بازدید 3439
معاون آموزش حوزه های علمیه

کلاس‌های درسی حوزه، به صورت مجازی برگزار می شود

معاون آموزش حوزه های علمیه اعلام کرد: دروس حوزه های علمیه با توجه به وضعیت فعلی کشور مجازی است.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 07 September 2021


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه که در سالن دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: با اینکه فضای مجازی بود و بستر آموزش مجازی هم فراهم شد، ۵۳.۵ درصد کلاس ها حضوری و ۴۶.۵ درصد کلاس ها مجازی بود که عمده کلاس های مجازی مربوط به قم بوده است.

او افزود: ۷۲.۵ درصد این کلاس هادر بستر ایتا تشکیل شد و از سامانه مجازی حوزه و سایر سامانه ها حدود ۱۰ درصد استفاده گردید که در سامانه نجاح در حال حاضر ۱۲۰۰ ساعت درس بارگذاری شده و قابل استفاده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه یادآور شد: امسال هم مجبور هستیم کلاس ها را به صورت مجازی برگزار کنیم اما امیدواریم با تسریع واکسیناسیون و صلاحدید مسئولان بهداشتی بتوانیم درس ها را حضوری پیگیری کنیم.

او در مورد آمار امتحانات حوزه بیان کرد: ۸۲ درصد امتحانات حوزه های علمیه در کشور حضوری و ۱۸ درصد هم مجازی بوده است.

رستم نژاد در مورد وضعیت درس ها و رشته های حوزوی گفت: تا بهار سال گذشته ۴۰۶ رشته و گرایش و رویکرد به تصویب شورای گسترش حوزه ها رسید و این درحالی است که در سال ۹۵، ۳۸ رشته و گرایش در دست اجرا بود.

او ابراز داشت: در حال حاضر در ارتباط با سرفصل ها، ۶۳ رشته و گرایش مصوب شده است، یعنی ۱۵.۵ درصد است و ۸۴.۵ درصد باقی مانده است. حدود ۹۰۰ جلسه شورای تخصصی باید دائر شود تا این سرفصل ها مصوب شود و سپس برای تصویب به شورای عالی گسترش حوزه ها برود.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: امروز ۸۵ رشته و گرایش در حال اجراست یعنی تقریبا ۲۱ درصد در حال اجرا داریم و ۷۹ درصد دیگر اجرانشده داریم که باید هم سرفصل ها تدوین شود و هم برای اجرا رود.

او در عین حال خاطرنشان کرد: نقشه اجرایی برای ۵ سال آینده آماده شد و به مدیر حوزه های علمیه ارائه گردید.

رستم نژاد خبر داد: امروزه مصوبه ای را شورای گسترش حوزه ها تصویب کردند به این معناکه برای سطح یک مدرسه داشته باشیم، مدرسه سطح عالی برای سطوح دو به بالا، مرکز تخصصی، موسسه آموزش عالی و مجتمع آموزش عالی در حوزه داشته باشیم. ما باید براساس این طبقه بندی وضعیت کشور را ببینیم و برای درختواره تصمیم بگیریم.

او در آمار شاغلان به تحصیل در حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر، تعداد فراگیران سطح عالی ۲۷ درصد را تشکیل می دهد، ۷ درصد مراکز تخصصی، ۱.۵ درصد موسسه و مجتمع آموزش عالی است. بسیاری از اینها باید ارتقا یابد و موسسات و مجتمعات ما هم افزوده شود تا درختواره آموزشی را زیر بار ببریم.

معاون آموزش حوزه های علمیه در مورد وضعیت کمّی و کیفی پذیرش حوزه های علمیه گفت: ما در بخش کمّی از سال ۹۱ تا سال ۹۸ سیر نزولی داریم اما از سال ۹۸، سیر ثبت نام دوباره صعودی شده است به گونه ای که امروز نزدیک به ۱۷ هزار نفر ثبت نام کردیم درحالیکه در سال ۹۸، زیر ۱۰ هزار نفر متقاضی داشتیم.

او ادامه داد: از حیث کیفی، سال ۹۱ میانگین ورودی های ما ۱۵.۵ بوده است و امروزه بالای ۱۷ رسیدیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی