استعفای دنباله دار نمایندگان مجلس

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تعدادی از نمایندگان برای حضور در دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استعفا دادند و این بار قرعه به نام امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد افتاد.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 05 September 2021

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تعدادی از نمایندگان برای حضور در دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استعفا دادند و این بار قرعه به نام امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد افتاد.

به گزارش تابناک، جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس پس از وقفه یک هفته‌ای جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تشکیل شد. در این نشست، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، استعفای امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد از نمایندگانی را اعلام وصول کرد.

قاضی زاده هاشمی چهارمین نماینده‌ای است که پس از روی کار آمدن دولت ابراهیم رییسی از نمایندگی مجلس جهت حضور در دولت استعفا می‌دهد؛ اقدامی که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته از این بابت که تکلیف مردم در حوزه‌های انتخابیه این نمایندگان چه خواهد شد و چرا اساسا نمایندگان به خاطر حضور در دولت قید پارلمان را می‌زنند.

اولین استعفا مربوط به علیرضا زاکانی، نماینده پیشین قم بود که برای شهرداری تهران از نمایندگی مجلس انصراف داد؛ بعد از او احسان خاندوزی و جواد ساداتی نژاد نمایندگان سابق تهران و کاشان به عنوان وزرای اقتصاد و کشاورزی به مجلس معرفی شدند و با توجه به رای اعتماد مجلس، عملا آن‌ها هم از پارلمان استعفا دادند. امروز نیز نوبت به امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد رسید تا برای تکیه بر صندلی بنیاد شهید، دیگر در مجلس بهارستان حضور نداشته باشد.

علاوه بر موضوع استعفای قاضی زاده، امروز قالیباف در نطق خود به دو موضوع مهم اشاره کرد؛ پیام مجلس از رای اعتماد به کابینه و تحولات افغانستان.

رییس مجلس رای حداکثری به کابینه را زمینه ساز تشکیل دولت قوی برای حل مسائل اساسی مردم توصیف کرد و گفت: ما فکر می‌کنیم گام اول در تعامل بین دولت و مجلس به خوبی با حسن نظر و روحیه همکاری برداشته شد؛ اراده مجلس از روز نخست همین بود و ان‌شاء الله به همین ترتیب هم تداوم پیدا خواهد کرد.

او همچنین درباره رویکرد ایران نسبت به تحولات افغانستان، اظهار کرد: ملت ایران بر حفظ حقوق دینی و انسانی مردم آن دیار از تمامی نژادها، زبان‌ها و مذاهب و برقراری امنیت سراسری و پایدار در کشور افغانستان تاکید دارد و نهایتا اراده جمهوری اسلامی ایران همان اراده مردم افغانستان خواهد بود و ما به آینده این همسایه عزیز خود امیدوار و حساس هستیم. جمهوری اسلامی ایران مدافع مردم شریف افغانستان در مقابل تلاش‌های احتمالی قدرت‌های سلطه گر خارجی به منظور ایجاد ناامنی و بی ثباتی خواهد بود و برنامه‌های آن‌ها در این زمینه به دقت تحت اشراف قرار دارد.

موضوع دیگر در نشست پارلمان، تصویب بند‌هایی از طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی بود که به موجب آن نمایندگان با افزایش تولید محصولات اساسی کشاورزی و نهاده‌های دام و طیور و همچنین کاهش پنجاه درصدی نیاز به واردات این محصولات طی یک دوره چهارساله (از سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۵) موافقت کردند؛ همچنین شرایطی برای برخورداری کشاورزان و کارفرمایان کشاورزی از معافیت حق بیمه سهم کارفرما تعیین شد.

تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی نیز به تصویب رسید. در این باره علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود به عنوان متقاضی تفحص توضیح داد: مطابق اخبار واصله ۷۰ درصد بزرگترین بندر نفتی ایران (بندر نفتی خلیج فارس) به فردی سپرده شده که یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور است، در این صورت ردپای رانت و تبانی به خوبی در این واگذاری به چشم می‌خورد. همچنین طبق اظهارات دلسوزان، سازمان بنادر و دریانوردی در یک فقره میلیون‌ها دلار پول را در قالب خرید‌های سازمان بازنشستگی به حساب فردی واریز کرده و نامبرده پس از دریافت همه این مبلغ از کشور متواری شده و مشخص نیست سرنوشت این پول بیت المال به کجا رسیده است.

وی گفت، سازمان بنادر و دریانوردی به هیچ وجه حاضر به درج فیش حقوقی و سطح پرداختی به مدیران خود در سامانه شفافیت نیست. در این سازمان همچنان حقوق‌های نجومی جریان داشته و به بهانه‌های مختلف پاداش‌های فصلی و سالانه بی حساب و کتاب پرداخت می‌شود. سفر‌های خارجی بی ضابطه و فراوانی نیز به خرج شرکت‌های بندری و دریایی در این سازمان به وفور انجام می‌گیرد که می‌تواند مورد بررسی ما در هیات تحقیق و تفحص قرار گیرد.

امروز نمایندگان درباره موضوعات مختلف تذکر دادند؛ از جمله آن‌ها علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس بود که گفت: شنیده شده شرکت‌های سامسونگ و ال جی در نظر دارند با باز شدن فضا از سوی آمریکایی ها، به جای پول‌های بلوکه شده با شرایط عجیب و غریبی به بازار ایران بازگردند. این در حالی است که این دو شرکت در روز‌هایی که ما به آن‌ها نیاز داشتیم، ایران را رها کردند و رفتند. امروز ۵۰۰ کارخانه و ۱۹ میلیون تولید لوازم خانگی داریم، اکنون که صنعت لوازم خانگی در ایران راه افتاده است، چرا آن‌ها می‌خواهند به بازار ایران بازگردند؟ انتظار می‌رود دولت محترم دقت ویژه‌ای داشته باشد و اجازه ندهد به این راحتی‌ها شرکت‌هایی که به ما خیانت کردند، به بازار ایران برگردند.

جواد نیک بین، نماینده کاشمر نیز در تذکری دیگر بیان کرد: نیاز است به صدا و سیما دستور داده شود که یا فیلم گاندو را متوقف یا محاکمه روحانی را شروع کنند؛ صبر مردم در حال لبریز شدن است، رئیس قوه قضائیه پرونده‌های بزرگی را در کشور بررسی و شجاعانه به اتمام رساندند، نیاز است پرونده تخلفاتی که در همین مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ مورد بررسی قرار گرفته و به قوه قضائیه ارسال شده بررسی شود. یا فیلم گاندو دروغ است یا راست، چنانچه دروغ است می‌طلبد از پخش آن جلوگیری و اگر واقعیت دارد محاکمه روحانی شروع شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۳
مسئولین از این قوه به اون قوه . اندک مردمی هم که برای حل مشکلات خود نمایند های انتخاب کردند این گونه نقره داغ می شوند.
مردم غرق در بدبختی و و کرونا و گرانی ، آقایان در حال جا به جایی . این حجم از بی خیالی بخدا عجیبه . اگر سنگ بود هم دلش تا الان نرم شده بود .
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
اینها که محاکمه روحانی را بزرگ می‌کنند مشخصه از جایی خط میگرن تمام بزرگان رتایید می‌کنند که باجبهه غرب در جنگ بودیم بارها افراد صاحب نظر نظامی وغیر نظامی اینو گفتن. حالا در این جنگ دشمن ضرباتی زده. این وسط قصورات روحانی چیست.. کاش تابناک یک آنالیز از دوره روحانی بذاره تا خوانندگان بیشتر روشن بشن. اگه نیاز به محاکمه باشه اول قصورات وتفهیم اتهام. البته سایر گاندوهای فراموش نشه
اینها شیفتگان خدمتند نه، تشنگان قدرت ( فقط خواستم نقش مهم ویرگول در زبان پارسی رو گوشزد کنم! )
پاسخ ها
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
بجای ویر گول علامت سئوال بگذارید .
خدا به خیر کنه. بینیم مشهدی ها مملکت را به چه بکشانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
مدت هاست داریم میبینیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
قطعا سالی که نکوست
از بهارش پیداست

ماستی که ترش است
از طغارش پیداست

اینها حتما کور خواهند کرد
که شفا نخواهند داد و نمیدانند و نمی خواهند
مجلس انقلابی است دیگر !!!!!!!!!!!!!!
خودتون میبرین و خودتون هم میدوزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
شما که حسن روحانی رو بریدید برای ما
خوشحالم به این مجلس رای ندادم
نماینده ای در مجلس ندارم.
هر کاری خواستن انجام دهند .
اصلا برام مهم نیستند
(یک ایرانی الاصل میهن پرست )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
اصلا براشون رأی و نظر مردم مهم نبوده و نیست
حافظه تاریخی ما ایرانیان ضعیفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
...خوشحال باش و از این خوشحالی
مجلسی که از بی تخصصان تشکیل شده و با رای حداقلی انتخاب شده اند کدوم رای حداکثری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
یعنی مجلس قبل خیلی با تخصص بودن بس کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
نه که مجلس های قبلی پر از افراد متخصص بود
جالب است که اکثر مقامات تصادفا مشهدی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
مهم نیست، مهم اینه کار کنن
مجلسي كه براي رييس جمهور ، قبل از انتخابات فرش قرمز پهن مي كنه طبيعيه كه از اول فكر سهم خواهيه
منتظر باشين بقيه نماينده ها هم توصف هستن
از همین اول دولت مشخصه که ۱ سال دیگه باید بگیم صد رحمت به روحانی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
شما از الان بگو
با روحانی تا 1400 رو هنوز یادمونه
از همین اول دولت مشخصه که ۱ سال دیگه باید بگیم صد رحمت به روحانی!!!
گفتن مجلس در راس امور است یک شعاره تا واقعیت!!!!!
یا فیلم گاندو دروغ است یا راست، چنانچه دروغ است می‌طلبد از پخش آن جلوگیری و اگر واقعیت دارد محاکمه روحانی شروع شود.
مجلس سکوی پرتاب خوبی است! احترام به رای دهندگان هم کشک!
مطمعنید قرعه انداختن؟؟؟
مگر اینکه منظورتون یک سال پیش باشه
کل مملکت افتاد دست برادران مشدی ‘
مردم بریده اند ؟؟؟
معلومه نه برای نماینده شدن برنامه داشتند نه برای پست جدید دولتی
فقط امیدوارم کسانی که در انتخابات شرکت کردند ، جوابی برای وجدان خود داشته باشند
شایسته سالاری محض
ایده ی این نمایندگان این است.
با کنار رفتن دولت روحانی (جناح مخالف) و سرِ کار آمدن دولت همسو، دیگر نیازی به حضور آنها در مجلس نیست.
این عزیزان در دوران روحانی، از مجلس، عنوان نمایندگی و تریبون مجلس، برای کنترل و حمله به حریف بهره می گرفتند اما الان دیگر این رفتارها در فضای سیاسی یکدست کشور، جایی ندارد.
الان نیروهای موثر باید در دولت باشند. چرا که تصمیمات در دولت گرفته می شود و مجلس باید در راستای اهداف دولت با آن همکاری کند (یعنی نمایشی باشد) بنابراین چه ضرورتی است که نیروهای با سابقه و موثر وقت خود را در فضای .. تلف کنند؟
آنها به دولت می روند و در نقش سیاست گذار و مدیر ظاهر می شوند.
اینگونه نماینده ها در اصل به مردم حوزه انتخابی دهان کجی میکنند و دنبال قدرت هستند تا خدمت واقعا حیف از این آرای که به اینجور نمایندگان داده میشود
همه به فکر جیب وموقعیت خود هستند
انشاءالله یکی یکی استعفا بدهند که این مجلس بی خاصیت خود به خود منحل شود
نگویید استعفای دنباله دار نمایندگان مجلس بگویید بی احترامی دنباله دار نمایندگان به مردمی که به این نماینده رای دادند . ضمنا به غیر از مشهد جای دیگر این کشور متخصص نداشت که رییسی انرا انتخاب کند میگفتند" احترام امامزاده با متولی ان است
هر روز کالای اساسی مردم گران میشود و اینها دنبال پست و مقام هستند آقای رضایی در تبلیغات انتخابات برای مردم سفره خدمت پهن کرده بود و سمت ایشان 1 درجه کمتر از رییس جمهور است به گفته هایت عمل کنید
وقتی دولت و مجلس از یک طیف سیاسی خاص هستند این گونه اتفاقات طبیعی و عادیه.
یک نماینده و مقام مسئول باید عمق نگر باشد نه سطحی نگر عمق نگری یعنی اینکه با درست کردن ریشه و اساس بسیاری از مشکلات خودبخود حل می شود
مثلاً با تسهیل در تولید و قراردادن سود در تولید بطور اتوماتیک نقدینگی به سمت تولید می رود و بطور اتوماتیک اشتغال افزایش می یابد و با افزایش اشتغال بحران نیروی کار بوجود می آید و با بحران نیروی کار درآمدها بالا می رود و با افزایش درآمد ها توان خرید بالا می رود و بعد از آن در تمام زمینه ها رونق صورت می گیرد
فقط یکی بیاد توضیح بده نقش مردم را در چند سال اخیر در کشور ایران .
جالبه مملکت کلا افتاده دست مشهدی ها . یه چند ماه هم پس باید منتظر سهم خواهی مشهدی ها بشیم بعد ببینیم چی میشه .
حالا فکر می کنید اگر استعفا ندهند وضعیت مملکت بهتر می ماند نه هیچ اتفاقی نمی افتد و چون کشور با سعی و خطا و دهن بینی می چرخد شاید بهتر هم بشود
خب معلوم شد کیا واقعا کاندیدای پوششی بودند، از کاندیدا های حامی آقای رئیسی فقط آقای سعید جلیلی مونده که پست نگرفته، زودتر برای ایشون هم حکم بزنید تا ناراحت نشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر