از بورس کالا چگونه سیمان بخریم؟

به تازگی اعلام شد که عرضه سیمان فقط در بورس کالا انجام شود و عرضه آن خارج از بورس ممنوع شد. حالا پرسش بسیاری این است که چگونه از بورس کالا، سیمان را خریداری کنیم. شما باید سه گام ساده برای خرید سیمان از بورس کالا بردارید.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ 05 September 2021

به گزارش بورس تابناک، این روزها قیمت هر پاکت سیمان سر به فلک کشیده است و خبرها حکایت از آن دارد که دیگر عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع می باشد.

چگونه از بورس کالا سیمان بخریم؟

سه گام ساده برای خرید سیمان از بورس کالا باید بردارید که در ادامه این سه گام توضیح داده می شود.

گام اول) قبل از آنکه بخواهید سیمان را از بورس کالا خریداری کنید، در ابتدا باید میزان عرضه و قیمت سیمان در بورس کالا را بدانید. برای این کار مراحل زیر را طی می کنیم:

  1. ابتدا وارد سایت بورس کالا به آدرس https://www.ime.co.ir/ می شوید.
  2. به منوی آمارها رفته و سپس آمار معاملات فیزیکی را انتخاب می کنید.
  3. بعد در زیرمنوها به ترتیب در بخش بازار اصلی کلمه صنعتی، در بخش بازار فرعی کلمه سیمان و در زیرمنوهای دیگر سیمان و همه تولیدکنندگان را مطابق تصویر زیر انتخاب می کنید. 
  4. حالا می‌توانید نوع سیمان، کارخانه تولید کننده، حداقل حجم قابل خرید، و قیمت پایه سیمان را ببینید.

  5. انواع سیمان عرضه شده در بورس کالا عبارت است از سیمان سفید، سیمان سیاه تیپ۲، خاکستری تیپ ۵، پوزولانی و همچنین سیمان فله و پاکتی.
  6. حداقل تقاضای خرید سیمان  ۵۰ تن است.

شایان ذکر است که قیمت سیمان در بورس کالا بسته به نوع سیمان، کارخانه تولید کننده آن، پاکتی یا فله ای بودن و نحوه تسویه متفاوت است.

گام دوم) باید شما کد بورسی برای خرید سیمان از بورس کالا داشته باشید. نکته مهم این است که کد بورس کالا با کد سهامداری در بورس تفاوت دارد و باید برای خرید سیمان از یک کارگزاری معتبر کد بورس کالا دریافت کنید.

گام سوم) حالا که کد بورس کالا را دریافت کردید باید مبلغی را به حساب کارگزار واریز کنید و سپس درخواست خرید خود را به کارگزاری بورس کالا اعلام کنید تا ترتیب معامله و تحویل آن را به شما بدهد.

از بورس کالا چگونه سیمان بخریم؟
 
 

مدارک لازم برای دریافت کد بورس کالا چیست؟

الف- برای اشخاص حقیقی :

  • اسکن رنگی تمام صفحات شناسنامه
  • اسکن رنگی پشت و رو کارت ملی
  • معرفی به بانک از طرف کارگزاری و افتتاح حساب وکالتی
  • تکمیل فرم درخواست کد مشتریان حقیقی (شامل اطلاعاتی از قبیل: کدملی، شماره حساب بانکی فرد متقاضی، آدرس (دقیق) و کدپستی، تلفن تماس، ایمیل(الزامی)، میزان تحصیلات)
  • تکمیل اطلاعات مالی (ارزش روز دارایی و … حتما ثبت شود.)
  • تکمیل فرم مشخصات مشتری حقیقی همراه با امضاء و اثرانگشت.
  • ثبت نام در سامانه جامع انبارها
  • ثبت نام سجام و احراز هویت در سامانه سجام sejam.ir
  • ثبت اطلاعات مشتری در سامانه بورس کالا از طرف کارگزاری.
  • ارسال فرم درخواست کد برای مشتری از طرف کارگزاری.
  • تکمیل فرم قرارداد برخط کالا

ب- برای اشخاص حقوقی:

  • افتتاح حساب وکالتی و تکمیل فرم جهت واریز پیش پرداخت و ارسال فرم.
  • تکمیل فرم درخواست کد مشتریان حقوقی در بورس کالای ایران.
  • تکمیل فرم احراز هویت اشخاص حقوقی
  • کپی اساسنامه شرکت
  • کپی آگهی تاسیس شرکت
  • کپی روزنامه رسمی آخرین آگهی تغییرات
  • کپی روزنامه رسمی آخرین آگهی تغییرات در خصوص اعضای هیئت مدیره و دارندگان امضای مجاز
    کپی اظهارنامه مالیاتی
  • کپی صورت های مالی که به تایید حسابرس قانونی رسیده باشد
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره به صورت کامل
  • کپی پروانه بهره برداری ( حتما دارای پشت صفحه باشد )
  • کپی برگه گواهینامه ثبت نام مؤدیان مالیاتی
  • ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام sejam.ir
  • اعلام شماره همراه مدیرعامل و یا یکی از صاحبان امضا در سربرگ شرکت
  • ثبت نام در سامانه جامع انبارها
  • ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده فقط مختص مشتری حقوقی (مشتری های حقوقی برای جبران مبلغ پرداخت شده بابت مالیات بر ارزش افزوده هنگام خرید باید ثبت نام در سایت ارزش افزوده انجام دهد. با صدور کد به تنهایی هم مشتری می تواند خرید انجام دهد ولی بدون ثبت نام ارزش افزوده مالیات پرداخت شده بابت خرید را در فروش نمی تواند جبران کند.)
  • تکمیل فرم قرارداد برخط کالا دانلود فرم معاملات آنلاین
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازم رانت میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار