بازدید 3668
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران؛

توسعه نیروگاه توسط صنایع علاج کمبود برق در شرکت های صنعتی است

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه برای عبور از کمبود برق در صنایع چاره ای جز توسعه نیروگاه نیست، گفت: قطعا بنگاه های اقتصادی بزرگ نظیر شرکت فولاد مبارکه به تامین برق پایدار نیاز دارد و باید نسبت به ایجاد نیروگاه های برق اقدام کند و این مهم اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 04 September 2021

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه برای عبور از کمبود برق در صنایع چاره ای جز توسعه نیروگاه نیست، گفت: قطعا بنگاه های اقتصادی بزرگ نظیر شرکت فولاد مبارکه به تامین برق پایدار نیاز دارد و باید نسبت به ایجاد نیروگاه های برق اقدام کند و این مهم اجتناب ناپذیر است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایراسین؛ ابوالفضل روغنی با اشاره به برگزاری سمینار تخصصی برق در زنجیره فولاد در روز یکشنبه اظهار کرد: اگر مشکلات زیرساخت های تولید برق در کشور به طور کامل مرتفع شود بازهم حداقل تا دو سال آینده مساله کمبود برق صنایع ادامه خواهد داشت و راه اندازی ایستگاه تولید برق کمتر از دو سال میسر نیست.

وی اضافه کرد: محدودیت های تامین برق در سال جاری آسیب های جدی بر پیکر صنایع وارد کرده است و شرکت های صنعتی بزرگ کشور، دچار چالش های جدی در خصوص محدودیت برق شدند که به تعطیلی واحدهای تولیدی منجر شد و تبعات کوتاه مدت و بلندمدت بر بازار گذاشت که نمونه آن را می توان در بازار سیمان بررسی کرد که قیمت هر کیسه سیمان چند برابر افزایش یافت.

حمایت دولت و عزم صنایع در توسعه نیروگاه های برق

روغنی ابراز کرد: سیاست عرضه وام های با بهره کم به بنگاه ها توسط دولت برای ایجاد نیروگاه های متوسط و بزرگ مطرح شد که با توجه به وضعیت اقتصادی، دولت توان حمایت از بنگاه های اقتصادی در استقلال تولید برق را نداشت و قیمت نهایی تولید برق توسط بخش خصوصی هم کفاف هزینه ها را نمی داد و مقرون به صرفه نبود و همین باعث شد که رغبت برای توسعه نیروگاه های متوسط و بزرگ در کشور نباشد.

وی بیان کرد: صنعت برق کشور دچار مسائل عدیده ای است که البته همین چالش ها در فصل سرما در تامین انرژی گاز مشهود است. تحریم ها و کمبود سرمایه گذاری زیربنایی در حوزه انرژی موجب این شرایط شده است. لذا صنایع در تابستان با چالش کمبود برق و در زمستان با چالش تامین گاز مواجه هستند و این بحران ادامه دارد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه برای عبور از کمبود برق در صنایع چاره ای جز توسعه نیروگاه توسط صنایع نیست، گفت: قطعا بنگاه های اقتصادی بزرگ نظیر شرکت فولاد مبارکه به تامین برق پایدار نیاز دارد و باید نسبت به ایجاد نیروگاه های برق اقدام کند و این مهم اجتناب ناپذیر است. 

مسئولیت اجتماعی صنایع هزینه نیست

در ادامه، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران به مسئولیت های اجتماعی صنایع هم اشاره ای کرد و گفت: شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در سراسر دنیا به مسئولیت های اجتماعی (CSR) پایبند هستند. از آنجا که صنایع تبعات محیط زیستی به همراه دارند بایستی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی اهتمام ورزند.

وی افزود: مسئولیت های اجتماعی صنایع هزینه نیست؛ بلکه ایجاد فرصت و تعهد در جامعه است که می توان به حمایت شرکت فولاد مبارکه در توسعه ورزش کشور و تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست