بازدید 9781

وام مسکن جوانان چیست؟

مسولان دولتی برای صاحب خانه کردن جوانان و خانواده هایی که فاقد مسکن هستند، ایده های مختلفی را در سر می پروانند و به مرحله اجرا می گذارند؛ ایده هایی مثل وام مسکن جوانان که اخیراً خبر رسیده سقف تسهیلات آن تا یک میلیارد تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 09 September 2021

وام مسکن جوانان چیست؟

به گزارش «تابناک»، همزمان با انتشار خبر افزایش وام مسکن جوانان به یک میلیارد تومان برای بسیاری سوال پیش آمد که این تسهیلات چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

از آنجا که معمولاً اخبار ارائه شده در رسانه ملی و تیتر خبرگزاری ها به جزئیات بیشتر اشاره نمی کند یا مخاطبان به دنبال جزئیات بیشتر آن نمی روند، پس از اعلام خبر فوق این تصور در جامعه ایجاد شد که این وام از همین فردا قابل پرداخت است.

با این حال واقعیت این است که تسهیلات اعلام شده مربوط به زمان حال نیست و بر اساس قوانین اعلامی اگر یک نوجوان و یا جوان امروزی بتواند به صورت مستمر و ماهانه 200 هزار تومان به حساب خود در بانک مسکن پول واریز کند، در نهایت مشمول سقف این تسهیلات که همان یک میلیارد تومان است، آن هم در 15 سال دیگر و نه الان خواهد شد.

توضیح بیشتر اینکه بانک مسکن حساب پس‌اندازی با عنوان حساب پس‌انداز مسکن جوانان تعریف کرده است. این حساب یکی از انواع حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است که صاحب حساب با رعایت برنامه سپرده گذاری که توسط بانک تعیین شده است، می‌تواند در بلند مدت از تسهیلات ویژه این حساب استفاده کند.

این حساب می‌تواند یک پشتوانه مالی برای فرزندان به خصوص جوانان و نوجوانان در آینده باشد، چون می‌توان با سپرده گذاری تدریجی در این حساب از امتیاز تسهیلات ارزان قیمت برای خرید خانه استفاده شود.

بر اساس جزئیات ذکر شده، تسهیلات مسکن جوانان از طریق سپرده گذاری در حساب مسکن جوانان بانک مسکن قابل دریافت است.

 در نتیجه ابتدا باید در یکی از شعب بانک مسکن حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کنید. برای افتتاح این حساب فرد باید به ۱۸ سال تمام رسیده باشد و یا دارای حکم رشد از دادگاه باشد. ولی، قیم و مادر نیز می‌تواند این حساب را برای فرزند زیر ۱۸ سال باز کند.

مبالغ واریزی در حساب مسکن جوانان بانک مسکن به صورت ماهیانه، سالیانه و یکجا باشد. به استناد اظهارات مدیرعامل بانک مسکن، حداقل مبلغ واریزی ماهانه به حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای دریافت این تسهیلات ماهانه ۲۰۰ هزار تومان است.

بر همین اساس مدت زمان سپرده‌گذاری بین ۵ تا ۱۵ سال است و در شرایطی که متقاضی ۱۵ سال اقدام به پرداخت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به بانک کند می‌تواند از سقف میزان این تسهیلات استفاده کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار