بازدید 22043
۱
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

نگرانی شهروندان از شناسایی بیمار مبتلا به ناگ در کاشان/ انتشار تصویری از فیلم تفریق، ترانه علیدوستی را ترند کرد/ حدیث کساء چیست و چرا ترند شده است؟/ جست و جوی کاربران در مورد هپاتیت و علل آن در گوگل

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «بیماری ناگ»، «ترانه علیدوستی»، « حدیث کساء»، «علل هپاتیت» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷ 06 September 2021

نگرانی شهروندان از شناسایی بیمار مبتلا به بیماری ناگ در کاشان/ انتشار تصویری از فیلم تفریق، ترانه علیدوستی را ترند کرد/ حدیث کساء چیست و چرا ترند شده است؟/ جست و جوی کاربران در مورد هپاتیت در گوگل

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «بیماری ناگ»، «ترانه علیدوستی»، « حدیث کساء»، «علل هپاتیت» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

بیماری ناگ چیست؟ / علائم بیماری ناگ را بشناسید

در حالی که کرونای دلتا در کشور روزانه جان بیش از ۵۰۰ تن را می‌گیرد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از شناسایی اولین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان خبر داده است.

 

وضعیت کرونای دلتا در کشور بحرانی است. در همین حال معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی اولین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان خبر داده است.

نگرانی شهروندان از شناسایی بیمار مبتلا به بیماری ناگ در کاشان/ انتشار تصویری از فیلم تفریق، ترانه علیدوستی را ترند کرد/ حدیث کساء چیست و چرا ترند شده است؟/ جست و جوی کاربران در مورد هپاتیت در گوگل

اما بیماری ناگ چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری ناگ انسانی یا VPH یکی از بیماری‌های روده‌ای است که در مناطق معتدل و آب‌های ساحلی یافت می‌شود. بیشترین گزارش ناگ، مربوط به ژاپن در شرق قاره آسیاست؛ آن هم به دلیل مصرف غذاهای دریایی خام. در ایران هم این بیماری بیشتر در خوزستان گزارش شده است.

علائم و عوامل انتقال ناگ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفته: «به کلیه شهروندان توصیه می‌شود در صورت داشتن بیماری اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه و جهت جلوگیری از انتشار بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند.»

همچنین آن طور که متخصصان می‌گویند، پنج فاکتور در انتقال این بیماری نقش عمده دارند؛ آب، غذا، سبزیجات، میوه، دست‌های آلوده باعث انتقال بیماری می‌گردند.

راه‌های پیشگیری از ناگ

او همچنین گفته: «اگر نکته‌های بهداشتی رعایت نشود، شیوع بیماری هایی همچون خود وبا نیز وجود دارد. افراد جامعه نگران نباشند و اگر سراغ درمان نروند، با جایگزین کردن آب و مایعات، خود به خود خوب می‌شود.»

در حالی خبر از شناسایی بیماری ناگ در کاشان داده شده، که اخیرا نیز برخی از بیمارستان‌ها از شناسایی بیماری قارچ سیاه خبر دادند. قارچ سیاه هم بیشتر در بیماران دیابتی دیده می‌شود. انتشار خبر شناسایی بیمار مبتلا به ناگ در کاشان حالا این بیماری را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است. 

 ترانه علیدوستی

همزمان با پایان تدوین فیلم سینمایی «تفریق» اولین تصویر از این فیلم روز شنبه سیزدهم شهریورماه منتشر شد.

فیلمبرداری این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده اسفند سال گذشته آغاز شد و اواخر خردادماه امسال به پایان رسید و وارد مراحل فنی شد. این روزها با پایان تدوین توسط میثم مولایی، امیرحسین قاسمی صداگذاری فیلم سینمایی «تفریق» را آغاز کرده است.

نگرانی شهروندان از شناسایی بیمار مبتلا به بیماری ناگ در کاشان/ انتشار تصویری از فیلم تفریق، ترانه علیدوستی را ترند کرد/ حدیث کساء چیست و چرا ترند شده است؟/ جست و جوی کاربران در مورد هپاتیت در گوگل
فهرست کامل بازیگران «تفریق» عبارتند از: ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، اسماعیل پوررضا، فرهام عزیزی، گیلدا ویشکی و با حضور: سهیلا رضوی، سعید چنگیزیان، علی باقری، وحید آقاپور.

عوامل: 
کارگردان: مانی حقیقی، نویسندگان:امیررضا کوهستانی - مانی حقیقی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی، طراح صحنه: محسن نصرالهی، طراح گریم: ایمان امیدواری، صدابردار: رشید دانشمند، طراح لباس: ندا نصر، مجری طرح: مهدی بدرلو، تهیه کننده: مجید مطلبی

حالا انتشار این خبر و نیز تصویر مربوط به این فیلم سبب شده تا بار دیگر نام ترانه علیدوستی به یکی از ترندهای گوگل در ایران تبدیل شود.

گفتنی است، ترانه علیدوستی متولد ۲۲ دی ۱۳۶۲، بازیگر و صداپیشهٔ ایرانی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و عناوین فراوان سینمایی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن، پنجاه‌ و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و سیمرغ بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر را گرفته‌ است. همچنین او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیات داوران بود.

حدیث کساء

حدیث کِساء، حدیثی در فضیلت پیامبر (ص)، علی (ع)، فاطمه (س)، حسن (ع) و حسین (ع) است. واقعه حدیث کِساء در خانه ام سلمه، همسر پیامبر روی داد.

حدیث کساء

حدیث کسا، روایت داستانی است که در خانه ام سلمه رخ داد و امامان معصوم برای اثبات فضیلت خود از این حدیث استفاده می کردند. پیامبر بعد از نزول آیه تطهیر در خانه ام سلمه زیر چادری نشسته بودند و بعد تمام پنج تن آل عبا به خدمت پیامبر می‌آیند و زیر آن چادر می‌نشینند.

از آیت الله بهجت (ره) نقل است که قرائت این حدیث، موجب کاهش گرفتاری و شفای بیماران می شود.

به بیانی شاید همین تصریحی که در حدیث کساء درباره برطرف شدن مشکلات است، موجب شده بود که حضرت آیت‌الله بهجت برای رفع گرفتاری‌ها و شفای بیماران، به قرائت این حدیث توصیه کند و به قرائت جمعی آن، توجه خاصی داشته باشد.

حالا و با توجه به تشدید بیماری ها و گرفتاری ها در جامعه به ویژه به دلیل شیوع ویروس کرونا به نظر می رسد بسیاری از شهروندان در خلوت خود و برای رهایی از مشکلات و بیماری ها به این حدیث رجوع می کنند.

 

بیشتر بخوانید

هپاتیت

هپاتیت یک بیماری ویروسی است. عامل بیماری هپاتیت ویروسی، یک ویروس است و در ابتدا می‌تواند مثل یک سرماخوردگی بروز نماید.

برخی از این بیماران علائمی از قبیل خستگی، دل درد، درد عضلانی، تهوع و بی‌اشتهایی دارند، ولی در موارد پیشرفته علائم نارسایی کبدی بروز می‌کند که شامل تورم شکم و اندام ها، یرقان و خونریزی‌های گوارشی و کاهش سطح هوشیاری است.

 این ویروس عمدتاً از طریق تماس با خون افراد آلوده منتقل می‌شود. همچنین، ارتباط جنسی با فرد آلوده، استفاده از سوزن‌های آلوده به ویژه در افراد معتاد، سوزن آلوده مثل خالکوبی غیر بهداشتی و استفاده از لوازم شخصی به صورت اشتراکی، از دیگر راه‌های انتقال ویروس هستند.

توضیح بیشتر اینکه واکسن هپاتیت A در پیشگیری از بیماری مؤثر است. در برخی از کشورها این واکسن، معمولا برای کودکان و افراد در معرض خطر بالای ابتلاء که قبلاً واکسینه نشده‌اند، توصیه می‌شود و به نظر می‌رسد به صورت مادام العمر موثر باشد.

همچنین باید بدانید که ویروس‌ هپاتیت در موارد شدید و حاد می‌تواند موجب تخریب و از کار افتادن کبد شده و در موارد دیگر می‌تواند مزمن شود و به تدریج به کبد صدمه بزند و طی سال‌ها منجر به سیروز کبد شود، ولی بدن انسان اکثر عفونت‌ها را کنترل می‌کند و ویروس از بین می‌رود.

گفتنی است، هپاتیت قابل پیشگیری است، لذا با توجه به علائم و خطرات بیماری های کبدی باید توصیه های بهداشتی را جدی گرفت. همچنین باید واکسیناسیون بموقع انجام شود و از رفتارهای پرخطر اجتناب کرد.

به نظر می رسد حالا و در شرایطی که بسیاری از شهروندان با علائمی مشابه به ویروس کرونا مبتلا می شوند، به دلیل تشابه نسبی علائم ویروس کرونا با بیماری هپاتیت، جست و جو در مورد جزئیات این بیماری نیز در گوگل داغ شده است.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هر روز یک خبر تازه ی ویروسی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار