بازدید 3613

ازسرگیری فعالیت پالایشگاهی و تولید نفت آمریکا پس از آیدا

چهار پالایشگاه نفت در لوییزیانا مقدمات ازسرگیری فعالیت را از روز شنبه پس از این که توفند آیدا عمده ظرفیت پالایش نفت این ایالت را به تعطیلی کشاند، آغاز کرده اند اما فعالیت پنج پالایشگاه دیگر هنوز ازسرگرفته نشده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 06 September 2021

ازسرگیری فعالیت پالایشگاهی و تولید نفت آمریکا پس از آیدا

به گزارش ایسنا، وزارت انرژی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته هر سه پالایشگاه نفت در منطقه باتون روژ و یکی دیگر در نزدیکی نیواورلئان مقدمات ازسرگیری پالایش نفت را آغاز کردند. این چهار پالایشگاه ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ظرفیت پالایش نفت آمریکا سهم دارند.

شرکت ماراتون پترولیوم روز جمعه اعلام کرد پالایشگاه این شرکت به ظرفیت ۵۷۸ هزار بشکه در روز در گری ویل لوییزیانا که بزرگترین پالایشگاه این ایالت است، در مراحل اولیه ازسرگیری فعالیت قرار دارد.

اکسون موبیل هم فعالیت پالایشگاه باتون روژ خود به ظرفیت ۵۲۰ هزار بشکه در روز را ازسرگرفته است.

احیای کامل تولید پالایشگاهی عادی برای پالایشگاههای این منطقه دو تا سه هفته زمان خواهد برد. فرآیند ازسرگیری فعالیت این پالایشگاهها به دلیل قطعی برق و مسائل لجستیکی، در مقایسه با طوفانهای قبلی طولانی تر شده است. تغییرات اقلیمی باعث بروز رویدادهای جوی مرگبار و فاجعه آمیزی شامل طوفانهای قدرتمند و مخربتر در سراسر جهان شده است.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد از روز جمعه برق هفت پالایشگاه آسیب دیده از طوفان وصل شده است.

پنج پالایشگاهی که هنوز تعطیل هستند در حدود یک میلیون بشکه در روز معادل شش درصد از ظرفیت پالایش آمریکا سهم دارند. زمان ازسرگیری فعالیت در نیواورلئان به دلیل سیل و ادامه قطعی برق ممکن است طولانی تر شود.

اداره ایمنی و اجرای محیط زیستی آمریکا هم اعلام کرد حدود ۸۸ درصد معادل ۱.۶ میلیون بشکه در روز تولید نفت و ۸۳ درصد معادل ۱.۸ میلیارد فوت مکعب در روز تولید گاز طبیعی در شمال خلیج مکزیکو با گذشت بیش از یک هفته از تعطیلی به دلیل توفند آیدا، همچنان متوقف مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، روز شنبه ۹۳ درصد از تولید نفت این منطقه تعطیل بود. مجموعا ۱۰۴ سکوی نفت و گاز و پنج دکل روز یکشنبه همچنان تخلیه شده مانده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان