بازدید 4105

سیاست باج خواهی آمریکا بحران لبنان را تشدید کرد

فراکسیون مقاومت لبنان در بیانیه‌ای پنجشنبه شب اعلام کرد که سیاست باج‌خواهی آمریکا موجب تشدید بحران در لبنان شده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰ 10 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری "العهد" لبنان، در این بیانیه تصریح شده است: خبر حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی لبنان چهره تمام کسانی را برملا کرد که دلخوش به تحریم اقتصادی تحمیلی آمریکا علیه لبنان، مردم و دولت آن بودند که با هدف تسلط بر امور کشورمان و سیاست‌های آن وضع شده بود، اعمال شده بود.

در این بیانیه آمده است که اصرار سید حسن نصرالله بر خرید سوخت از ایران در راستای کمک به مردم لبنان و ممانعت از خواری آنان و ادامه تحریم اقتصادی است و همین مسأله آمریکایی‌هایی را مجبور کرد تسلیم شوند و تدابیری را اتخاذ کنند.
این بیانیه تأکید دارد: مقاومت به وضوح شکنندگی قفل تحریم‌های آمریکا برای تحریم لبنان و اقدام موسوم به "قانون سزار" را برملا کرد، قانونی که اعمال شد تا با از سرگیری روابط لبنان و سوریه مطابقت داشته باشد.
فراکسیون مقاومت بار دیگر اعلام کرد: پرواضح است که اگر سیاست باج خواهی آمریکا که برای دیکته‌های خود به کار گرفت، وجود نداشت، بحران اقتصادی جانکاه کشورمان تشدید نمی‌شد.
این فراکسیون مورد حمایت حزب الله لبنان در خصوص خلأ سیاسی در این کشور نیز اعلام کرد: ادامه شرایط فعلی در لبنان بدون حضور یک دولت تأثیرگذار و فعال، هدر دادن منافع لبنانی‌ها و تضییع فرصت‌های نجات کشور و رشد آن است.

در پایان این بیانیه آمده است که این فراکسیون همچنان بر موضع خود که لزوم تشکیل دولتی است که اداره کشور را برعهده گیرد، تأکید دارد، چرا که منافع ملی لبنان مشروط به تشکیل کابینه است و موارد دیگر هیچ خوبی برای لبنان و مردم آن به ارمغان نخواهند آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی