بازدید 3620

آمریکا به اعمال فشار خود بر طالبان ادامه می‌دهد

سخنگوی کاخ سفید گفت ما بر طالبان فشار وارد کنیم تا به اتباع آمریکا و کسانی که اسناد درست دارند اجازه خروج از افغانستان را بدهد.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 09 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، جنیفر ساکی در سخنانی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما همچنان به تلاش‌های مستمر خود در قالب اقدامات بیشتر وزیر امور خارجه (آمریکا) ادامه می‌دهیم تا بر طالبان فشار وارد کنیم تا به اتباع آمریکا و کسانی که اوراق اقامت دائم و اسناد درست دارند اجازه خروج از افغانستان را بدهد. در عین حال، این سخن درست است که ما در جلوگیری از پرواز هواپیما‌ها (از فرودگاه کابل) هیچ نقشی نداریم. ما در آنجا حضور میدانی نداریم. این کاری نیست که دولت آمریکا انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین تاکید کرد که آمریکا بیان نکرده است که دولت طالبان را در افغانستان تایید می‌کند. جن ساکی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این یک کابینه موقت است. هیچ کس در این دولت، نه رئیس جمهور نه هیچکس در تیم امنیت ملی، نمی‌گوید که طالبان اعضای محترم و ارجمند جامعه جهانی هستند. آن‌ها به هیچ وجه این (احترام) را به دست نیاورده اند و ما هرگز چنین ارزیابی نکرده ایم.

در همین حال؛ وزرای امور خارجه آلمان و آمریکا درباره اوضاع افغانستان گفتگو کردند. در نشست خبری مشترک هایکو ماس و آنتونی بلینکن که در رامشتاین پایگاه نظامیان آمریکایی در آلمان برگزار شد، ​آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: برای ایجاد جبهه متحد با کشور‌های متاثر از خروج از افغانستان تلاش کردیم، در حالی‌که مذاکراتی با هم‌پیمانان واشنگتن در اروپا انجام دادیم.

وی افزود: واشنگتن مراقب عملکرد دولت طالبان در افغانستان است و باید مشروعیت بین‌المللی را با اعمالش به دست آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار