بازدید 3776
۱
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت ارشاد مسئول ساماندهی اخبار جعلی است

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت نقش این وزارتخانه بر ساماندهی حوزه تولید و توزیع محتوا در کشور و شناسایی اخبار جعلی تاکیدکرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 07 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور به همراه جمعی از معاونان و مدیران این مرکز با دکتر محمدمهدی اسماعیلی– وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرده و درخصوص تحولات فضای مجازی و تاثیر آن بر این حوزه تاکید کرد.
بنابراین گزارش، دکتر فیروزآبادی در این دیدار با اشاره به ضرورت پیگیری طرح تحول در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متناسب با تحولات فضای مجازی در دنیا و براساس ماموریت های خود نسبت به اجرای طرح تحول در این وزارتخانه اقدام کند و نیاز است تا سایر دستگاه ها برای پیشبرد برنامه تحول آن به خصوص سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه حمایت و همراهی لازم را انجام دهند.
وی درخصوص تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی افزود: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور مسئولیت بررسی و پیگیری اخبار جعلی بر عهده وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است. همچنین این وزارتخانه می تواند برای ساماندهی تولید و توزیع محتوا از سوی کاربران غیر حرفه ای (UGC) و افزایش کاربر محور شدن این فضا نقش موثری ایفا کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با تاکید بر ضرورت تقسیم کار حاکمیتی و شفاف سازی ماموریت های حوزه های فرهنگی و محتوایی باتوجه به تعارض و تداخل ماموریت دستگاههای مشمول در این حوزه تصریح کرد: باید در روش های ممیزی با توجه به گسترش عرضه محصولات در فضای مجازی بازنگری شود.
در ادامه این دیدار، دکتر اسماعیلی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام جدی برای رفع چالش های فرهنگی ناشی از توسعه فضای مجازی در کشور و تقسیم کار دستگاهی متناسب با تحولات فضای مجازی دارد، اما در حوزه تحول ساختاری در این وزارتخانه، نیاز به پشتیبانی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور است.
وی افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد تا با شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور در حوزه های ماموریتی و در جهت منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حمایت و دفاع از حقوق کاربران و تولید کنندگان محتوا همکاری و هماهنگی بیشتر داشته باشد.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به این که شورای عالی فضای مجازی می تواند نقش بسیار مهمی در تقسیم کار تخصصی و حرفه ای بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگ و محتوا در فضای مجازی ایفا کند، تصریح کرد: با توجه به طراحی و ارایه طرح جامع نظام رسانه ای کشور به مجلس شورای اسلامی، آمادگی همکاری در این موضوع با مرکز ملی فضای مجازی در این وزارتخانه وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
دیروز وزیر نیرو گفته قطع برق مسکونی ها به صفر رسیده امروز برق مطابق زمانیندی های قیل قطع شد فعلا به دروغ وزرا رسیدگی شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل