بازدید 7183

خبر خوش وزیر بهداشت درمورد واکسن کرونای کودکان

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش دچار صدمات شده و باید بپذیریم آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین هموزن حضوری شود و باید به سرعت دانشگاه‌ها آغاز به کار کنند. دانشگاه‌ها به طور قطع بازگشایی شود. در آینده نزدیک واردات واکسن کودکان انجام می‌شود، ولی تاکیدی بر بازگشایی مدارس از مهرماه نیست.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶ 10 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بهرام عین‌الهی عصر امروز (۱۸ شهریورماه) در قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان زنجان، با اشاره به اینکه زنجان شهر شور و شعور حسینی بوده و مراسم و آیین هشتم محرم زبانزد محافل دینی در جهان است، اظهار کرد: مردم این شهر به عاشقی امام حسین (ع) شهره هستند و در سال‌های دفاع مقدس با تقدیم شهدا، شهر شدند.

وی با بیان اینکه زنجانی‌ها در ایامی که کشور با کرونا درگیر است و پنجه نرم می‌کند، با رعایت پروتکل‌های ابلاغی نشان دادند که همراه مسئولان بوده و بسیار وظیفه‌شناس هستند، تصریح کرد: خوشبختانه در این ایام شاهد آن بودیم که در استان با تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و بخش‌های مختلف، بیماری‌یابی به خوبی انجام شده و قطعا موفقیت در این بخش حاصل همکاری مردم است. باید بپذیریم که هر کاری در کشور توسط مردم حمایت شود، موفقیت به همراه دارد و نتیجه خوب این همکاری، آمار پایین مرگ و میر نسبت به بسیاری از شهر‌ها است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تلاش برای بهبود وضعیت ادامه دارد و در این راه نیازمند ادامه همراهی همه مردم و تلاش مضاعف مسئولان هستیم، افزود: امروز در یک پیچ تاریخی شرایطی که شاهد مرگ روزانه ۶۰۰ هموطن قرار داریم. باید برای خروج از این وضعیت تلاش مضاعف کنیم و در این راه وظایف ما دوچندان است.

عین‌اللهی به تاکید رییس‌جمهور در کاهش مرگ و میر اشاره کرد و یادآور شد: اولویت اول دولت، جلوگیری از مرگ و میر کرونا است. در این راه با توجه به اینکه گام نخست واکسیناسیون عمومی است تلاش شده واکسن مورد نیاز از مبادی مختلف تامین شود و در این راستا هر هفته شاهد ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور هستیم که همین امر روند واکسیناسیون را تسریع می‌کند.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت در امر واکسیناسیون نیاز به همکاری مردم داریم و مراکز نیز با همه ظرفیت در دو شیفت در حال ارایه خدمات هستند. البته در گام نخست ۹۵ درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری با اشاره به اینکه عمده امکانات دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار کرونا بوده و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد کاهش بیماران باشیم، افزود: کرونا همانند زلزله است و تلفات پس از آن مشکلات زیادی را به همراه دارد. در هفته‌های آتی تعداد بیماران کاهش یافته و تا موج بعدی ۶ تا ۸ هفته فاصله است که این ایام زمان طلایی واکسیناسیون محسوب می‌شود و پس از آن قرنطینه هوشمند است و باید محدودیت‌ها برطرف شود و افراد واکسینه شده به زندگی عادی خود بازگردند که همان قرنطینه هوشمند است.

وی با اشاره به رسیدن رکورد واکسیناسیون کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز در روز گذشته، افزود: باید بدانیم کسی که واکسن تزریق کند احتمال ابتلا به این بیماری را دارد، ولی منجر به مرگ و میر نمی‌شود.

این مقام مسئول همچنین به موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش دچار صدمات شده و باید بپذیریم آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین هموزن حضوری شود و باید به سرعت دانشگاه‌ها آغاز به کار کنند. اساتید واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجو‌ها نیز آغاز شده است. علاوه بر دانشجوها، باید برای خانواده آنان نیز امکان واکسیناسیون وجود داشته باشد. خانواده کادر درمان هم باید واکسینه شوند.

عین‌اللهی ادامه داد: دانشگاه‌ها به طور قطع بازگشایی شود. در آینده نزدیک واردات واکسن کودکان انجام می‌شود، ولی تاکیدی بر بازگشایی مدارس از مهرماه نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر