بازدید 7693

اعلام جزئیاتی از دوربعدی مذاکرات ایران و عربستان

سفیر ایران در عراق گفت: مکان و زمان دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده است و ما با توافق دو طرف، زمان و مکان این مذاکرات را تعیین می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ 07 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیونی «الاولی نیوز» امروز (سه شنبه) به نقل از «ایرج مسجدی» اضافه کرد: به نظر من در اینجا مشکلی برای مذاکرات جاری با عربستان سعودی وجود ندارد و ما پافشاری می‌کنیم که مذاکرات کم کم به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه ایران خواستار دوستی برادرانه با عربستان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، درباره نتایج سه دور مذاکرات قبلی گفت: به رغم سه دور گفتگو، مذاکرات همچنان ادامه دارد و به نتایج قطعی نرسیده است لذا وقتی به نتایج قطعی رسیدیم، آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

سفیر ایران در بغداد که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: ما سه دور مذاکرات را در یک فضای بسیار دوستانه و برادرانه در بغداد انجام دادیم، زیرا ما و عربستان کشور‌های مسلمان هستیم و همه مشکلات بزرگ بین ما باید از طریق مذاکره و برگزاری جلسات حل و فصل شود.

سفیر ایران در بغداد با ابراز رضایت از مدیریت دولت عراق برای انجام مذاکرات بین تهران و ریاض در بغداد، نقش «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در میانجیگری بین ایران و عربستان را مهم دانست و افزود: ما از او و عراق برای فراهم کردن فضای این مذاکرات تشکر می‌کنیم.

وی درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: امیدواریم دولت جدید آمریکا سازوکار جدیدی یعنی بازگشت به توافق و لغو تحریم‌های ایران داشته باشد و این نوعی اعتماد را ایجاد می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر