بازدید 20343
آخرین تحولات خاورمیانه

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان/ حمله موشک‌های بالستیک به شرق و جنوب عربستان/ دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن/ شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان، حمله موشک‌های بالستیک به شرق و جنوب عربستان، دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن، شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر و ورود نیرو‌های ترکیه به شمال عراق به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 05 September 2021

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان/ حمله موشک های بالستیک به شرق و جنوب عربستان/ دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن/ شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان، حمله موشک‌های بالستیک به شرق و جنوب عربستان، دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن، شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر و ورود نیرو‌های ترکیه به شمال عراق به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهاراتی نسبت به وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد.

به گزارش الجزیره، ژنرال مارک میلی شنبه شب گفت: ممکن است جنگ داخلی در افغانستان رخ دهد.

وی افزود: احتمال وقوع جنگ داخلی گسترده‌تری در افغانستان وجود دارد که می‌تواند منجر به تشکیل دوباره گروه‌های تروریستی شود.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادامه داد: نمی‌دانم آیا طالبان قادر خواهند بود قدرت خود را تثبیت کنند و دولت تشکیل دهند.

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان/ حمله موشک های بالستیک به شرق و جنوب عربستان/ دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن/ شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر

نیروهای طالبان ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) وارد کابل (پایتخت) شدند. طالبان خبر دادند که تمامی نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان خارج شده‌اند و اکنون سراسر این کشور تحت کنترل نیروهای طالبان قرار دارد.

پس از خروج آخرین هواپیمای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل که نقطه پایانی بر اشغالگری ۲۰ ساله این کشور در افغانستان محسوب می‌شود، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با اعلام پیروزی گفت که این موفقیت به همه ما (افغان‌ها) تعلق دارد.

حمله موشک های بالستیک به شرق و جنوب عربستان

منابع خبری شنبه شب از حمله موشک‌های بالستیک به شرق و جنوب عربستان خبر دادند.

 شبکه الاخباریه عربستان سعودی از شلیک موشک بالستیک به منطقه شرق عربستان خبر داده است.

در همین حال، برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه نفت خیز دمام واقع در شرق عربستان خبر داده‌اند.

همچنین تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشره که حاکی از اصابت موشک و وقوع انفجار در شرق عربستان است.

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان/ حمله موشک های بالستیک به شرق و جنوب عربستان/ دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن/ شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر

این در حالی است که ائتلاف سعودی اعلام کرده که با حمله موشکی بالستیک به منطقه شرق عربستان مقابله کرده است.

در همین حال رویترز به نقل از یک مقام آگاه سعودی گزارش داد، تاسیسات نفتی آرامکو در حمله موشکی به منطقه شرق عربستان آسیب ندیده است.

ائتلاف سعودی همچنین مدعی شد که با حمله موشکی دیگری به سمت منطقه نجران واقع در جنوب عربستان نیز مقابله کرده است. هنوز جنبش انصارلله یمن واکنشی به حمله موشکی ادعایی ائتلاف سعودی نداشته است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند، «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل هفته پیش، مخفیانه با «عبدالله دوم» در قصر وی در «امان» پایتخت اردن دیدار داشته است. این دیدار در حالی صورت گرفته که هفته پیش نیز «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رام الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد؛ این دیدار میان صهیونیست‌ها و فلسطینیها با واکنش‌هایی همراه بوده است.

یک منبع نزدیک به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه گذشته گفت که در دیدار گانتز با عباس، مساله فرایند سیاسی با فلسطینی‌ها مطرح نشده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه «هاآرتص» توضیح داد: «هیچ فرایند سیاسی با فلسطینی‌ها وجود نداشته و نخواهد داشت. دیدار بین گانتز و ابومازن، از پیش توسط نخست‌وزیر (بنت) تایید شده بود. این دیدار، مشکلات بین نهاد نظامی  اسرائیل و تشکیلات خودگردان را پوشش داد.»

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان/ حمله موشک های بالستیک به شرق و جنوب عربستان/ دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن/ شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر

یک منبع دیپلماتیک صهیونیست نیز درباره شروط تل‌آویو برای بازسازی غزه گفت، فقط در صورتی که این شرایط محقق شود، اجازه بازسازی غزه را می‌دهند. این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل، خواستار بازسازی نوار غزه شده بود؛ اما بنت سه شرط را برای او مطرح کرد: راکتی از غزه شلیک نشود، موشک به این باریکه قاچاق نشود و بحران مفقودان صهیونیست در غزه حل شود.

به نوشته هاآرتص، این منبع آگاه گفت، تشکیلات خودگردان، کابینه بنت و دولت آمریکا معتقد هستند، در حال حاضر نمی‌توانند مذاکرات سیاسی ملموس و علنی بین تل‌آویو و رام‌الله برگزار کنند، ولی همزمان امکان کار مخفیانه روی طرح‌های تشکیلات، بدون اینکه افکار عمومی متشنج شود، وجود دارد.

شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر

سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ای با اشاره به دلیل مخالفت احمد مسعود، رهبر مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر با پیشنهاد این گروه، گفت، طالبان به شرط پایان جنگ با مبارزان در پنجشیر با این منطقه و مبارزان آنها مانند دیگر مردم افغانستان رفتار خواهد کرد.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان در مصاحبه ای با اشاره به وضعیت در دره پنجشیر به "عربی ۲۱" گفت که دلیل احمد مسعود برای رد پیشنهاد این گروه این است که وی موقعیت ویژه ای دریافت نکرده، زیرا طالبان آنچه به مقامات بقیه ایالات‌ می‌دهد به او پیشنهاد کرده است.

پیش از این ، احمد مسعود گفت که طالبان "پیشنهاد اختصاص دو کرسی به جبهه ملی مقاومت در دولت" را داد و ادامه داد: ما حتی در مورد این پیشنهاد فکر نکردیم.

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان/ حمله موشک های بالستیک به شرق و جنوب عربستان/ دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن/ شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر

یوسف احمدی در مورد سرنوشت پنجشیر به "عربی ۲۱" گفت: به شرط آنکه آن‌ها (مبارزان جبهه ملی مقاومت) از جنگ دست بکشند طالبان با این منطقه و مبارزان مانند دیگر مردم سراسر افغانستان رفتار خواهد کرد."

درگیری‌ها بین طالبان افغانستان و نیروهای مبارز در دره پنجشیر ادامه دارد و نیروهای مقاومت ملی از پذیرش بازگشت طالبان به قدرت امتناع می‌ورزند.

همزمان برخی منابع مدعی کنترل طالبان بر این منطقه شده‌اند، در حالی که روز شنبه فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت از کشته شدن نزدیک به ۶۰۰ جنگجوی گروه طالبان در ولایت پنجشیر خبر داد.

طالبان رسما هیچ بیانیه ای در مورد کنترل این ولایت منتشر نکرده؛ اما مخالفان می گویند آنها حمله طالبان را در ارتفاعات دربند در مرز بین ولایت های کاپیسا و پنجشیر دفع کردند.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید: طالبان به ارتفاعات دربند در مرز بین ولایت های کاپیسا و پنجشیر رسیدند، ولی آنها دفع شدند.

دشتی در توییتی افزود: "دفاع از سنگر افغانستان شکست ناپذیر است."

امرالله صالح ، معاون رئیس جمهور سابق که در دره پنجشیر است نیز در یک پیام ویدئویی که عصر جمعه منتشر شد ، از وضعیت بسیار دشوار صحبت و تأکید کرد "مقاومت ادامه دارد و ادامه خواهد داشت".

ورود نیروهای ترکیه به شمال عراق به بهانه مقابله با‌ پ‌ک‌ک

 روز شنبه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، نیروهای امنیتی ترکیه دست کم هفت تروریستی ارشد گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) را در شمال عراق دستگیر کرده است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، هفت عضو ارشد این گروه تروریستی در منطقه «گارا» تسلیم شدند. وزارت دفاع ترکیه در گزارش خود تاکید کرده که عملیات ضد تروریستی در شمال عراق ادامه خواهد داشت.

ترکیه مدعی است، گروه تروریستی پ‌ک‌ک اغلب در شمال عراق مخفی شده و نقشه‌های تروریستی را در ترکیه طراحی کند.

هشدار آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان/ حمله موشک های بالستیک به شرق و جنوب عربستان/ دیدار مخفیانه رئیس رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن/ شرط طالبان برای جبهه مقاومت پنجشیر

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است، از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه (FSA) با ورود به روستاهای خالی از سکنه در شمال عراق چوب درختان مناطق را بریده و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت، در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز می‌گوید که یورش‌های ترکیه به شمال عراق باب دخالت‌های منطقه‌ای در امور داخلی این کشور را می‌گشاید.

هفته گذشته، وزارت دفاع ترکیه از حملات هوایی سنگین جنگنده‌های خود علیه مواضع تروریست‌های وابسته به «پ‌ک‌ک» در عمق خاک عراق و منطقه «پنجوین» خبر داده بود. نیروی هوایی ترکیه دوشنبه گذشته نیز به بهانه حمله به مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک» به مناطق مسیحی نشین، از جمله یک روستای مسیحیان آشوری در شمال شرق سوریه حمله و آن را ویران کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۲
مرگ بر روسیه
شرم بر پوتین
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
بیچاره دولت امریکا با هیچ کشور و ملتی کار نداره.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
شمشیر تو هوا می زنی الان که غربیون افغانسان را رها کردند و از احمد مسعود دارند حمایت می کنند برای جنگ با طالبان و به دنبال آن جنگ داخلی
لعنت بر ترکیه و اردوغان که وارد هر جا بشه به درختانش هم رحم نمی کند
مرگ بر امریکا عامل اصلی شرارت و تروریست دولتی و غیر دولتی در جهان. امریکا ننگ شکست در افغانستان را همیشه باید به یاد داشت باشد و هر چه سریعتر از غرب اسیا خارج شود. حضور امریکا در منطقه ما جز جنگ و خونریزی و هدر رفتن منابع منطقه برای جنگ و برادر کشی هیچ جاصلی نداشه است. امریکایی ها باید به کشور خود برگردند وشرشان را از سر جهانیان کم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
شما فکر کن شکست خورده در آینده ای نزدیک متوجه میشی چه کاری کرده و چه نقشه ای برای ایران کشیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
هزار بار وجود امریکا در افغانستان برای ما کم خطرتر بود از طالبان
بیست سال پیش زمانی که امریکا افغانسان را اشغال کرد امنیت هم به شرق کشور ما برگشت در زمان طالبان کل شرق کشور نا امن بود
بنا به دلایل مختلف بهتر ست طالبان قدرت مطلق نباشد تا هم صحت مدعایش در انعطاف پذیری ثابت شود و هم ماهیت و وابستگیهای «طالبان جدید» مشخصتر گردد.نباید بگذاریم مسعود شکست بخورد اما سهم مناسب در قدرت درصورت اثبات سالم بودن طالبان، شرط خوبی در آینده است. باید از مسعود حمایت کرد و به طالبان گفت که همه احتیاج به صبر و زمان برای درک کامل یکدیگر دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
آیا به قول طالبان می شه اعتماد کرد؟
توجه داشته باشیدکه جوی چرتی برای استقرارهرچه زودترامارت اسلامی پنجشیررابه بهانه وجودگروههای تروریستی بمباران هوایی وبه طالبان درجنگ داخلی کمک بکند!دمکراتهای مشنگ!!
حالا این حمله موشکی را میندازن گردن ایران .آقای وزیر خارجه جمعش کن !!
هنوز نگرفتید چی شد؟
امریکا نگران عدم قبضه قدرت کامل توسط طالبان است!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
امریکایی ها به نفع طالبان یک دفعه میبینید با پهباد حمله میکنند پنجشیر
یه جوری خبر نوشتید که گویا عربستان رو از مریخ زدند
یمنی هایی که به نان شبشون محتاجند موشک بالستیک رو از کجاشون در میارن؟
موشک های بالستیک سرخود پاشدن رفتن عربستان، ای نامردا
مرگ بر طالبان
مانند بقیه‌ی افغان‌ها سرکوبشون می‌کنه، قول می‌ده به آزادی‌ها و حقوق شرعی‌شون احترام بذاره ولی این کارو نمی‌کنه. طالبان به درخواست حقوق اولیه می‌گه زیاده‌خواهی. ...
طالبان می گه : مثل بقیه جاهای افغانستان رفتار می کنه . یعنی زن ستیزی و زن کشی
چرا همه ی شما دشمنی و بدگویی از تورکیه که برادر بزرگ تمام تورک های جهان هسترو پیشه ی خودتون کردین.!!!؟؟؟ به زور که نمیشه گفت از کسی خوشت بیاد و از کسی متنفر باشی.! غالب ما تورکهای ساکن اینجا با وجود اینکه هیچ تبلیغ و آزادی و رهبری و حمایت کشوری رو نداریم در چند سال اخیر بیدار شدیم و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
جناب تورک یکم برو تاریخ بخون ببین همین برادران تورات چه بلایی و کشتارهای در سال ۹۹۰ قمری و ۱۱۳۷ قمری و جنگ جهانی اول سر آذربایجان و ترکها آوردن . چند ده هزار نفر از ترک ها رو تو آذربایجان و همدان قتل عام کردن .
به این بهانه که اونها شیعه آن و کشتنشون واجب .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
تو دیگه‌ کوتاه‌ بیا‌ بخدا‌ ..... بیشار‌ مسئولین‌ رده‌ بالای‌ مملکتی‌ از‌ ترکهای‌ مناطق‌ مختلف‌ هستند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی