وقت انجام می‌شد و حتی بادبادک بازی و شطرنج ممنوع بود.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، اکنون پس از ۲۰ سال، طالبان وزارت "امر به معروف و نهی از منکر" یا "وزارت اخلاقیات" را باز می‌گرداند.

طالبان به دنبال رسیدن به قدرت در افغانستان در ماه گذشته میلادی، به تازگی یک دولت موقت تشکیل داد و وزرای خود را که همگی مرد و جزء شبه‌نظامیان طالبان بودند، اعلام کرد. محمد خالد فردی است که برای سرپرستی وزارت امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده است.

وزارت امور زنان نهادی بود که در دولت سابق افغانستان فعالیت داشت اما در فهرست وزارتخانه‌هایی که طالبان ارائه داد به هیچ وجه ذکر نشده است. معترضان در شهرهای بزرگ افغانستان از طالبان خواسته‌اند تا به زنان در دولت کرسی دهد و کشور را با اقدامات سرکوب‌گرایانه کمتری نسبت به دفعه قبلی اداره کند.

در کابل برخی مردم نگرانند که بازگشت وزارت امر به معروف و نهی از منکر به این معنا باشد که طالبان به دنبال تغییر نیست.

این در حالی است که سخنگوی طالبان هنوز درباره بازگشت این وزارتخانه هیچ اظهارنظری نکرده است.

یکی از اعضای طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: محمد خالد، وزیر امر به معروف و نهی از منکر یک روحانی مسلط بر قوانین شرعی و مذهبی است. این وزارتخانه مقامات ویژه خود را خواهد داشت اما نیروی پلیس یا سرباز نخواهد داشت. این وزارتخانه هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است. وظیفه آن امر به معروف و نهی از منکر و آموزش اسلام است. این یک وزارتخانه مهم است.

یکی دیگر از اعضای طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: انتظار نمی‌رود که طالبان همانند گذشته از زور برای اعمال رهنمون‌هایش استفاده کند.

خبرنگاران فرصت رسیدن به پنجشیر را ندارند و عدم دسترسی به اینترنت و منطقه امکان تائید هرگونه ادعا از دو طرف را ناممکن ساخته است و طی دو روز گذشته دولت جدید طالبان تظاهرات و اعتراضات مدنی را نیز غیر قانونی اعلام کرده و هشدار داده است که با خاطی ها برخورد خواهند کرد و این هشدار باعث شده است که اعتراضات روزهای گذشته نیز کاهش یابد.

به گفته قانونی، مواد غذایی و دارو به منطقه پنجشیر نمی رسد و تعدادی مردم از پنجشیر در حال مهاجرت هستند زیرا آنها تسلط طالبان را نمی پذیرند و به دره های جانبی می روند و پنجشیر بصورت کامل بعنوان یک سنگر در اختیار نیروهای احمد مسعود قرار خواهد گرفت.

قانونی می گوید که جنگ پایان نخواهد یافت و سلسله مقاومت ادامه می یابد و مردم افغانستان با تحولاتی بزرگ شده اند که طالبان و اندیشه های آنها را نمی پذیرند.

وی اعلام کرد که تمام سیاستمداران افغانستان هفته آینده با استفاده از قانون اساسی حرکت بزرگ و قانونی را آغاز خواهند کرد و افزاید که طالبان قدرت را غصب کرده و آغاز سناریوی جدید را خبر می دهد.

قانونی گفت که از حقوق آزادی مردم، زنان، حقوق بشر و ارزش‌ها دفاع می کنند و جامعه جهانی هم این گروه را برسمیت نمی شناسند.

صالح محمد ریگستانی یکی از افراد احمد مسعود با انتشار پیامی ویدئویی گفته است که جنگ پایان نیافته بلکه تازه آغا شده است و طالبان را متهم به کشتار و بی رحمی در پنجشیر کرده است.

اما گروه طالبان هرگونه انتقام گیری و کشتار در پنجشیر و هرجای دیگر افغانستان را رد کرده و گفته است که آنها آخرین حدی نرمی و رفتار خوب را در پیش گرفته و همه را عفو کرده اند.

سخنانی که امشب به نام ملامحمدحسن آخوند رئیس دولت جدید طالبان در افغانستان گفت که هیچ کسی نمی تواند انتقام گیری طالبان را ثابت کند و آنها بهترین رفتار را با افغانها داشته اند.

سخنگوی مقاومت ملی افغانستان: طالبان هزاران نفر را از پنجشیر اخراج کرده است

سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان امروز (جمعه) اعلام کرد، طالبان هزاران نفر را از ولایت پنجشیر اخراج کرده و به پاکسازی قومی ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، علی نظری، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در توئیتش به همراه ضمیمه تصویری از پنجشیر اشغال شده توسط طالبان نوشت: طالبان هزاران نفر را از پنجشیر اخراج کرده است. آنها به پاکسازی قومی ادامه می‌دهند و جهان فقط نظاره‌گر و بی تفاوت به این اوضاع است.

هشدار سازمان ملل درباره فقر فراگیر در افغانستان

بر اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل، افغانستان در آستانه فقری فراگیر قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، خروج آمریکا از افغانستان همزمان با شیوع کرونا و خشکسالی شدید در این کشور باعث شده تا نرخ فقر به شدت افزایش یابد. بر اساس گزارش این برنامه، ۹۷ درصد از مردم افغانستان ممکن است در میانه سال ۲۰۲۲ زیر خط فقر بروند.

"کانی ویگناراجیا"، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در اداره منطقه‌ای آسیا و پاسیفیک گفت: بیشمار بودن چالش‌های پیش روی افغانستان، بحرانی را ایجاد می‌کند که مستلزم اقدام فوری است.

برنامه توسعه سازمان ملل نیز چهار سناریو را تحلیل کرده که می‌تواند تولید ناخالص ملی این کشور را به افت شدید و تا ۱۳.۲ درصد برساند. در بدترین حالت، در این گزارش تخمین زده شده که فقر در افغانستان حدود ۲۵ درصد رشد می‌کند. همچنین ۷۲ درصد از جمعیت کنونی افغانستان در فقر زندگی می‌کنند.

مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در اداره منطقه‌ای آسیا و پاسیفیک افزود: ما با فروپاشی تمام عیار توسعه در پی بحران‌های اقتصادی و بشری در این کشور روبرو هستیم. نیمی از مردم این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. این تحلیل نشان می‌دهد که ما شاهد وخامت فاجعه آمیز و سریع در زندگی آسیب پذیرترین مردم افغانستان هستیم.

برنامه توسعه سازمان ملل یک بسته کمک‌رسان را برای کمک کردن به آسیب پذیرترین افراد و جوامع در افغانستان پیشنهاد می‌کند.

برنامه ۲۴ ماهه توسعه سازمان ملل از ۹ میلیون تن از آسیب‌پذیرترین افغان‌ها حمایت می‌کند و حقوق زنان و دختران را در اولویت قرار می‌دهد و شامل دستمزد نقدی برای شرکت‌های خرد و متوسط و درآمد پایه موقت از طریق دستمزدهای ماهانه نقدی برای کودکان، شهروندان سالخورده و معلولان می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۲
طالبان ، وحشی های بی ناموس
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
تابناک گویی سابقه طالبان را نمی داند که تیتر زده" ادعای کشتار..." کدام طرفی تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
دست پرورده آمریکا جان و عربستان است
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
ایران باید هر چه زودتر به کار حکومت این لجن های افراطی طالبان پایان بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
فعلا میگن برادرکشی!!! این جنایتکاران بدوی جاهل چطوری برادر دینی بقیه ملت افغانستان هستند....!!!
تف به این قدرتی که با کشتن زن وبچه هایی که (دمپایی) هم ندارند به پا کنند(قدرت و نفوذش) را اثبات بکنه. تف بر این سیره و مکتب تف بر این شخصیت و دکترین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
اون بی غیرت هایی که منفی دادن، دارن از چی دفاع میکنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
پس چرا سپاه قدس هیچ کاری در مقابل تکفیری های طالبان نمیکنه؟
غم خودمون کم بود حالا پنجشیرم روش....
امر به معروف و نهی از منکر موهبت الهی است که برای اصلاح امور بشر به بشر اعطا شده است بشرطی که بشر درست از آن استفاده نماید.
اما منظور طالبان از آن امر به اطاعت از امر است. نه رواج معروف و نهی منکر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
کسی میتواند امر به معروف کند یا نهی از منکری انجام دهد که ذمه ای از حقوق الهی و گناهی و ذنبی بر گردنش نباشد. نه اینکه طرف خودش هر خلافی رو انجام داده و برای دلخوشی دیگران ادای امر به معروف و نهی از منکر را دربیاورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
امر به معروف و نهی از منکر یعنی من حقیقت را می دانم و دیگری نمیداند و حالا که من آگاه تر به حقیقتم دیگران هم باید از آن پیروی کنند و تابع تفکر من باشند. این بعنی داشتن تعصب و لاغیر. چه کسی می تواند ادعا کند که حقیقت را بهتر می داند مگر اینکه دچار بیماری خودشیفتگی باشد.
متذکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
قابل توجه ناشناس ها!
مشخص است که برداشتتان از امر به معروف و نهی از منکر طالبانی و امثال آنهاست! که گفته شده کاملاً اشتباه است البته در جهت عکس!
اگر امر به معروف و نهی از منکر نمی توانست توسط بشر صورت بگیرد خداوند منان هیچ وقت امر به چنین کاری توسط بشر نمی کرد! متأسفانه این قرائتهای مختلف غلط از دین است که باعث نظرات غلط میشود!
در امر به معروف و نهی از منکر توصیه خداوند متعال هیچ اجباری در انجام امر وجود ندارد و جنبه آموزشی دارد و تنها فرد عالم به امر می تواند توصیه به امر کند.
در این امر هیچ اجباری در انجام آن وجود ندارد و امر نمی تواند حکومتی یا سازمانی باشد بلکه وظیفه الهی دانشمندان و عالمان امر است تا اصلاح عمل مورد امر صورت گیرد و بتدریج اعمال انسانها بهبود یابد و رو بدرستی رود.
آخرین حد نرمی
درست هم گفته آخرین حد نرمی در رفتار گرگ ها کشتن آرام هست
وگرنه کشتن کارشان بوده و هست
مسائل هر کشوری به خود ان کشور مربوط می باشد
لطف کنید درمورد مشکلات و راه حل رفع موانع تولید بیکاری تورم کشور عزیز خودمون صحبت کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
راست میگه میخواست مقاومت کنن و نزارن طالبان بهشون پیروز بشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
چطور در باره یمن و سوریه و عراق و لبنان و ... چنین حرفهایی نمی زنید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
پس چرا ما با این همه ادعا در کشور های سوریه ، عراق ، فلسطین ، لبنان دخالت می کنیم؟
ایرجی
| Australia |
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اولا که اینطوریا که شما فکر می کنید نیست که به ما ربط نداشته باشه ، چون موضوع افغانستانه و ما داریم در مورد پاره وطن حرف می زنیم نه یه کشور در آفریقا یا آمریکای لاتین. دوما عنایت داشته باش که در صورت عدم آرامش و امنیت در کشورهای اطراف این ناامنی به ما هم سرایت می کنه و ما نمی تونیم خودمون رو جدای از این پازل و دومینو بدونیم ، بهتره حداقل یه مقدار به هجوم سیل پناهندگان به مرزهای ما فکر کنی بعد محاسبه هزینه فایده بی تفاوت بودن رو انجام بدی !؟ تازه اینا بدون در نظر گرفتن مسایل انسانی و بشر دوستانه و سیاسی و ژِئوپولیتیک و ... هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
راست میگه چیکار داریم تو فلسطین،عراق،لبنان،یمن،افغانستان و...چی میگذره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
دوست عزیز این جنایتکاران در همسایگی ما هستند و ممکن است تفکرات جاهلیت آنها کشور ما رو هم درگیر کنه. میدونید که در تفکرات اینا شیعه جایگاهی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
موضوع افغانستان کاکلا متفاوت با سوریه و یمن و لبنان و عراق است.افغانستان تکه ای از وطن بوده و همزبان هستش
تابناك واقعا متاسفم براي تو كه اين سال مطالب تو را خواندم ، اخه بي انصاف طرفداري از ملت مظلوم پنج شير نمي كني و زحمات احمد شاه مسعود رو ناديده مي گيري ، حداقل نظرات مردم خودت رو سانسور نكن ؟ و خوانندگانت رو كم نكن ، البته اگر برات مهم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
این ها در زمان اشغال کشورشان توسط امریکا کجا بودن و چرا علیه آن به پا نخیزیدن؟
طالبان خود و عین منکرند چطور میخواهند امر به معروف کنند !!! حمایت کیهان از طالبان با روش حمله به مدافعان پنجشیر و مردم بی پناه افغانستان مشخص کرد چرا مردم این طیف کیهان و همفکرانشان را دور انداختند افرین بر مردم افرین بر بینش و درک عمیقشان آفرین بر قلب پاکشان
تابناک چند روزه دیگه نظرات رو منتشر نمیکنی یا اینکه بعد از دو روز که خبر کهنه شد نظراتو ثبت میکنی جریان چیه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
جریانش اینه که نمی خواد جنایات طالبان را رسانه ای بکنه
ما باید با کشورهای همسایه افغانستان جمع بشیم و یک پیمان ببندیم در مورد امنیت افغانستان و کشورهای اطراف که توش مسائل انسانی هم باشه. البته در حد قرائت معتدل در اسلام. مثلا اینکه زنها مجبور به پوشیدن برقه نباشند و دانشگاه هم برن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
تو ایرانم بعضیا اگه زورشون برسه زنا رو می برن زیر برقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
خلایق را هرچه لایق
افغان ها اندیشه شون طالبانیه
اینو امریکا بهتر از هرکسی میدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
باید و نباید . دداش حلوا رو هم خوردن تمام شد .ش
به قول احمد مسعود پسر احمد شاه مسعود، شیر پنجشیر، طالبان نه تنها تغییر نکرده بلکه سفاک تر، خونخوارتر و وحشی تر شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
برای اینکه چندین سال در یکی از کشورهای منطقه ساکن شدند و زبان یاد گرفتند و یاد گرفتند جلوی میکروفون یک چیز بگویند اما همان کارهای قبل را انجام دهند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
و دروغگو و منافق رو هم اضافه کن
عکس این بچه ها رو‌ نذار تو رو‌خدا دل ادم ریش ریش میشه . اشک ادم رو در میارین. غصه خودمون کم بود غصه این بینوا ها رو هم باید بخوریم. خدا لعنت کنه این طالبان رو.
یه گریزی به حادثه افشار در سال 1371 بزنین غیر نظامیان منطقه افشار را کیا کشتن و قتل عام کردن؟ یه سرچ تو گوگل بزن حالا فرزندان همونها به همون روزا گرفتار شدن . واعتبرو یا اولوالابصار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
ببخشید ولی همونایی که بهشون اشاره کردی تکلیفشون با خوشون مشخص نیست. اونایی که تو افشار کشته شدن بد مسعودو میگن و شدن طرفدار طالب، یه عده دیگه از هم قومی هاشون که تو مزار بدست طالب کشته شدن بد مسعودو نمیگن. ضمناً شما هزاره های عزیز تکلیف خودتونو مشخص کنید، اینجا خوتونو فارس میدونید، اما تو ترکیه خودتونو ترک معرفی می کنید تازگیا یاد گرفتید پیش آذریا هم خودتونو آذری معرفی می کنید. عزیزان اینجور بندبازی و چندرویی عاقبت خوبی نداره. نه ما خوشمون میاد نه ترکا ...
لعنت خدا بر آمریکا کثیف ترین کشوری که جهان تا این تاریخ به خود دیده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
خود آمریکا ۲۴ ساعت با هلیکوپتر داشت به طالبان حمله می کرد. فیلم هاش هست. به آمریکا چه ربطی دارد؟
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
ساندیسی مغزتو با وایتکس شستشو دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
کثیف ترین و خائن ترین کشور به انسانیت در کل تاریخ ، روسیه و انگلستان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
آدرس غلط نده.کثیف ترین کشور بی هیچ شک و شبهه روسیه هستش
مرگ بر تفکر طالبانی
خاورمیانه نیاز با ائتلاف فارس داره یعنی کشورهای فارسی زبان جمع بشن همه دست در دست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
خاورمیانه نیازمند حکومت های کاملاً لائیک است
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
خیر دوست عزیز خاورمیانه باید از تعصب قومی و مذهبی پاک بشه تا پیشرفت کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
همه این دعواها از نژاد پرستی هست. نه تمام افغانستان فارسی زبان هست و نه تمام ایران
تنها راه مبارزه با طالب وطالبان دعوت وتشویق وترغیب به مطالعه وروشنگری سینه به سینه یا از طریق شبکه های اجتماعی است چون رسانه های رسمی وبودجه دار دست طالبان هستند راه میانبر ندارد توپ وتفنگ فایده ندارد چون جایگاه طالبان در منتهی الیه شمالی بدن داخل جمجمه بخش تعصب می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
همچنین آموزش روش گفتگو و رواج تفکر نقاد بین عموم مردم
تعجب است چرا دولت از شیعیان پنجشیر حمایت نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
ایراد بنی اسراییلی اینه ها.... توی سوریه دخالت کردند، گفتید چرا؟؟؟؟ حالا توی افغانستان دخالت نمی کنند، بازم می گید چرا؟؟؟؟ به کدوم ساز باید رقصید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
چون بازی آمریکایی است و ما زرنگ تر از آن هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
اونا شیعه نیستن. فارسی زبانان تاجیک و سنی مذهبن
یک ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
شیعه و سنی،مسلمان و غیر مسلمان مطرح نیست اگر دکترین کمک به مظلوم هست رفتار نباید این گونه باشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
پنجشیر شیعه نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
استاد پنجشیر شیعه نداره سنی حنفی هستند . دولت ایران هم از ابتدا به مسعودخان فرنگ رفته پیام داد کنار بیا . اگر عقل داشت سرزمینی رو که باباش بیست سال حفظ کرده بود با عقلانیت حفظ می کرد .
اگر وحدت میان خود تاجیک ها و مخالفان طالبان بود یه چیزی اماوقتی سران خائنشون مردمشون رو می فروشن ما که کاسه ی داغ تر از اش نمی تونیم بشیم ق
جالبه ادعا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
حمایت تابناک از طالبان با همین تیترهایش روشن می شود
اگر امروز کشور ما نجنبد خسارات و صدمات زیادی را به احتمال زیاذ متحمل خواهیم شد متاسفانه.
یکی می مرد ز درد بی نوایی یکی میگفت خانم زردک می خوایی ، جامعه جهانی توسط عمله هاش ملت سلحشور افغانستان رو به یک مشت تروریست طالبانی ، مزدور پاکستان و قطر فروخت و حالا نگران گرسنگی آنهاست!!!!! جامعه جهانی فکری به حال دولت دست نشانده ای که 17 نفر از وزراش تحت تحریم سازمان ملل بوده وبرای یکی شان هم جایزه تعیین شده بکند و این هم ظلم ، جور ، نغض حقوق بشر برعلیه زنان ،اقلیتهای قومی و مذهبی را نادیده نگیرد . مرگ بر طالبان و حامیانشان.زنده باد مردم افغانستان و مقاومتشان
وابستگان به غرب دستپاچه شدهاید روزی خواهد رسیر که شما هم مثل افغان های وابسته به امریکا از بال هواپیما ها سقوط کنید
طالبان به دنبال رسیدن به قدرت در افغانستان در ماه گذشته میلادی، به تازگی یک دولت موقت تشکیل داد و وزرای خود را که همگی مرد و جزء شبه‌نظامیان طالبان بودند،

یک جوری می نویسید انگار در کابینه ایران زن و از اقوام و افکار دیگر وجود دارد!
خداوند لعنت کنه باعث وبانی این وضع ناراحت کننده رو توی افغانستان.اونها هم انسان هستن مثل همه مردم کره زمین.حق زندگی دارن.ازشنیدن بعضی اخبار،انسان وجدانش ناراحت میشه
جناب برادر شریعتمداری هم که از طالبان حمایت کرده بودند این اخبار رو می خونند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
شریعتمداری عددی نیست
زیاد بهش توجه نکنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
مردم کشور افغانستان مشکلی ندارن وگرنه طالبان به راحتی قدرت دست نمی گرفت شما این وسط چی می گویی؟
تخت روانچی تاکید کرد: ایران مجددا از همه رهبران مذهبی، زبانی، قومی و سیاسی افغانستان می‌خواهد منافع همه مردم افغانستان را بر منافع بخش خاصی از جامعه ترجیح دهند، چون افغانستان متعلق به همه افغان‌ها است.

الله اکبر. به خودمون بگو اینو استاد.
جناب استاد تخت روانچی ...
این سازمان ملل یعنی چیه ؟ چی میگه ؟ چیکار میکنه ؟!!
محکوم میکنه فقط و قطعنامه صادر میکنه ؟!!!
بعدش چی ؟!!
اصلا گیریم که طالبان همه مردم پنجشیر رو هم قتل عام و غارت کرد ..
بعدش چی ؟!!!
..... بر سر این سازمان ملل با همه اون ساختمونش ...
امیدوارم که خون و آه اون ملت بدبخت و همه مظلومهای دیگه در هر کجای دنیا ، گردن این نماینده های حقوق بگیر و در رفاه رو بگیره ...
آمین

ممنونم
همون حروم لقمه قبل هستن
پدر سیاست بسوزه !یه عده تروریست وحشی متحجر بیسواد کثیف میخان برا یک ملت ازاد و بزرگ تصمیم بگیرن کسانی که تا دیرو زکسی کاه بارشون نمیکرد و تو رسانه هی بعنوان تروریست شناخته میشدند تبدیل شدن به پیکار جویان وسپس مبارزان وبعد گروه طالبان و حالا دیگه امارت اسلامی!!!!!لعنت به این سیاست پر ازتزویر که منافع قدرتمندان رو تامین میکنه
خروج اجباری نه خروج عادی.
از جانور وحشی انتظاری جز توحش نیست .تعجب از اینه که چرا دولت مردمی ما از این جرثومه حمایت میکنه؟!!
ما باید میانجی بشیم و با کمک چین و پاکستان سعی کنیم بین احمد مسعود و طالبان مذاکره بشه و مساله با گفتگو حل بشه.
قابل توجه حسین شریعتمداری و حسن عباسی که با طالبان عقد اخوت بسته اند
تابناک اگر خون از دماغ یک نفر در غزه آمده بود شماها و صدا و سیمای میلی اتان چنان پیراهن عثمانی به راه می انداختید که اندازه اش معلوم نبود برای جرج فلوید چه کردید؟ تروریست های ضد بشری به نام طالبان افغانستان را با کودتا و توطئه آمریکا و انگلیس و چرکستان(پاکستان) و روسیه و بقیه اذنابشان اشغال کرده اند پنجشیر ار محاصره کرده اند و یک نسل کشی به راه انداخته اند بعد می گویی ادعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خداوند لعنت کند طالبان و پشتیبانانشان را اما بدانید پشتیبانی و طرفداری از طالبان ننگی است که حالا حالاها فراموش نخواهد شد
تخت روانچی تاکید کرد: ایران مجددا از همه رهبران مذهبی، زبانی، قومی و سیاسی افغانستان می‌خواهد منافع همه مردم افغانستان را بر منافع بخش خاصی از جامعه ترجیح دهند، چون افغانستان متعلق به همه افغان‌ها است.

این جمله از یک ایرانی خیلی حرفه
مجموعه طالبان با افکار عمرو عاص شباهت دارند اینها پرچمشان همان قرآن سر نیزه کردن است حکومت‌ها و دولتهائی که در محکومیت طالبان تعلل می کنند فقط جاه طلب هستند
ذکرالله هاشمی، از فعالان سیاسی طالبان در گفتگو با تلویزیون طلوع در پاسخ به چرایی انتخاب نکردن وزیر شیعه و مقایسه این حکومت با جمهوری اسلامی گفت: در ۴۰ سال گذشته حتی یک سنی در ایران به وزارت نرسیده است. با این حال طالبان جایی نگفته که پستی به شیعیان نمی‌دهیم.
طالبان نه انسان هستند نه به ارزش های انسانی باور دارند و نه قابل تغییر و اصلاح هستند از دم باید از بین بروند هم خودشان هم پشتیبانان آنها
درود بر احمد مسعود باغیرت
طالبان شاگرد مکتب جاعشه
خیلی از مردم ایران خواهان دخالت و پشتیبانی از پسر احمد شاه مسعود توسط حکومت ایران علیه طالبان هستند . از اینکه طالیان دشمن ایران و شیعیان بوده و هستند شکی نیست ولی تنها حمایتی که ایران میتواند بکند قطع راههای تجاری با طالبان و منوط کردن راه اندازی ان به رفتار انسانیه طالبان با افغان‌ها بکند که بعید است اثر بخش باشد و طالبان با پشتیبانی چین و پاکستان به روش خود ادامه خواهد داد . کسانی که انتظار دخالت نظامی ایران را بر علیه طالبان دارند باید بدانند که نه ارتش ایران قوی تر از شوروی و آمریکا هست که نتوانستند با دخالت نظامی کاری از پیش ببرند و نه ایران شرایط مالی برای این کار را دارد در حالی که خود با تحریم های غربی ها و کسری بودجه فراوان رویروست . پس واقعیت را بپذیریم . ما شرایط کمک به مردم افغانستان را نداریم و فقط باید هوشیار باشیم که تروریستهای طالبان به ایران نفوذ نکنند و شدیدا مراقب مرزهای خود باشیم .
این تقاضاهایی که سخنگوی وزارت خارجمون از طالبان کرده نصفش توی ایران اجرا میشد الان ایران گلستان بود
طالبان و داعش با حمایت عربستان و آمریکا، افغانستان را اشغال کردند. آمریکا هم کلی تجهیزات برای آنها گذاشت!!!
حالا مسئولان ما ذوق میکنند..... عربستان و آمریکا پشت دیوار ما هستند تا در موقع لزوم فشار وارد کنند!
مرگ بر طالبان و افکارشان
این بار طالبان از خصائل عمروعاصی استفاده کرده و دقیقا مثل عمر و عاص در دقیقه نود زیر قول و قرارهایی که با ایران گذاشته که به شیعیان افغانستان اسیب نرساند خواهد زد و در آینده که ثبات گرفت شاهد کشتار و راندن شیعیان از افغانستان و مصادره اموال و املاکشان توسط طالبان خواهیم بود القاعده داعش بوکوحرام و و ...همه فرزندان ناخلف زاییده شده در دامان داعش هستند و با هم فرقی ندارند زیرا از نظر استراتژیک یک هدف دارند اما تاکتیکشان متفاوت است.ایران باید خیلی مراقب باشد طالبان بسیار خطرناک است ما از پس پرده خبر نداریم چه بسا افغانستان در اینده بشود اسراییل دیگر و زیر چتر عربستان و اسراییل 900 کیلومتر مرز شرقی ما را دچار بحران و آشوب کند مسائل زیادی در ارتباط با مرزهای شرقی هست اما گفتنش در اینجا جایز نیست
از فردا به لیست اضافه میشود مردم افغانستان...........بابا دلت ریش نمیشه وقتی کودکان داخل خیابان های شهر و کشور خودت را میبینی
چرا ما کشور به اصطلاح شیعه از فلسطینیهای سنی حمایت می کنیم اما از ساکنین پنجشیر شیعه در مقابل طالبان سنی دیوبندی حمایت نمی کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
در مورد ارمنستان و آذربایجان هم اینگونه عمل می کنند.در مورد مسلمانان ایغور کلا ساکت هستیم. حالا واقعا نمی دونی چرا؟
چرا ما کشور به اصطلاح شیعه از فلسطینیهای سنی حمایت می کنیم اما از ساکنین پنجشیر شیعه در مقابل طالبان سنی دیوبندی حمایت نمی کنیم
افغانستان پاره تن ایران آست و انگلیس باعث جدایی آن از ایران شد
مردم افغانستان هم زبان، هم فرهنگ و هم نژاد ما هستند و اگر جنگی بین ایران و یک کشور ثالث عربی در بگیرد روی افغان ها میشود حساب کرد و نه روی فلسطینیان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
طرح بحث شیعه و سنی همان چیزی است که طالبان می خواهد الان اصلا بحث شیعه و سنی مطرح نیست در عراق داعشی روی کار می آید که اصلا مسلمان نیست سنی و مسیحی و کاکاه ای و ایزدی و شیعه را سر می برد و تیرباران می کند اینها همان عمر و عاص ها هستند و طالبان در افغانستان دارد پشتون سنی و شیعه،ازبک
سنی و بودایی، هزاره و تاجیک را قتل عام میکند و هیچ کدام از اینها برای طالبان توفیقی نداد زیرا طالبان گروه مذهبی نیست بلکه گروهی است که با استفاده از مذهب می خواهد حکومت کند و اعتقادی به آن نیز ندارد زیرا کسی که یک سطر از قران خوانده باشد هیچ وقت به مردم ظلم نمی کند و زور نمی گوید هیچ وقت با سلاح عقیده اش را تحمیل نمی کند ،
خدا قسم اینا همون عوضیا ک بود همونه جاها شیعه نشین ببینین چ خبره البته قله های افغانیستان از مردم پول جمع میکنه بزور نون میگیره برا خودشون بای خودمو الان گرفته میگه 9 میل صلا بدی اخ از کجابیاره بده همه چیزی داره بفروشه دومیل صلا نمیشه ن تنها بابای منو همه مردم اینکارو میکنه باهاشون
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی